SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly v prvním tréninku Red Bully, které si brousí zuby na vítězství. Před Mercedes se protlačil také Sebastian Vettel - opakují se u mistrovského týmu podobné problémy jako minulý rok?
Ve 12:00 našeho času jako první na dráhu vyrazil Grosjean na nové ultra-měkké směsi následovaný Palmerem a týmovým kolegou Gutiérrezem. V úvodu testovali "Halo" ochranu na svých vozech Alonso, Hamilton a Hülkenberg, zatímco Red Bull se objevil ověnčený přístroji pro měření aerodynamiky.
Alonso byl v prvních pokusech sice nejrychlejší na konci dlouhé rovinky (304 km/h), jeho týmový kolega Button však nezačal dobře - se svým McLarenem zůstal stát kvůli závadě palivového systému nedaleko boxů a komisaři použili virtuální safety car. Tým přivezl nové přední křídlo s většími zářezy ze středu do klapek, na okrajích přibyl další otvor, takže je osmiprvkové.
Po 12 min předvedl první rychlé kolo Rosberg: 1:47,936 min (308 km/h), Hamilton začínal o 20 s pomaleji - oba na ultra-měkkých pneumatikách. Lewis se po dalším ostrém kole ale dostává o 0,436 s před něj (1:47,436 min, 310 km/h). Räikkönen s Ferrari zatím ztrácel 2 sekundy.
Po 18 min narazil při výjezdu z garáže Sainz do boxové zídky a poškodil si přední křídlo. Toro Rosso přivezlo několik posledních novinek, Singapur by měl být jejich nejlepší šancí na body ze zbývajících závodů. Stejnou hrubky vyrobil Pérez - také přišel o část předního křídla během výjezdu z boxů.
Rosbergovi se daří mírně zrychlit (1:47,743 min, 317 km/h), na třetí a čtvrté příčce se usazují Ferrari - Räikkönen (1:48,770) a Vettel (1:49,182 min), Verstappen je s Red Bullem pátý i přes kontakt s bariérou (1:49,182 min) - všichni na ultra-měkkých pneumatikách.
Po půl hodině Ferrari přidává - Vettel jde na druhé místo mezi Mercedesy (1:47,731) a Räikkönen ze svého času ubírá 8 desetin (1:47,955 min). Sebastian během svého pokusu hlásí: "Obrousil jsem zeď na výjezdu z dvacítky, ale jde jen o kosmetiku."
Red Bull Ricciardovi odmontoval měřící sadu Pitotových trubice z obou stran vozu, Daniel zvládá kolo za 1:48,096 min. Před Rosberga se na třetí místo dostává Verstappen (1:47,467) po rekordu ve 2. sektoru. O pět min později přidává rekord v 3. sektoru a je nejrychlejší ze všech (1:47,335 min). Poté všichni vracejí své první sady pneumatik Pirelli.
Po kratší přestávce první příčku zajišťuje Mercedesu Rosberg (1:46,513 min), a to dokonce na měkké směsi, která je zde tou nejtvrdší. Zlepšuje se o více než 8 desetin sekundy.
Na výjezdu ze zatáčky č. 20 tentokrát tvrdě narazil do zdi Alonso, jenž je zatím na super-měkkých pneumatikách sedmý (1:48,394 min), Button na měkkých desátý (1:49,615 min). Trať by měla McLarenu sedět kvůli nižším nárokům na motor.
Vettel žádá o zmírnění jasu svého displeje, pak předvádí sílu Ferrari, když na ultra-měkké směsi zrychluje o 1,1 sekundy na 1:46,287 min. Rosberg je o čtvrt sekundy pomalejší.
Red Bully však nezahálejí a cpou se na první a druhou příčku - Verstappen 1:46,229 a Ricciardo po rekordech ve všech sektorech 1:45,872 min - půl sekundy před Mercedesem. Max (1:45,823 min) jeho čas dokáže ještě o 0,049 s vylepšit, takže si prohazují pořadí. Oba na utra-měkké směsi, zatímco Mercedes krouží s vyšším množstvím paliva na měkké.
Toro Rosso je na 6. a 7. místě před McLarenem, jehož Button si po hodině stěžuje na "velmi, velmi nízkou přilnavost a příliš velkou nedotáčivost" svého vozu. Po menší úpravě hlásí: "Druhý a třetí rychlostní stupeň jsou pod plynem velmi bídné." Hamiltonovi je v kokpitu pro změnu vedro: "Pod mým pravým kotníkem je stále velmi horko."
Force India vybízí Péreze, aby zamířil do boxů a nechal vychladit brzdy: "Pneumatiky ušetříme pro delší jízdu." Mexičan je ale při chuti: "Nemůžu odjet ještě jedno kolo?" "Mohl bys, ale podepsalo by se to na našich měkkých pneumatikách, na čase při dlouhé jízdě," odpovídá mu inženýr.
Třináct minut před koncem bourá v zatáčce č. 18 před podjezdem pod tribunami Rosberg, jenž po zablokování předních kol a smyku končí v bariéře. Dokáže vycouvat a pomalu míří s poškozeným vozem a defektem levého kola do boxů - schází mu přední křídlo.
Ke konci se dokázal mírně zlepšit pouze Räikkönen (1:47,185), zatímco se ostatní věnovali poznávání pneumatik při delších jízdách s větším množstvím benzínu. Na postup výše ze sedmého místa to ale nestačilo.
Nejrychlejšího času tedy dosáhl Red Bull, Vettel s Ferrari na Verstappena ztrácel už skoro půl sekundy, rychlejší z Mercedesů Hamilton dokonce 6 desetin sekundy. Prožívá Mercedes v Singapuru podobnou krizi jako loni nebo v prvním tréninku jen skrývá svou formu? To nám více objasní další trénink, který začíná v 15:30 hod našeho času. Papírově by nás mohl čekat nejtěsnější závod sezóny.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 318 km/h; 2. Rosberg 317 km/h; 3. Massa 316 km/h; 4. Vettel 315 km/h; 5. Ricciardo 315 km/h; 6. Bottas 314 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.