Force India má kvalitní lidi a moc se u ní nepolitikaří, což podle Sergia Pérez týmu pomáhá k lepším výkonům. V současné době bojuje dokonce o čtvrtou příčku s Williamsem.
Loni indická stáj dosáhla svého nejlepšího výsledku v historii, když v šampionátu konstruktérů obsadila pátou příčku. Letos před závodem v Monze byla dokonce chvíli čtvrtá, než se před ní zase dostal Williams. Ten má sedm závodů před koncem náskok tří bodů, a to mají přijít na řadu tratě, jež by měly více sedět indické stáji.
Jak si Sergio Pérez vysvětluje takový vzestup? "Je to dáno strukturou týmu. Myslím, že z technického hlediska máme velmi dobré lidi. V týmu neexistuje žádná politika, lidé proto mohou dělat svou práci. V prostředí týmu to dělá obrovský rozdíl. Všichni pracují lépe jako tým, a to je klíčové."
"Myslím si, že když máte velké tým s velkým rozpočtem a velkým počtem lidí, tak to je sice hezké, ale velmi snadno se to může obrátit proti vám. Důležité je mít dobrou strukturu se správnými lidmi. A my máme klíčové lidi na každém postu. Odvádějí řádně svou práci a to v týmu působí obrovský rozdíl, když máte dobré týmové šéfy," pokračuje mexický pilot.
Force India přitom letošní sezónu nezačala moc dobře - v prvních pěti závodech vybojovala jen 13 bodů. V následujících devíti jich ale získala 95 včetně dvou umístění na pódiu. Klíčové bylo identifikovat slabá místa vozu VJM09, který trpěl vysokým opotřebením pneumatik.
"Když se podívám zpět na sezónu, kterou jsme absolvovali, tak s pódii a skvělým závoděním jde o opravdu povedený rok. Věděli jsme, že mám konkurenceschopné auto, ale trpěli jsme velkým opotřebením pneumatik a určitými věcmi, které jsme brzy identifikovali. To bylo naprosto klíčové, že jsme se brzy tolik soustředili na slabá místa vozu. Ohromně nám to pomohlo," potvrzuje Pérez.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.