Kimi Räikkönen si myslí, že by mu měkké pneumatiky v závěru vydržely až do cíle. Uhájil by pak pódium před dotírajícím Lewisem Hamiltonem, který přezul na super-měkkou směs?
Velkou otázkou včera bylo, zda Kimi Räikkönen musel také do boxů, když tam v závěru zamířil Lewis Hamilton. Přišel tím o svou pozici na dráze a třetí místo. Sám finský pilot se tomuto strategickému tahu Ferrari podivoval a novináře odbýval s tím, že se nejdřív potřebuje podívat na data.
"Podařilo se mi ho [Hamiltona] předjet, pak po zastávkách v boxech ale získal pozici zpět. Přišli jsme tam o místo - nevím, jak a proč se jím podařilo nás přeskočit," popisoval po dojezdu do cíle na čtvrté pozici zklamaný Räikkönen.
Lewis naznačil, že by jim při takovém tempu měkké pneumatiky nevydržely až do cíle. Kimi s tím ale nesouhlasí: "Určitě jsem na těchto pneumatikách mohl dojet až do konce. Jestli by nás Hamilton dojel a předjel, tak to nevím."
Na příkladu Rosberga s Ricciardem šlo vidět, že by se mu to možná nepodařilo. Jedna věc je dojet, druhá předjet - navíc na městském okruhu v Singapuru. Hamilton také neměl k dispozici čerstvou sadu super-měkkých pneumatik, nasadil jen použitou. A ke konci by se jeho výkonnostní výhoda zmenšovala. Zdá se tedy, že se Ferrari chytilo do léčky, kterou na ně Mercedes připravil. S Lewisem neměl co ztratit.
"Všechny tyto věci si projdeme a uvidíme, co jsme mohli udělat lépe. Myslím, že jsme mohli některé věci udělat, ale po skončení se to velmi lehce říká," pokračuje Räikkönen, jenž by preferoval setrvání na dráze na třetí pozici v posledním stintu bez změny plánu a dodatečné zastávky.
"Myslím, že jsme [v kvalifikaci] nebyli tak daleko za Red Bullem nebo Lewisem. Podle mě jsme měli hodně dobrou rychlost, ale po většinu závodu jsme byli zaseklí za nimi. Nico byl rychlejší než kdokoliv z nás. Jeli jsme si svůj vlastní závod a můžeme být docela spokojeni.
Samozřejmě jsme jedno místo získali, ale to není to, co je naším cílem. Snažíme se být v pozici, z níž bychom závody vyhrávali, proto tedy musíme auto zrychlit. Třetí nebo čtvrté místo není přesně to, co chceme," hodnotil Räikkönen.
Jeho šéf Maurizio Arrivabene po závodě změnu strategie Ferrari hájil: "Vzhledem ke vzdálenosti, která zbývala do cíle závodu, a k degradaci pneumatik, to dávalo smysl jej povolat do boxů ještě jednou, abychom strategii Mercedesu pokryli."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.