Loni Mercedes nedokázal přimět super-měkkou směs ke správnému fungování, a tak v kvalifikaci na Ferrari ztratil až 1,4 sekundy. Lewis Hamilton si nedokáže představit, že by se podobná situace měla opakovat i letos. Problém podle něj pochopili.
Kvůli loňským obtížím si Mercedes sice moc jistý není, Hamilton ale nyní věří, že vše bude v pořádku a že budou mít na čele opět náskok: "My už víme, kde bychom měli být z pohledu nastavení, aby se neopakovala to, co minulý rok, tak snad budeme v lepší pozici."
"Když jezdíte na všechny ty závody, tak každý může ztrácet. A to se nedozvíte, dokud se nedostanete na místo a nezjistíte, jakou máte rychlost ve srovnání s ostatními auty. Minulý rok byl mezi námi a jimi [Ferrari a Red Bull] velký rozdíl, ale pochopili jsme to, proto bychom měli být letos v lepší pozici," myslí si Hamilton.
"Ale kdo ví? Možná, že tentokrát budou blíže. Nedokážu si to představit, ale nedokázali jsme si představit ani to, co se přihodilo loni. Zkrátka se co nejlépe připravíme," říká lídr šampionátu, která vede nad Rosbergem o 2 body.
Pirelli do Singapuru veze ultra-měkké pneumatiky, na kterých se Mercedesu moc nedařilo ani v Monaku, kde se z pole-position těšil Daniel Ricciardo. Proto bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet tento víkend v Singapuru na městském okruhu, jenž by měl sedět právě Red Bullu a jeho filozofii vysokého přítlaku.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.