Pořadatelé Velké ceny Mexika si pochvalují předprodeje vstupenek. Letos by ji mohlo během závodního víkendu navštívit až 350 tisíc lidí. Měsíc a půl před touto akcí plánovanou na 28. - 30. října 2016 zbývá už jen 7 % lístků.
Mexiko se do kalendáře závodů Formule 1 vrátilo minulý rok. Letos se teprve podruhé pojede novou částí vedoucí skrz baseballový stadión, kde před zraky tisíců lidí konají i závěrečné pódiové oslavy. Po premiéře obvykle druhý rok návštěvnost klesá, v této zemi by to ale mohlo být jinak.
"Minulý rok jsme zvládli 336 000.. pokud bychom to tedy dotáhli až k těm 350 tisícům, tak by to bylo úžasné. Přípravy probíhají fantasticky. Už to je za rohem, do závodu zbývá 47 dní, vše je tedy velmi dobré, postupuje podle plánu," říká Rodrigo Sanchez, ředitel okruhu pro oblast marketingu a vztahy s médii.
"Před několika týdny jsme pořádali závod WEC [Světového vytrvalostního šampionátu], takže se obecně plně přesouváme k trati a veškeré zátěži, produkci a takovým věcem. Vše je opravdu velmi dobře. Zatím jsme prodali 93 % vstupenek, takže jich zbývá jen velmi málo.
Myslím, že odezva veřejnosti je absolutně úžasná. Je to fakt příjemné se 47 dní před závodem starat jen o zbylých 7 %. Co chcete napravovat proti loňsku, když není nic pokažené? Jde spíše o vylepšování toho, co jsme udělali loni, a schopnost poskytnout fanouškům tu správnou sadu nástrojů či podmínky, aby vyjádřili jedinečnou vášeň a napodobili velmi zvláštní podnik, který jsme tady měli loni," pokračuje Sanchez.
Návštěvnost by podle něj mohla být letos ještě vyšší díky tomu, že Mexiko má nyní na roštu dva jezdce - k Sergiovi Pérezovi hájící barvy Force Indie přibyl Esteban Gutiérrez, jenž závodí za nový americký tým - Haas.
"Určitě je tohle výjimečný rok. Pro fanoušky to bude požitek sledovat ve velké ceně dva mexické jezdce, to teda bude skvělé! Výsledky Sergia byly v první polovině roku absolutně úžasné. Máme zde pořekadlo, že každou neděli chodíme do kostela v naději, že se v Mexiku dočkáme dalšího pódia. Myslím, že by svět byl v úžasu z reakce, kdyby se to jednomu z našich jezdců opravdu povedlo. Proto se o to modlíme," dodává šéf okruhu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.