Romain Grosjean přiznává, že jeho odchod z Renaultu k Haasu byl motivován příznaky toho, že se tým bude v letošní sezóně hodně trápit - letos zatím nasbíral jen 6 bodů, zatímco Francouz jich s novým americkým týmem vybojoval už 28.
Francouzský pilot uvádí, že jeho odchod k Haasu nebyl ani tak motivován šanci na získání sedačky u Ferrari, jako spíše příznaky dalšího poklesu formy stáje z Enstone.
"Cítil jsem, že Renault bude zažívat takový rok, jaký zažívá, a že by to bylo velmi těžké. Na druhé straně do Formule 1 vstupoval americký tým a já jsem si myslel, že pokud bych tam mohl být a pomohl mu stát se úspěšným, tak to bude ve Spojených státech ohromné," popisuje Grosjean.
"Bylo to více než si myslet, že 'když odejdu k Haasu, tak budu moci přejít k Ferrari, protože mají motor Ferrari.' Ferrari si vybere jezdce, který jim vyhovuje nejlépe - nezáleží na tom, zda by přišel z Haasu či odjinud. To nejlepší, co tedy můžete udělat, je neustále odvádět dobrou práci. Ukázat, že jste konzistentní, snažit se zrychlit auto a být vždy připraven, když vás potřebují," pokračuje francouzský pilot.
Přiznává ale, že byl trochu zklamaný, když se dozvěděl, že se Ferrari rozhodlo prodloužit smlouvu s Räikkönenem: "Ano, protože jednoho dne chcete přejít k Ferrari. Na druhé straně jsem si ale pomyslel: 'No, víš ty co, máš šanci vyzkoušet nový Haas.' Byl jsem prvním jezdcem, který pro tým získal body, a mohl jsem být tím prvním, kdo se za tým postaví na pódium a možná vyhraje závod."
Grosjean si uvědomuje, že mu Haas v nejbližší době neumožní naplnit jeho cíl: stát se mistrem světa, je ale ochoten být trpělivý. "Když jsem podepsal, ta jsem věděl, že půjde o velkou příležitost mé kariéry, mého života - a já tam jsem velmi spokojený."
"Samozřejmě, že chci být mistrem světa, proto závodím. Vyhrál jsem zatím každou sérii. Nechci skončit svou kariéru a pomyslet si: 'Ou, tohle mi uniklo,' jenže k tomu potřebujete tým s autem, které by mělo na titul. Takže ano, jednoho dne bych toho chtěl dosáhnout, nejsem ale ve spěchu.
Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari dává smysl, protože chtějí při změnách pravidel [pro rok 2017] zachovat kontinuitu. Cítím se dobře. Od prvního dne jsem se cítil vítaný. Cítím, že v týmu můžu hrát velkou roli, získávat více zkušeností a užívat si další dobré časy," dodává Grosjean.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.