Carlos Sainz se do Singapuru hodně těšil, trať měla jeho vozu Toro Rosso STR11 vyhovovat. A skutečnost předčila očekávání. Jenže v prvním kole přišla kolize s Nicem Hülkenbergem a později se navíc objevil problém s pohonnou jednotkou Ferrari.
Mladý Španěl se se svým Toro Rosso v sobotu kvalifikoval na výtečném sedmém místě, které po kontaktu na startovní rovince s Hülkenbergem udržel. Kvůli zlomenému bočnicovému panelu, jenž byl nebezpečně ohnutý, jej FIA prostřednictvím černo-oranžových vlajek brzy poslala do boxů k jeho výměně, což zničil jeho strategii.
Později se přidal problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) při brzdění, což vedlo k poklesu výkonu a propadu na 14. příčku: "Šlo o velkou příležitost. Když máte tak dobré auto, dobrý závodní víkend a všechno jde perfektně, tak přijít o vše v závodní den je pro nás velmi bolestivé, protože jsme mohli získat skvělý výsledek. Nenecháme se ale zlomit a budeme se snažit probojovat zpět," říká Sainz.
Co se stalo na startu? "Max měl očividně špatný start a já jsem ztratil rychlost, když jsem se mu snažil vyhnout. Pak se Fernando, Kvjat a všichni snažili společně projet, jenže pět aut těsně vedle sebe, to je těžké. Ztratili jsme ve výkonnosti několik desetin, ale i přes to poškození jsem byl stále nabuzený k tomu, aby získal zpět to, co jsem ztratil."
"Přes tu nehodu jsme se dostali, ale brzy jsme zastavili, což určilo naši strategii a závod. Ale i přes tu brzkou zastávku jsme si poradili s provozem a na super-měkkých pneumatikách jsme měli dobré tempo. Pak jsme museli v 26. kole zastavit pro měkké a jet až do konce.
Jenže jsme přišli o 'K' a ve zbytku závodu jsme si museli vystačit s 600 koňmi. Obzvlášť tohle byla katastrofa, ještě větší než ten start. Stále jsem byl nabuzený, snažil se dostat se skrz provoz a jet si svůj závod, ale když odešel motor, tak to bylo bez boje, nemůžete už nic dělat," popisuje pro motorsport.com zklamaně Sainz.
Další závody už pro Toro Rosso, které bojuje o šestou příčku s McLarenem, budou náročnější. I když mělo v Singapuru rychlejší auto, ztratilo na svého soupeře další čtyři body, takže ztráta narostla na celkových 7 bodů. Do konce sezóny přitom ještě zbývá šest velkých cen.
Co Sainz očekává příští týden v Malajsii? "Problémem bude deficit na rovinkách, ty dvě dlouhé rovinky pro nás určitě nebudou dobré. Nemůžeme ale dovolit, aby nás to srazilo, stále musíme bojovat, jak to děláme po celý rok."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.