Force India má kvalitní lidi a moc se u ní nepolitikaří, což podle Sergia Pérez týmu pomáhá k lepším výkonům. V současné době bojuje dokonce o čtvrtou příčku s Williamsem.
Loni indická stáj dosáhla svého nejlepšího výsledku v historii, když v šampionátu konstruktérů obsadila pátou příčku. Letos před závodem v Monze byla dokonce chvíli čtvrtá, než se před ní zase dostal Williams. Ten má sedm závodů před koncem náskok tří bodů, a to mají přijít na řadu tratě, jež by měly více sedět indické stáji.
Jak si Sergio Pérez vysvětluje takový vzestup? "Je to dáno strukturou týmu. Myslím, že z technického hlediska máme velmi dobré lidi. V týmu neexistuje žádná politika, lidé proto mohou dělat svou práci. V prostředí týmu to dělá obrovský rozdíl. Všichni pracují lépe jako tým, a to je klíčové."
"Myslím si, že když máte velké tým s velkým rozpočtem a velkým počtem lidí, tak to je sice hezké, ale velmi snadno se to může obrátit proti vám. Důležité je mít dobrou strukturu se správnými lidmi. A my máme klíčové lidi na každém postu. Odvádějí řádně svou práci a to v týmu působí obrovský rozdíl, když máte dobré týmové šéfy," pokračuje mexický pilot.
Force India přitom letošní sezónu nezačala moc dobře - v prvních pěti závodech vybojovala jen 13 bodů. V následujících devíti jich ale získala 95 včetně dvou umístění na pódiu. Klíčové bylo identifikovat slabá místa vozu VJM09, který trpěl vysokým opotřebením pneumatik.
"Když se podívám zpět na sezónu, kterou jsme absolvovali, tak s pódii a skvělým závoděním jde o opravdu povedený rok. Věděli jsme, že mám konkurenceschopné auto, ale trpěli jsme velkým opotřebením pneumatik a určitými věcmi, které jsme brzy identifikovali. To bylo naprosto klíčové, že jsme se brzy tolik soustředili na slabá místa vozu. Ohromně nám to pomohlo," potvrzuje Pérez.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.