Pro Fernanda Alonsa by vítězství s McLarenem - Hondou představovalo ten největší úspěch jeho kariéry. První vítězství se blíží, příští rok očekává, že budou Mercedesu mnohem blíže.
Španěl tento rok jezdí ve Formuli 1 svou 15. sezónu. Za ta léta v F1 získal dva mistrovské tituly, vyhrál 32 závodů, 65krát stanul na pódiu a na kontě má také 22 kvalifikačních vítězství. Co by pro něj bylo tím největším úspěchem v F1?
Na to včera v Singapuru odpověděl slovy? "Ano, vítězství s McLarenem - Hondou. První vítězství s tímto projektem bude pro kohokoliv z nás docela velkou věcí. Nevím, jestli tu šanci budu mít, jestli ji bude mít Stoffel [Vandoorne, jeho budoucí týmový kolega].
Ale když to první vítězství přijde, pak všichni, kteří jsou do tohoto projektu zapojení od prvního dne, kdy jsme zaostávali minulou zimu o 10 sekund, pak v prvním závodě v Austrálii 5,8 sekund, tak pro ně půjde o ohromný úspěch a my na to budeme velmi hrdí," popisuje Alonso.
"Aby se to stalo skutečností, musíme v příštích měsících velmi tvrdě pracovat. Potřebujeme ten proces urychlit, protože ve Formuli 1 nikdo nečeká věčně. Tyto věci se rychle mění, příští rok do hry vstupují nová pravidla, proto v F1 musíte všechno zrychlit, jelikož na odpočinek není čas," pokračuje.
V roce 2017 na úrovni mistrovského Mercedesu?Podaří se McLarenu do příští sezóny stáhnout náskok Mercedesu? "To je velmi optimistický cíl. Hodně se před příštím rokem zlepšíme, protože jsme se toho letos, stejně jako loni, hodně naučili, což je normální. Tento rok jsme ale měli méně potíží se spolehlivostí a mohli jsme se toho naučit více, protože jsme dali dohromady více kol. Očekávám tedy před příštím rokem velký pokrok v oblasti pohonné jednotky."
"Otazník visí nad aerodynamikou a výkladem pravidel, proto očekávám dobrou příležitost na stažení náskoku. Příští rok chovám naději, že budeme mít nejen na body, ale na mnohem víc," dodává Alonso, který je v šampionátu s 30 body na 11. místě.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.