Romain Grosjean přiznává, že jeho odchod z Renaultu k Haasu byl motivován příznaky toho, že se tým bude v letošní sezóně hodně trápit - letos zatím nasbíral jen 6 bodů, zatímco Francouz jich s novým americkým týmem vybojoval už 28.
Francouzský pilot uvádí, že jeho odchod k Haasu nebyl ani tak motivován šanci na získání sedačky u Ferrari, jako spíše příznaky dalšího poklesu formy stáje z Enstone.
"Cítil jsem, že Renault bude zažívat takový rok, jaký zažívá, a že by to bylo velmi těžké. Na druhé straně do Formule 1 vstupoval americký tým a já jsem si myslel, že pokud bych tam mohl být a pomohl mu stát se úspěšným, tak to bude ve Spojených státech ohromné," popisuje Grosjean.
"Bylo to více než si myslet, že 'když odejdu k Haasu, tak budu moci přejít k Ferrari, protože mají motor Ferrari.' Ferrari si vybere jezdce, který jim vyhovuje nejlépe - nezáleží na tom, zda by přišel z Haasu či odjinud. To nejlepší, co tedy můžete udělat, je neustále odvádět dobrou práci. Ukázat, že jste konzistentní, snažit se zrychlit auto a být vždy připraven, když vás potřebují," pokračuje francouzský pilot.
Přiznává ale, že byl trochu zklamaný, když se dozvěděl, že se Ferrari rozhodlo prodloužit smlouvu s Räikkönenem: "Ano, protože jednoho dne chcete přejít k Ferrari. Na druhé straně jsem si ale pomyslel: 'No, víš ty co, máš šanci vyzkoušet nový Haas.' Byl jsem prvním jezdcem, který pro tým získal body, a mohl jsem být tím prvním, kdo se za tým postaví na pódium a možná vyhraje závod."
Grosjean si uvědomuje, že mu Haas v nejbližší době neumožní naplnit jeho cíl: stát se mistrem světa, je ale ochoten být trpělivý. "Když jsem podepsal, ta jsem věděl, že půjde o velkou příležitost mé kariéry, mého života - a já tam jsem velmi spokojený."
"Samozřejmě, že chci být mistrem světa, proto závodím. Vyhrál jsem zatím každou sérii. Nechci skončit svou kariéru a pomyslet si: 'Ou, tohle mi uniklo,' jenže k tomu potřebujete tým s autem, které by mělo na titul. Takže ano, jednoho dne bych toho chtěl dosáhnout, nejsem ale ve spěchu.
Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari dává smysl, protože chtějí při změnách pravidel [pro rok 2017] zachovat kontinuitu. Cítím se dobře. Od prvního dne jsem se cítil vítaný. Cítím, že v týmu můžu hrát velkou roli, získávat více zkušeností a užívat si další dobré časy," dodává Grosjean.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.