Během třetího tréninku v Singapuru byla v Marina Bay k vidění i velká ještěrka. Nejrychlejší čas si připsal Nico Rosberg. Lewis Hamilton párkrát chyboval, Verstappen se zdá být nejbližším soupeřem Mercedesů. Snaží se i Ferrari.
Piloty a týmy čeká poslední příprava na kvalifikaci a závod pod umělým osvětlením v Singapuru. Teplota vzduchu je 31 °C a trať má 36 °C.
A objevuje se zelená na konci boxové uličky! Jako první na trať vyrážejí oba Hassy (Gutiérrez a Grosjean) a to na měkké sadě pneumatik Pirelli. Chvíli po nich už vyrážejí obě rudá Ferrari (Vettel a Räikkönen) - na ultra měkké sadě. Postupně do zaváděcího kola míří i další piloti - Wehrlein, Button, Ericsson a Hamilton s Rosbergem.
Jako první po sedmi minutách zajíždí měřený čas Wehrlein na měkké sadě, avšak jeho hodnota není příliš reprezentativní - 2:04,121 min. V dalším kole se zlepšuje o čtyři desetiny, avšak následně dostal hodiny a narazil zadní částí vozu do bariéry. Pomalu míří do boxů, vůz je hodně poškozen a komisaři vyvěšují červenou vlajku.
.@Max33Verstappen + power slide = ?#SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/u16DwRaed1
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016Další měřené časy mezitím stihl zajet Massa a Verstappen (nejrychlejší čas 1:47,038. Nicméně pozornost na sebe strhlo prohlášení Maxe Verstappena, že po trati se prohání velká ještěrka, která přebíhala přes cestu. Počkala však, než Red Bull projede. "Nevtipkuji," dodal Nizozemec. "Tváří v tvář Godzille," odpodívá mu boxová zídka. Po pár minutách se opět může na trať.
Nasr v zatáčce č. 13 vyjel mimo trať, snažil se vyhnout Gutiérrezovi, došlo mu místo a musel do únikové zóny. U Manoru zatím pracují na výměně zadního křídla a podlahy. Nejrychlejší čas na ultra měkkých pneumatikách zajíždí Kimi Räikkönen - 1:46,813 min.
Sainz si stěžuje na Ericssona, který jej měl blokovat. Do čela se dostává Mercedes, Nico Rosberg zajíždí čas 1:45,544 min na superměkkých pneumatikách. Button se ptá, zda může vypustit své kolo, neboť se trápí s nedotáčivostí.
Toro Rosso zde nyní zkouší dva různé aerodynamické balíky pro své piloty Kvjata a Sainze. Hamilton zajíždí rychlý čas a na svého týmového klegu ztrácí dvě a půl desetiny. Na třetí místo se řadí Vettel (ztrácí půl sekundy). Gutiérrez si obrousil pneumatiky o bariéru, ale pokračuje v jízdě bez potíží.
Průběžné pořadí po půl hodině: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Alonso, Kvjat, Pérez, Massa, Magnussen, Button, Gutiérrez,...
Svůj moment u zdi měl i Massa, Hamilton zase zablokoval přední kola při snaze předjet Nica Rosberga v zatáčce č. 7, do ničeho však nenarazil.
Nejrychleji jel prozatím Manor, Wehrlein se proháněl rychlostí 308,7 km/hod. Následuje jej Hamilton.
Vettel si žádá přidání přítlaku na zadní části, neboť je prý v určitých chvílích jen spolucestující. V čele stále Mercedesy. Přestože použily pomalejší měkkou sadu pneumatik mají půlsekundový náskok. Většina pilotů se pomalu vydává k mechanikům, aby mohli předvést maximum v závěru tréninku, kdy budou zkoušet kvalifikační kola.
Hamilton is off at Turn 7! And not for the first time in #FP3. Another big lock up... #SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/crKmuU5B4U
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016A oba piloti Mercedesu nyní vyrážejí na ultraměkkých pneumatikách. Hamilton si opět stěžuje na horko, které vychází z pravé strany jeho sedačky vedle jeho lokte. Brit dělá další chyby a zdá se, že toto kolo rozhodně nebude ideální simulace kvalifikačního kola. Rosberg se zlepšuje, jeho čas má nyní hodnotu 1:44,352 min.
Zlepšuje se Verstappen, který se 10 minut před koncem zařadil na druhé místo. Ztrácí na Rosberga necelých šest desetin. I Räikkönen na to šlápl, avšak na Mercedes stále ztrácí půl sekundy. Propadl se však Hamilton, tomu nyní chybí 1,5 sekundy na Rosberga.
Hülkenberg se zlepšuje, avšak ne nadlouho, jeho páté místo si zabírá Vettel. Pirelli chválí Verstappena. "Dobré kolo v podání Verstappena na stejné sadě jako Rosberg. Kvalifikace bude těsná," uvedli na Twitteru.
Palmer si stěžuje na pedál plynu. Neco je prý špatně, neboť je hodně nestabilní. "Mohu řídit, ale nedokážu jej udržet pevný při malých otáčkách," prozradil týmu. Wehrlein se po opravě zařadil na 21. místo. Na Ocona má náskok přes dvě desetiny. Někteří piloti se nyní zlepšují, avšak na čele se nic nemění.
#F1 #SingaporeGP FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: @LewisHamilton blew both of his flying laps, wasted 0.5s pic.twitter.com/uVBaNwSyNh
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 17, 2016Maximální rychlosti: 1. Massa 321 km/h; 2. Werhlein 320 km/h; 3. Bottas 320 km/h; 4. Nasr 320 km/h; 5. Vettel 320 km/h; 6. Raikkonen 319 km/h.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.