Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer se vrací ke kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru, po níž byl Sergio Pérez potrestán za ignorování žlutých vlajek.
V závěru Q2 havaroval Grosjean a většina pilotů se nedokázala zlepšit. Výjimkou byl Pérez, který dokázal těsně postoupit do Q3, v níž se potom kvalifikoval na 10. místě.
Na jeho počínání na dráze si hned stěžoval Felipe Massa, Pérez se ale bránil tím, že v inkriminovaném úseku zpomalil o šest desetin a že penalizován nebude. Jako důkaz měla sloužit telemetrie. Komisaři však byli jiného názoru a posunuli ho na startovním roštu dozadu o pět míst, další tři trestná místa dostal za předjetí Gutiérrez během žlutých vlajek.
Incident připomněl Rosbergovu jízdu na Hungaroringu, kde i přes mávání žlutými vlajkami dokázal zajet nejrychlejší kolo. Force India na to komisařům při jednání poukázala.
"Řekli jsme jim, že Rosberg nezpomalil ani zdaleka tolik, jako Sergio a také že se Sergio držel pravidel. Podle nich musíte být při mávání dvojitými žlutými vlajkami připraveni zastavit, musíte zpomalit a také být připraveni podniknout úhybný manévr, je-li to zapotřebí. On to všechno udělal, proto nevidím důvod, proč měl být penalizován," uvádí pro F1i Szafnauer.
Komentuje také druhý incident: "Totéž se týká předjetí Gutiérreze. Při dvojitých žlutých vlajkách můžete předjet stojící auto nebo auto, které jede pomalu. Dávalo by to smysl, že byste museli zastavit, kdybyste přijeli ke stojícímu vozu? Ne. Dávalo by to tedy smysl, že byste museli zastavit, pokud byste dojeli mnohem pomalejší auto, které by mělo defekt nebo problém? Ne."
"Proto vůz, který jede mnohem pomaleji, předjet můžete. Vlastně to je nebezpečnější, on byl mimo jízdní stopu - zpomalit na jeho rychlost, a pak blokovat celou trať. Co by se stalo, kdyby se někdo přiřítil zezadu? Neměl by kudy projet. Proto to je frustrující," vysvětluje Szafnauer pohled Force Indie.
Pérez nakonec musel startovat ze 17. místa na roštu, v 1. kole zamířil do boxů a díky perfektní strategii a solidnímu tempu zvládl odjet Velkou cenu Singapuru v podstatě na jedinou zastávku, což mu pomohlo dostat se na body a dojet osmý. Force India se tak jeho zásluhou dostala v šampionátu konstruktérů opět před Williams (Massa skončil mimo body 12. a Bottas musel odstoupit).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.