Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer se vrací ke kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru, po níž byl Sergio Pérez potrestán za ignorování žlutých vlajek.
V závěru Q2 havaroval Grosjean a většina pilotů se nedokázala zlepšit. Výjimkou byl Pérez, který dokázal těsně postoupit do Q3, v níž se potom kvalifikoval na 10. místě.
Na jeho počínání na dráze si hned stěžoval Felipe Massa, Pérez se ale bránil tím, že v inkriminovaném úseku zpomalil o šest desetin a že penalizován nebude. Jako důkaz měla sloužit telemetrie. Komisaři však byli jiného názoru a posunuli ho na startovním roštu dozadu o pět míst, další tři trestná místa dostal za předjetí Gutiérrez během žlutých vlajek.
Incident připomněl Rosbergovu jízdu na Hungaroringu, kde i přes mávání žlutými vlajkami dokázal zajet nejrychlejší kolo. Force India na to komisařům při jednání poukázala.
"Řekli jsme jim, že Rosberg nezpomalil ani zdaleka tolik, jako Sergio a také že se Sergio držel pravidel. Podle nich musíte být při mávání dvojitými žlutými vlajkami připraveni zastavit, musíte zpomalit a také být připraveni podniknout úhybný manévr, je-li to zapotřebí. On to všechno udělal, proto nevidím důvod, proč měl být penalizován," uvádí pro F1i Szafnauer.
Komentuje také druhý incident: "Totéž se týká předjetí Gutiérreze. Při dvojitých žlutých vlajkách můžete předjet stojící auto nebo auto, které jede pomalu. Dávalo by to smysl, že byste museli zastavit, kdybyste přijeli ke stojícímu vozu? Ne. Dávalo by to tedy smysl, že byste museli zastavit, pokud byste dojeli mnohem pomalejší auto, které by mělo defekt nebo problém? Ne."
"Proto vůz, který jede mnohem pomaleji, předjet můžete. Vlastně to je nebezpečnější, on byl mimo jízdní stopu - zpomalit na jeho rychlost, a pak blokovat celou trať. Co by se stalo, kdyby se někdo přiřítil zezadu? Neměl by kudy projet. Proto to je frustrující," vysvětluje Szafnauer pohled Force Indie.
Pérez nakonec musel startovat ze 17. místa na roštu, v 1. kole zamířil do boxů a díky perfektní strategii a solidnímu tempu zvládl odjet Velkou cenu Singapuru v podstatě na jedinou zastávku, což mu pomohlo dostat se na body a dojet osmý. Force India se tak jeho zásluhou dostala v šampionátu konstruktérů opět před Williams (Massa skončil mimo body 12. a Bottas musel odstoupit).
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.