Kimi Räikkönen si myslí, že by mu měkké pneumatiky v závěru vydržely až do cíle. Uhájil by pak pódium před dotírajícím Lewisem Hamiltonem, který přezul na super-měkkou směs?
Velkou otázkou včera bylo, zda Kimi Räikkönen musel také do boxů, když tam v závěru zamířil Lewis Hamilton. Přišel tím o svou pozici na dráze a třetí místo. Sám finský pilot se tomuto strategickému tahu Ferrari podivoval a novináře odbýval s tím, že se nejdřív potřebuje podívat na data.
"Podařilo se mi ho [Hamiltona] předjet, pak po zastávkách v boxech ale získal pozici zpět. Přišli jsme tam o místo - nevím, jak a proč se jím podařilo nás přeskočit," popisoval po dojezdu do cíle na čtvrté pozici zklamaný Räikkönen.
Lewis naznačil, že by jim při takovém tempu měkké pneumatiky nevydržely až do cíle. Kimi s tím ale nesouhlasí: "Určitě jsem na těchto pneumatikách mohl dojet až do konce. Jestli by nás Hamilton dojel a předjel, tak to nevím."
Na příkladu Rosberga s Ricciardem šlo vidět, že by se mu to možná nepodařilo. Jedna věc je dojet, druhá předjet - navíc na městském okruhu v Singapuru. Hamilton také neměl k dispozici čerstvou sadu super-měkkých pneumatik, nasadil jen použitou. A ke konci by se jeho výkonnostní výhoda zmenšovala. Zdá se tedy, že se Ferrari chytilo do léčky, kterou na ně Mercedes připravil. S Lewisem neměl co ztratit.
"Všechny tyto věci si projdeme a uvidíme, co jsme mohli udělat lépe. Myslím, že jsme mohli některé věci udělat, ale po skončení se to velmi lehce říká," pokračuje Räikkönen, jenž by preferoval setrvání na dráze na třetí pozici v posledním stintu bez změny plánu a dodatečné zastávky.
"Myslím, že jsme [v kvalifikaci] nebyli tak daleko za Red Bullem nebo Lewisem. Podle mě jsme měli hodně dobrou rychlost, ale po většinu závodu jsme byli zaseklí za nimi. Nico byl rychlejší než kdokoliv z nás. Jeli jsme si svůj vlastní závod a můžeme být docela spokojeni.
Samozřejmě jsme jedno místo získali, ale to není to, co je naším cílem. Snažíme se být v pozici, z níž bychom závody vyhrávali, proto tedy musíme auto zrychlit. Třetí nebo čtvrté místo není přesně to, co chceme," hodnotil Räikkönen.
Jeho šéf Maurizio Arrivabene po závodě změnu strategie Ferrari hájil: "Vzhledem ke vzdálenosti, která zbývala do cíle závodu, a k degradaci pneumatik, to dávalo smysl jej povolat do boxů ještě jednou, abychom strategii Mercedesu pokryli."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.