Flavio Briatore zdůrazňuje, že Ferrari ve Formuli 1 titul nezíská, pokud si nevybuduje základnu v Anglii, kde sídli většina předních týmů.
"Tvrdím to roky, že Ferrari sice vždy bylo skvělou automobilkou, ale musí mít svůj technologický satelit v Anglii," uvádí pro italské rádio Briatore, jenž tento krok Scuderii doporučuje již léta.
Ve Velké Británii mají své továrny Mercedes (v Brackley a v Brixworthu), Red Bull (v Milton Keynes), Force India (v Silverstone), McLaren (ve Wokingu), Manor (v Banbury), Renault (Enstone), Williams (Grove), svou základnu tam ale umístil i americký Haas (v Banbury) či italské Toro Rosso (aerodynamické oddělení v Bicesteru). Plně "mimoangličtí" tak zůstávají pouze Ferrari a Sauber.
Briatore poukazuje na to, že Ferrari získalo tituly jen tehdy, když nabralo lidi z Anglie: "Vyhráli, když mi vzali 12 inženýrů z Renaultu." Před slavnou érou přišli do Maranella z Enstone kromě jezdce Michaela Schumachera mimo jiné i Ross Brawn či Rory Byrne.
Proto má pro Scuderii bývalý šéf závodního týmu Renaultu jednu radu: "Postavil bych hezkou budovu doprostřed mezi Red Bull, McLaren a Williams."
"Ferrari, které vítězí, dodává Formuli 1 odlišnou příchuť. A Formule 1 potřebuje silné Ferrari," dodává Briatore. Italský tým je letos v šampionátu až třetí a jeho ztráta na Red Bull po letní přestávce dále narůstá - po Singapuru narostla o další 4 body na celkových 15 bodů.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.