Carlos Sainz se do Singapuru hodně těšil, trať měla jeho vozu Toro Rosso STR11 vyhovovat. A skutečnost předčila očekávání. Jenže v prvním kole přišla kolize s Nicem Hülkenbergem a později se navíc objevil problém s pohonnou jednotkou Ferrari.
Mladý Španěl se se svým Toro Rosso v sobotu kvalifikoval na výtečném sedmém místě, které po kontaktu na startovní rovince s Hülkenbergem udržel. Kvůli zlomenému bočnicovému panelu, jenž byl nebezpečně ohnutý, jej FIA prostřednictvím černo-oranžových vlajek brzy poslala do boxů k jeho výměně, což zničil jeho strategii.
Později se přidal problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) při brzdění, což vedlo k poklesu výkonu a propadu na 14. příčku: "Šlo o velkou příležitost. Když máte tak dobré auto, dobrý závodní víkend a všechno jde perfektně, tak přijít o vše v závodní den je pro nás velmi bolestivé, protože jsme mohli získat skvělý výsledek. Nenecháme se ale zlomit a budeme se snažit probojovat zpět," říká Sainz.
Co se stalo na startu? "Max měl očividně špatný start a já jsem ztratil rychlost, když jsem se mu snažil vyhnout. Pak se Fernando, Kvjat a všichni snažili společně projet, jenže pět aut těsně vedle sebe, to je těžké. Ztratili jsme ve výkonnosti několik desetin, ale i přes to poškození jsem byl stále nabuzený k tomu, aby získal zpět to, co jsem ztratil."
"Přes tu nehodu jsme se dostali, ale brzy jsme zastavili, což určilo naši strategii a závod. Ale i přes tu brzkou zastávku jsme si poradili s provozem a na super-měkkých pneumatikách jsme měli dobré tempo. Pak jsme museli v 26. kole zastavit pro měkké a jet až do konce.
Jenže jsme přišli o 'K' a ve zbytku závodu jsme si museli vystačit s 600 koňmi. Obzvlášť tohle byla katastrofa, ještě větší než ten start. Stále jsem byl nabuzený, snažil se dostat se skrz provoz a jet si svůj závod, ale když odešel motor, tak to bylo bez boje, nemůžete už nic dělat," popisuje pro motorsport.com zklamaně Sainz.
Další závody už pro Toro Rosso, které bojuje o šestou příčku s McLarenem, budou náročnější. I když mělo v Singapuru rychlejší auto, ztratilo na svého soupeře další čtyři body, takže ztráta narostla na celkových 7 bodů. Do konce sezóny přitom ještě zbývá šest velkých cen.
Co Sainz očekává příští týden v Malajsii? "Problémem bude deficit na rovinkách, ty dvě dlouhé rovinky pro nás určitě nebudou dobré. Nemůžeme ale dovolit, aby nás to srazilo, stále musíme bojovat, jak to děláme po celý rok."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.