Kimi Räikkönen si myslí, že by mu měkké pneumatiky v závěru vydržely až do cíle. Uhájil by pak pódium před dotírajícím Lewisem Hamiltonem, který přezul na super-měkkou směs?
Velkou otázkou včera bylo, zda Kimi Räikkönen musel také do boxů, když tam v závěru zamířil Lewis Hamilton. Přišel tím o svou pozici na dráze a třetí místo. Sám finský pilot se tomuto strategickému tahu Ferrari podivoval a novináře odbýval s tím, že se nejdřív potřebuje podívat na data.
"Podařilo se mi ho [Hamiltona] předjet, pak po zastávkách v boxech ale získal pozici zpět. Přišli jsme tam o místo - nevím, jak a proč se jím podařilo nás přeskočit," popisoval po dojezdu do cíle na čtvrté pozici zklamaný Räikkönen.
Lewis naznačil, že by jim při takovém tempu měkké pneumatiky nevydržely až do cíle. Kimi s tím ale nesouhlasí: "Určitě jsem na těchto pneumatikách mohl dojet až do konce. Jestli by nás Hamilton dojel a předjel, tak to nevím."
Na příkladu Rosberga s Ricciardem šlo vidět, že by se mu to možná nepodařilo. Jedna věc je dojet, druhá předjet - navíc na městském okruhu v Singapuru. Hamilton také neměl k dispozici čerstvou sadu super-měkkých pneumatik, nasadil jen použitou. A ke konci by se jeho výkonnostní výhoda zmenšovala. Zdá se tedy, že se Ferrari chytilo do léčky, kterou na ně Mercedes připravil. S Lewisem neměl co ztratit.
"Všechny tyto věci si projdeme a uvidíme, co jsme mohli udělat lépe. Myslím, že jsme mohli některé věci udělat, ale po skončení se to velmi lehce říká," pokračuje Räikkönen, jenž by preferoval setrvání na dráze na třetí pozici v posledním stintu bez změny plánu a dodatečné zastávky.
"Myslím, že jsme [v kvalifikaci] nebyli tak daleko za Red Bullem nebo Lewisem. Podle mě jsme měli hodně dobrou rychlost, ale po většinu závodu jsme byli zaseklí za nimi. Nico byl rychlejší než kdokoliv z nás. Jeli jsme si svůj vlastní závod a můžeme být docela spokojeni.
Samozřejmě jsme jedno místo získali, ale to není to, co je naším cílem. Snažíme se být v pozici, z níž bychom závody vyhrávali, proto tedy musíme auto zrychlit. Třetí nebo čtvrté místo není přesně to, co chceme," hodnotil Räikkönen.
Jeho šéf Maurizio Arrivabene po závodě změnu strategie Ferrari hájil: "Vzhledem ke vzdálenosti, která zbývala do cíle závodu, a k degradaci pneumatik, to dávalo smysl jej povolat do boxů ještě jednou, abychom strategii Mercedesu pokryli."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.