Pořadatelé Velké ceny Mexika si pochvalují předprodeje vstupenek. Letos by ji mohlo během závodního víkendu navštívit až 350 tisíc lidí. Měsíc a půl před touto akcí plánovanou na 28. - 30. října 2016 zbývá už jen 7 % lístků.
Mexiko se do kalendáře závodů Formule 1 vrátilo minulý rok. Letos se teprve podruhé pojede novou částí vedoucí skrz baseballový stadión, kde před zraky tisíců lidí konají i závěrečné pódiové oslavy. Po premiéře obvykle druhý rok návštěvnost klesá, v této zemi by to ale mohlo být jinak.
"Minulý rok jsme zvládli 336 000.. pokud bychom to tedy dotáhli až k těm 350 tisícům, tak by to bylo úžasné. Přípravy probíhají fantasticky. Už to je za rohem, do závodu zbývá 47 dní, vše je tedy velmi dobré, postupuje podle plánu," říká Rodrigo Sanchez, ředitel okruhu pro oblast marketingu a vztahy s médii.
"Před několika týdny jsme pořádali závod WEC [Světového vytrvalostního šampionátu], takže se obecně plně přesouváme k trati a veškeré zátěži, produkci a takovým věcem. Vše je opravdu velmi dobře. Zatím jsme prodali 93 % vstupenek, takže jich zbývá jen velmi málo.
Myslím, že odezva veřejnosti je absolutně úžasná. Je to fakt příjemné se 47 dní před závodem starat jen o zbylých 7 %. Co chcete napravovat proti loňsku, když není nic pokažené? Jde spíše o vylepšování toho, co jsme udělali loni, a schopnost poskytnout fanouškům tu správnou sadu nástrojů či podmínky, aby vyjádřili jedinečnou vášeň a napodobili velmi zvláštní podnik, který jsme tady měli loni," pokračuje Sanchez.
Návštěvnost by podle něj mohla být letos ještě vyšší díky tomu, že Mexiko má nyní na roštu dva jezdce - k Sergiovi Pérezovi hájící barvy Force Indie přibyl Esteban Gutiérrez, jenž závodí za nový americký tým - Haas.
"Určitě je tohle výjimečný rok. Pro fanoušky to bude požitek sledovat ve velké ceně dva mexické jezdce, to teda bude skvělé! Výsledky Sergia byly v první polovině roku absolutně úžasné. Máme zde pořekadlo, že každou neděli chodíme do kostela v naději, že se v Mexiku dočkáme dalšího pódia. Myslím, že by svět byl v úžasu z reakce, kdyby se to jednomu z našich jezdců opravdu povedlo. Proto se o to modlíme," dodává šéf okruhu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.