Carlos Sainz se do Singapuru hodně těšil, trať měla jeho vozu Toro Rosso STR11 vyhovovat. A skutečnost předčila očekávání. Jenže v prvním kole přišla kolize s Nicem Hülkenbergem a později se navíc objevil problém s pohonnou jednotkou Ferrari.
Mladý Španěl se se svým Toro Rosso v sobotu kvalifikoval na výtečném sedmém místě, které po kontaktu na startovní rovince s Hülkenbergem udržel. Kvůli zlomenému bočnicovému panelu, jenž byl nebezpečně ohnutý, jej FIA prostřednictvím černo-oranžových vlajek brzy poslala do boxů k jeho výměně, což zničil jeho strategii.
Později se přidal problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) při brzdění, což vedlo k poklesu výkonu a propadu na 14. příčku: "Šlo o velkou příležitost. Když máte tak dobré auto, dobrý závodní víkend a všechno jde perfektně, tak přijít o vše v závodní den je pro nás velmi bolestivé, protože jsme mohli získat skvělý výsledek. Nenecháme se ale zlomit a budeme se snažit probojovat zpět," říká Sainz.
Co se stalo na startu? "Max měl očividně špatný start a já jsem ztratil rychlost, když jsem se mu snažil vyhnout. Pak se Fernando, Kvjat a všichni snažili společně projet, jenže pět aut těsně vedle sebe, to je těžké. Ztratili jsme ve výkonnosti několik desetin, ale i přes to poškození jsem byl stále nabuzený k tomu, aby získal zpět to, co jsem ztratil."
"Přes tu nehodu jsme se dostali, ale brzy jsme zastavili, což určilo naši strategii a závod. Ale i přes tu brzkou zastávku jsme si poradili s provozem a na super-měkkých pneumatikách jsme měli dobré tempo. Pak jsme museli v 26. kole zastavit pro měkké a jet až do konce.
Jenže jsme přišli o 'K' a ve zbytku závodu jsme si museli vystačit s 600 koňmi. Obzvlášť tohle byla katastrofa, ještě větší než ten start. Stále jsem byl nabuzený, snažil se dostat se skrz provoz a jet si svůj závod, ale když odešel motor, tak to bylo bez boje, nemůžete už nic dělat," popisuje pro motorsport.com zklamaně Sainz.
Další závody už pro Toro Rosso, které bojuje o šestou příčku s McLarenem, budou náročnější. I když mělo v Singapuru rychlejší auto, ztratilo na svého soupeře další čtyři body, takže ztráta narostla na celkových 7 bodů. Do konce sezóny přitom ještě zbývá šest velkých cen.
Co Sainz očekává příští týden v Malajsii? "Problémem bude deficit na rovinkách, ty dvě dlouhé rovinky pro nás určitě nebudou dobré. Nemůžeme ale dovolit, aby nás to srazilo, stále musíme bojovat, jak to děláme po celý rok."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.