Flavio Briatore zdůrazňuje, že Ferrari ve Formuli 1 titul nezíská, pokud si nevybuduje základnu v Anglii, kde sídli většina předních týmů.
"Tvrdím to roky, že Ferrari sice vždy bylo skvělou automobilkou, ale musí mít svůj technologický satelit v Anglii," uvádí pro italské rádio Briatore, jenž tento krok Scuderii doporučuje již léta.
Ve Velké Británii mají své továrny Mercedes (v Brackley a v Brixworthu), Red Bull (v Milton Keynes), Force India (v Silverstone), McLaren (ve Wokingu), Manor (v Banbury), Renault (Enstone), Williams (Grove), svou základnu tam ale umístil i americký Haas (v Banbury) či italské Toro Rosso (aerodynamické oddělení v Bicesteru). Plně "mimoangličtí" tak zůstávají pouze Ferrari a Sauber.
Briatore poukazuje na to, že Ferrari získalo tituly jen tehdy, když nabralo lidi z Anglie: "Vyhráli, když mi vzali 12 inženýrů z Renaultu." Před slavnou érou přišli do Maranella z Enstone kromě jezdce Michaela Schumachera mimo jiné i Ross Brawn či Rory Byrne.
Proto má pro Scuderii bývalý šéf závodního týmu Renaultu jednu radu: "Postavil bych hezkou budovu doprostřed mezi Red Bull, McLaren a Williams."
"Ferrari, které vítězí, dodává Formuli 1 odlišnou příchuť. A Formule 1 potřebuje silné Ferrari," dodává Briatore. Italský tým je letos v šampionátu až třetí a jeho ztráta na Red Bull po letní přestávce dále narůstá - po Singapuru narostla o další 4 body na celkových 15 bodů.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.