Red Bull považoval Singapur za nejlepší příležitost k vítězství druhé poloviny sezóny 2016. K vítězství mu scházelo půl sekundy, na dalších tratích ale již bude na Mercedes ztrácet více. Co by k dalšímu letošnímu úspěchu potřeboval?
Nadcházející tratě jako je Sepang či Suzuka sice vyžadují velký přítlak, jenže obsahují i dlouhé rovinky, na nichž Red Bull za Mercedesem zaostává. Proto si šéf rakouské stáje Christian Horner myslí, že budou potřebovat kromě své rychlosti i něco navíc.
"V Singapuru jsme byli dost blízko. Stačilo půl sekundy navíc a my bychom Mercedes jasně a férově porazili," vrací se k Singapuru, kde sice v kvalifikaci i v závodě předčili Lewise Hamiltona s Mercedesem, jenže vynikající Nico Rosberg byl nad jejich síly.
"Snad se ve zbývajících šesti závodech naskytnou příležitosti, ale Mercedes byl v každém podniku tak silný. Budeme spoléhat na to, že se přihodí něco jiného - jako počasí, degradace pneumatik či něco takového," vysvětluje Horner, podle něhož již letos Red Bull pouze pomocí své rychlosti nevyhraje.
Verstappen v poslední době kvůli bídným startům zůstává ve stínu Daniela Ricciarda, jenž v Singapuru skončil na druhém místě. Opět za to mohl špatný start a opět to nebyla jeho chyba. Podle šéfa Red Bullu v příštích závodech ale bude zase dosahovat dobrých výsledků. "Dáme mu v příštím závodě lepší spojku," slibuje.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.