Force India má kvalitní lidi a moc se u ní nepolitikaří, což podle Sergia Pérez týmu pomáhá k lepším výkonům. V současné době bojuje dokonce o čtvrtou příčku s Williamsem.
Loni indická stáj dosáhla svého nejlepšího výsledku v historii, když v šampionátu konstruktérů obsadila pátou příčku. Letos před závodem v Monze byla dokonce chvíli čtvrtá, než se před ní zase dostal Williams. Ten má sedm závodů před koncem náskok tří bodů, a to mají přijít na řadu tratě, jež by měly více sedět indické stáji.
Jak si Sergio Pérez vysvětluje takový vzestup? "Je to dáno strukturou týmu. Myslím, že z technického hlediska máme velmi dobré lidi. V týmu neexistuje žádná politika, lidé proto mohou dělat svou práci. V prostředí týmu to dělá obrovský rozdíl. Všichni pracují lépe jako tým, a to je klíčové."
"Myslím si, že když máte velké tým s velkým rozpočtem a velkým počtem lidí, tak to je sice hezké, ale velmi snadno se to může obrátit proti vám. Důležité je mít dobrou strukturu se správnými lidmi. A my máme klíčové lidi na každém postu. Odvádějí řádně svou práci a to v týmu působí obrovský rozdíl, když máte dobré týmové šéfy," pokračuje mexický pilot.
Force India přitom letošní sezónu nezačala moc dobře - v prvních pěti závodech vybojovala jen 13 bodů. V následujících devíti jich ale získala 95 včetně dvou umístění na pódiu. Klíčové bylo identifikovat slabá místa vozu VJM09, který trpěl vysokým opotřebením pneumatik.
"Když se podívám zpět na sezónu, kterou jsme absolvovali, tak s pódii a skvělým závoděním jde o opravdu povedený rok. Věděli jsme, že mám konkurenceschopné auto, ale trpěli jsme velkým opotřebením pneumatik a určitými věcmi, které jsme brzy identifikovali. To bylo naprosto klíčové, že jsme se brzy tolik soustředili na slabá místa vozu. Ohromně nám to pomohlo," potvrzuje Pérez.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.