Fernandovi Alonsovi příští rok u McLarenu končí smlouva. Pro prodloužení své kariéry ve Formuli 1 si ale klade určité podmínky.
"Je mi 35 a mohl bych ještě několik let pokračovat, ale to vše je o motivaci a ochotě. Zrovna přemýšlím o dalším roku. Uvidíme, jak se budu cítit, když ten čas přijde - jestli podepíšu prodloužení smlouvy," oznamuje pro španělské rádio Alonso, s nímž bude v sezóně 2017 za McLaren závodit Stoffel Vandoorne, který v kokpitu nahradí Jensona Buttona.
Alonso od roku 2014 nevyhrál ani jeden závod a loňská sezóna po opětovném spojení McLarenu s Hondou byla noční můrou. Letos se její výkonnost i spolehlivost zlepšila, stále však výrazně zaostává za dominantním Mercedesem.
"Hlad by tam pořád byl. Po roce a půl, kdy jsem neměl šanci na pódium, má ještě větší motivaci. Z každého závodu vycházím jako lev," pokračuje Španěl, který po roce 2014 opustil Ferrari. Tomu podle něj k vítězstvím v šampionátech bude vždy něco chybět.
Současné vozy Fernanda nudí, ale v příští sezóně dojde k velkým technickým změnám - Pirelli dodá širší pneumatiky, změní se aerodynamika a monoposty mají výrazně zrychlit. To by jej mohlo v F1 udržet a přimět k prodloužení kontraktu.
"Dnešní vozy jsou méně atraktivní, nudnější ve srovnání s těmi, které jsme měli před několika lety. Poskytují vám mnohem obyčejnější pocit, není to stejná Formule 1, kterou jsme znali před 10 lety, kdy jsem závodil. Nyní nemáte ten 'wau' pocit nebo si nemyslíte: 'Nemůžu uvěřit tomu, jak rychle jsem tu zatáčku projel' nebo 'To je neuvěřitelné, jak je to auto rychlé.'"
To už teď neprožíváte. Auta jsou mnohem obyčejnější, nudnější. Dnes celý závod trávíme šetřením pneumatik, paliva, a to jde proti instinktům pilota, který na to tlačí ze všech sil.
Příští rok se změnami pravidel budou vozy rychlejší, fyzicky náročnější a já doufám, že pro jezdce budou opět atraktivní. A pokud F1 bude stále ošetření místo o útočení, pak si rozmyslím, jestli pokračovat - ale ne proto, že bych přemýšlel o odchodu do důchodu. Existují jiné věci, které bych chtěl dělat," vysvětluje Alonso, jenž přemýšlí o setrvání v F1.
"Myslím, že pravidla v tom sehrají klíčovou roli. Pokud auta budou při jízdě vzrušující a zanechají ve vás ten dojem překvapení, který F1 vždy měla, pak se bavíte, bez ohledu na výsledky. Za rok uvidíme, jak na tom jsme a jak moc budu chtít pokračovat, protože možná uvidím šanci na odchod z F1, a pak uvidím, co budu doma celý den dělat. Musíme si počkat a uvidíme," říká zkušený pilot McLarenu.
Jak se podle něj bude vyvíjet boj o letošní mistrovský titul, o který se perou jezdci Mercedesu: Lewis Hamilton a Nico Rosberg? "Bude to těsné až do konce, klíčová bude spolehlivost vozu," odpovídá diplomaticky Španěl.
V závěru chválí svůj McLaren za pokroky, kterých dosahuje: "Jen před 12 měsíci jsme opouštěli Singapur s tím, že oba vozy závod nedokončily. Poté jsme se ubírali velmi dobrým směrem a nyní je na nás, abychom v práci pokračovali a udrželi to až do příštího března."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.