Během třetího tréninku v Singapuru byla v Marina Bay k vidění i velká ještěrka. Nejrychlejší čas si připsal Nico Rosberg. Lewis Hamilton párkrát chyboval, Verstappen se zdá být nejbližším soupeřem Mercedesů. Snaží se i Ferrari.
Piloty a týmy čeká poslední příprava na kvalifikaci a závod pod umělým osvětlením v Singapuru. Teplota vzduchu je 31 °C a trať má 36 °C.
A objevuje se zelená na konci boxové uličky! Jako první na trať vyrážejí oba Hassy (Gutiérrez a Grosjean) a to na měkké sadě pneumatik Pirelli. Chvíli po nich už vyrážejí obě rudá Ferrari (Vettel a Räikkönen) - na ultra měkké sadě. Postupně do zaváděcího kola míří i další piloti - Wehrlein, Button, Ericsson a Hamilton s Rosbergem.
Jako první po sedmi minutách zajíždí měřený čas Wehrlein na měkké sadě, avšak jeho hodnota není příliš reprezentativní - 2:04,121 min. V dalším kole se zlepšuje o čtyři desetiny, avšak následně dostal hodiny a narazil zadní částí vozu do bariéry. Pomalu míří do boxů, vůz je hodně poškozen a komisaři vyvěšují červenou vlajku.
.@Max33Verstappen + power slide = ?#SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/u16DwRaed1
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016Další měřené časy mezitím stihl zajet Massa a Verstappen (nejrychlejší čas 1:47,038. Nicméně pozornost na sebe strhlo prohlášení Maxe Verstappena, že po trati se prohání velká ještěrka, která přebíhala přes cestu. Počkala však, než Red Bull projede. "Nevtipkuji," dodal Nizozemec. "Tváří v tvář Godzille," odpodívá mu boxová zídka. Po pár minutách se opět může na trať.
Nasr v zatáčce č. 13 vyjel mimo trať, snažil se vyhnout Gutiérrezovi, došlo mu místo a musel do únikové zóny. U Manoru zatím pracují na výměně zadního křídla a podlahy. Nejrychlejší čas na ultra měkkých pneumatikách zajíždí Kimi Räikkönen - 1:46,813 min.
Sainz si stěžuje na Ericssona, který jej měl blokovat. Do čela se dostává Mercedes, Nico Rosberg zajíždí čas 1:45,544 min na superměkkých pneumatikách. Button se ptá, zda může vypustit své kolo, neboť se trápí s nedotáčivostí.
Toro Rosso zde nyní zkouší dva různé aerodynamické balíky pro své piloty Kvjata a Sainze. Hamilton zajíždí rychlý čas a na svého týmového klegu ztrácí dvě a půl desetiny. Na třetí místo se řadí Vettel (ztrácí půl sekundy). Gutiérrez si obrousil pneumatiky o bariéru, ale pokračuje v jízdě bez potíží.
Průběžné pořadí po půl hodině: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Alonso, Kvjat, Pérez, Massa, Magnussen, Button, Gutiérrez,...
Svůj moment u zdi měl i Massa, Hamilton zase zablokoval přední kola při snaze předjet Nica Rosberga v zatáčce č. 7, do ničeho však nenarazil.
Nejrychleji jel prozatím Manor, Wehrlein se proháněl rychlostí 308,7 km/hod. Následuje jej Hamilton.
Vettel si žádá přidání přítlaku na zadní části, neboť je prý v určitých chvílích jen spolucestující. V čele stále Mercedesy. Přestože použily pomalejší měkkou sadu pneumatik mají půlsekundový náskok. Většina pilotů se pomalu vydává k mechanikům, aby mohli předvést maximum v závěru tréninku, kdy budou zkoušet kvalifikační kola.
Hamilton is off at Turn 7! And not for the first time in #FP3. Another big lock up... #SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/crKmuU5B4U
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016A oba piloti Mercedesu nyní vyrážejí na ultraměkkých pneumatikách. Hamilton si opět stěžuje na horko, které vychází z pravé strany jeho sedačky vedle jeho lokte. Brit dělá další chyby a zdá se, že toto kolo rozhodně nebude ideální simulace kvalifikačního kola. Rosberg se zlepšuje, jeho čas má nyní hodnotu 1:44,352 min.
Zlepšuje se Verstappen, který se 10 minut před koncem zařadil na druhé místo. Ztrácí na Rosberga necelých šest desetin. I Räikkönen na to šlápl, avšak na Mercedes stále ztrácí půl sekundy. Propadl se však Hamilton, tomu nyní chybí 1,5 sekundy na Rosberga.
Hülkenberg se zlepšuje, avšak ne nadlouho, jeho páté místo si zabírá Vettel. Pirelli chválí Verstappena. "Dobré kolo v podání Verstappena na stejné sadě jako Rosberg. Kvalifikace bude těsná," uvedli na Twitteru.
Palmer si stěžuje na pedál plynu. Neco je prý špatně, neboť je hodně nestabilní. "Mohu řídit, ale nedokážu jej udržet pevný při malých otáčkách," prozradil týmu. Wehrlein se po opravě zařadil na 21. místo. Na Ocona má náskok přes dvě desetiny. Někteří piloti se nyní zlepšují, avšak na čele se nic nemění.
#F1 #SingaporeGP FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: @LewisHamilton blew both of his flying laps, wasted 0.5s pic.twitter.com/uVBaNwSyNh
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 17, 2016Maximální rychlosti: 1. Massa 321 km/h; 2. Werhlein 320 km/h; 3. Bottas 320 km/h; 4. Nasr 320 km/h; 5. Vettel 320 km/h; 6. Raikkonen 319 km/h.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.