Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer se vrací ke kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru, po níž byl Sergio Pérez potrestán za ignorování žlutých vlajek.
V závěru Q2 havaroval Grosjean a většina pilotů se nedokázala zlepšit. Výjimkou byl Pérez, který dokázal těsně postoupit do Q3, v níž se potom kvalifikoval na 10. místě.
Na jeho počínání na dráze si hned stěžoval Felipe Massa, Pérez se ale bránil tím, že v inkriminovaném úseku zpomalil o šest desetin a že penalizován nebude. Jako důkaz měla sloužit telemetrie. Komisaři však byli jiného názoru a posunuli ho na startovním roštu dozadu o pět míst, další tři trestná místa dostal za předjetí Gutiérrez během žlutých vlajek.
Incident připomněl Rosbergovu jízdu na Hungaroringu, kde i přes mávání žlutými vlajkami dokázal zajet nejrychlejší kolo. Force India na to komisařům při jednání poukázala.
"Řekli jsme jim, že Rosberg nezpomalil ani zdaleka tolik, jako Sergio a také že se Sergio držel pravidel. Podle nich musíte být při mávání dvojitými žlutými vlajkami připraveni zastavit, musíte zpomalit a také být připraveni podniknout úhybný manévr, je-li to zapotřebí. On to všechno udělal, proto nevidím důvod, proč měl být penalizován," uvádí pro F1i Szafnauer.
Komentuje také druhý incident: "Totéž se týká předjetí Gutiérreze. Při dvojitých žlutých vlajkách můžete předjet stojící auto nebo auto, které jede pomalu. Dávalo by to smysl, že byste museli zastavit, kdybyste přijeli ke stojícímu vozu? Ne. Dávalo by to tedy smysl, že byste museli zastavit, pokud byste dojeli mnohem pomalejší auto, které by mělo defekt nebo problém? Ne."
"Proto vůz, který jede mnohem pomaleji, předjet můžete. Vlastně to je nebezpečnější, on byl mimo jízdní stopu - zpomalit na jeho rychlost, a pak blokovat celou trať. Co by se stalo, kdyby se někdo přiřítil zezadu? Neměl by kudy projet. Proto to je frustrující," vysvětluje Szafnauer pohled Force Indie.
Pérez nakonec musel startovat ze 17. místa na roštu, v 1. kole zamířil do boxů a díky perfektní strategii a solidnímu tempu zvládl odjet Velkou cenu Singapuru v podstatě na jedinou zastávku, což mu pomohlo dostat se na body a dojet osmý. Force India se tak jeho zásluhou dostala v šampionátu konstruktérů opět před Williams (Massa skončil mimo body 12. a Bottas musel odstoupit).
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.