Romain Grosjean přiznává, že jeho odchod z Renaultu k Haasu byl motivován příznaky toho, že se tým bude v letošní sezóně hodně trápit - letos zatím nasbíral jen 6 bodů, zatímco Francouz jich s novým americkým týmem vybojoval už 28.
Francouzský pilot uvádí, že jeho odchod k Haasu nebyl ani tak motivován šanci na získání sedačky u Ferrari, jako spíše příznaky dalšího poklesu formy stáje z Enstone.
"Cítil jsem, že Renault bude zažívat takový rok, jaký zažívá, a že by to bylo velmi těžké. Na druhé straně do Formule 1 vstupoval americký tým a já jsem si myslel, že pokud bych tam mohl být a pomohl mu stát se úspěšným, tak to bude ve Spojených státech ohromné," popisuje Grosjean.
"Bylo to více než si myslet, že 'když odejdu k Haasu, tak budu moci přejít k Ferrari, protože mají motor Ferrari.' Ferrari si vybere jezdce, který jim vyhovuje nejlépe - nezáleží na tom, zda by přišel z Haasu či odjinud. To nejlepší, co tedy můžete udělat, je neustále odvádět dobrou práci. Ukázat, že jste konzistentní, snažit se zrychlit auto a být vždy připraven, když vás potřebují," pokračuje francouzský pilot.
Přiznává ale, že byl trochu zklamaný, když se dozvěděl, že se Ferrari rozhodlo prodloužit smlouvu s Räikkönenem: "Ano, protože jednoho dne chcete přejít k Ferrari. Na druhé straně jsem si ale pomyslel: 'No, víš ty co, máš šanci vyzkoušet nový Haas.' Byl jsem prvním jezdcem, který pro tým získal body, a mohl jsem být tím prvním, kdo se za tým postaví na pódium a možná vyhraje závod."
Grosjean si uvědomuje, že mu Haas v nejbližší době neumožní naplnit jeho cíl: stát se mistrem světa, je ale ochoten být trpělivý. "Když jsem podepsal, ta jsem věděl, že půjde o velkou příležitost mé kariéry, mého života - a já tam jsem velmi spokojený."
"Samozřejmě, že chci být mistrem světa, proto závodím. Vyhrál jsem zatím každou sérii. Nechci skončit svou kariéru a pomyslet si: 'Ou, tohle mi uniklo,' jenže k tomu potřebujete tým s autem, které by mělo na titul. Takže ano, jednoho dne bych toho chtěl dosáhnout, nejsem ale ve spěchu.
Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari dává smysl, protože chtějí při změnách pravidel [pro rok 2017] zachovat kontinuitu. Cítím se dobře. Od prvního dne jsem se cítil vítaný. Cítím, že v týmu můžu hrát velkou roli, získávat více zkušeností a užívat si další dobré časy," dodává Grosjean.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.