Během třetího tréninku v Singapuru byla v Marina Bay k vidění i velká ještěrka. Nejrychlejší čas si připsal Nico Rosberg. Lewis Hamilton párkrát chyboval, Verstappen se zdá být nejbližším soupeřem Mercedesů. Snaží se i Ferrari.
Piloty a týmy čeká poslední příprava na kvalifikaci a závod pod umělým osvětlením v Singapuru. Teplota vzduchu je 31 °C a trať má 36 °C.
A objevuje se zelená na konci boxové uličky! Jako první na trať vyrážejí oba Hassy (Gutiérrez a Grosjean) a to na měkké sadě pneumatik Pirelli. Chvíli po nich už vyrážejí obě rudá Ferrari (Vettel a Räikkönen) - na ultra měkké sadě. Postupně do zaváděcího kola míří i další piloti - Wehrlein, Button, Ericsson a Hamilton s Rosbergem.
Jako první po sedmi minutách zajíždí měřený čas Wehrlein na měkké sadě, avšak jeho hodnota není příliš reprezentativní - 2:04,121 min. V dalším kole se zlepšuje o čtyři desetiny, avšak následně dostal hodiny a narazil zadní částí vozu do bariéry. Pomalu míří do boxů, vůz je hodně poškozen a komisaři vyvěšují červenou vlajku.
.@Max33Verstappen + power slide = ?#SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/u16DwRaed1
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016Další měřené časy mezitím stihl zajet Massa a Verstappen (nejrychlejší čas 1:47,038. Nicméně pozornost na sebe strhlo prohlášení Maxe Verstappena, že po trati se prohání velká ještěrka, která přebíhala přes cestu. Počkala však, než Red Bull projede. "Nevtipkuji," dodal Nizozemec. "Tváří v tvář Godzille," odpodívá mu boxová zídka. Po pár minutách se opět může na trať.
Nasr v zatáčce č. 13 vyjel mimo trať, snažil se vyhnout Gutiérrezovi, došlo mu místo a musel do únikové zóny. U Manoru zatím pracují na výměně zadního křídla a podlahy. Nejrychlejší čas na ultra měkkých pneumatikách zajíždí Kimi Räikkönen - 1:46,813 min.
Sainz si stěžuje na Ericssona, který jej měl blokovat. Do čela se dostává Mercedes, Nico Rosberg zajíždí čas 1:45,544 min na superměkkých pneumatikách. Button se ptá, zda může vypustit své kolo, neboť se trápí s nedotáčivostí.
Toro Rosso zde nyní zkouší dva různé aerodynamické balíky pro své piloty Kvjata a Sainze. Hamilton zajíždí rychlý čas a na svého týmového klegu ztrácí dvě a půl desetiny. Na třetí místo se řadí Vettel (ztrácí půl sekundy). Gutiérrez si obrousil pneumatiky o bariéru, ale pokračuje v jízdě bez potíží.
Průběžné pořadí po půl hodině: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Alonso, Kvjat, Pérez, Massa, Magnussen, Button, Gutiérrez,...
Svůj moment u zdi měl i Massa, Hamilton zase zablokoval přední kola při snaze předjet Nica Rosberga v zatáčce č. 7, do ničeho však nenarazil.
Nejrychleji jel prozatím Manor, Wehrlein se proháněl rychlostí 308,7 km/hod. Následuje jej Hamilton.
Vettel si žádá přidání přítlaku na zadní části, neboť je prý v určitých chvílích jen spolucestující. V čele stále Mercedesy. Přestože použily pomalejší měkkou sadu pneumatik mají půlsekundový náskok. Většina pilotů se pomalu vydává k mechanikům, aby mohli předvést maximum v závěru tréninku, kdy budou zkoušet kvalifikační kola.
Hamilton is off at Turn 7! And not for the first time in #FP3. Another big lock up... #SingaporeGP ?? #F1NightRace ? pic.twitter.com/crKmuU5B4U
— Formula 1 (@F1) September 17, 2016A oba piloti Mercedesu nyní vyrážejí na ultraměkkých pneumatikách. Hamilton si opět stěžuje na horko, které vychází z pravé strany jeho sedačky vedle jeho lokte. Brit dělá další chyby a zdá se, že toto kolo rozhodně nebude ideální simulace kvalifikačního kola. Rosberg se zlepšuje, jeho čas má nyní hodnotu 1:44,352 min.
Zlepšuje se Verstappen, který se 10 minut před koncem zařadil na druhé místo. Ztrácí na Rosberga necelých šest desetin. I Räikkönen na to šlápl, avšak na Mercedes stále ztrácí půl sekundy. Propadl se však Hamilton, tomu nyní chybí 1,5 sekundy na Rosberga.
Hülkenberg se zlepšuje, avšak ne nadlouho, jeho páté místo si zabírá Vettel. Pirelli chválí Verstappena. "Dobré kolo v podání Verstappena na stejné sadě jako Rosberg. Kvalifikace bude těsná," uvedli na Twitteru.
Palmer si stěžuje na pedál plynu. Neco je prý špatně, neboť je hodně nestabilní. "Mohu řídit, ale nedokážu jej udržet pevný při malých otáčkách," prozradil týmu. Wehrlein se po opravě zařadil na 21. místo. Na Ocona má náskok přes dvě desetiny. Někteří piloti se nyní zlepšují, avšak na čele se nic nemění.
#F1 #SingaporeGP FP3 Best Sectors vs Fastest Laps: @LewisHamilton blew both of his flying laps, wasted 0.5s pic.twitter.com/uVBaNwSyNh
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 17, 2016Maximální rychlosti: 1. Massa 321 km/h; 2. Werhlein 320 km/h; 3. Bottas 320 km/h; 4. Nasr 320 km/h; 5. Vettel 320 km/h; 6. Raikkonen 319 km/h.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.