Bývalý pilot Toro Rosso Sebastian Buemi po prvních testech širších pneumatik s upraveným vozem tvrdí, že nováčce budou mít z nových monopostů opět strach.
Testovací pilot Red Bull jezdil na nových pneumatikách s vozem RB11, který měl upravenou aerodynamiku pro vyšší přítlak, který bude generovat budoucí generace aut. A ta budou nováčkům opět nahánět strach.
"Auta budou samozřejmě rychlejší. Budou mnohem rychlejší a také náročná fyzicky. Myslím si, že se Formule 1 vrátí ke špici náročnosti v řízení. Jako nový pilot budete mít dokonce strak do vozu usednout - a to je dobře," míní Buemi.
"Pokud jde o show, to nedokážu říct. Auta budou rychlejší v zatáčkách, pomalejší na rovinkách, těžko tedy usoudit, jestli se dočkáme více předjíždění. Každopádně to bude mnohem větší výzvou - a taková by F1 měla být," pokračuje pro motorsport.com úřadující šampion Formule E.
"Pro kluky, kteří už v F1 několik let působí, to bude OK. Ale pro ty nové to může být šok. Fyzicky to bude náročné. A tomu tak v posledních třech nebo čtyřech sezónách nebylo," poukazuje na často kritizovanou jednoduchou ovladatelnost současných monopostů.
"Pneumatiky podle mě vypadají dobře, auto se zdá být statické. Podle mě to bude skvělé. Větší přetížení, vyšší rychlost v zatáčkách, to všechno je dobré. Týmy se budou muset rychle přizpůsobit, což může ovlivnit pořadí na roštu," dodává Buemi.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.