Někdejší šéf týmů Bentton a následně Renault, Flavio Briatore, se pro španělská media velice zajímavě vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1. Přečtěte si jeho komentáře.
"Je stále těžší sledovat Formuli 1, zpět k základům, to, co opravdu hraje roli, je závodění. Je zde až mnoho pravidel, která nezlepšují show. Nepotřebujeme další technologie, potřebujeme ukazovat jezdce, kteří nejsou mimo technologie velmi dobří. Proč netrestat bodová konta týmů raději než jezdce? Proč by měli být Hamilton nebo Alonso trestáni za nasazení nového motoru? Pravdidla jsou tak komplexní, že ani žurnalisté neví, jak fungují sankce za motory a to je byrokracie, ne závodění," začal své zamyšlení Flavio Briatore, který je manažerem Fernanda Alonsa.
Ital však věří, že lidský faktor je nejdůležitějším aspektem sportu. "Pro mě by Formule 1 měla být sportem, ve kterém spolu navzájem bojují nejlepší jezdci na světě ve více méně ekvivalentních vozech. To je to, co se počítá, nic víc."
"Bossové mají spoustu schůzek, ale tyto schůzky slouží jen k tomu, aby se stanovilo datum další schůzky. Nic nedělají, na ničem se neshodnou, nemohou dokonce ani vybrat minerální vodu, která bude na stole - to není moc inteligentní směr pro tento sport! Hotely na Monze jsou teď jen z 60 % plné na závodní víkend, zatímco předtím byly čekací listiny na GP. V mých dobách byla Formule 1 okouzlující, teď tomu už tak není a fanoušci na okruzích stárnou. Nikdo nic nedělá!"
Flavio málokdy zapomene pochválit svého někdejšího pilota, Fernanda Alonsa. A jaký má názor na aktuální situaci Ferrari? A co si myslí o Sebastianovi Vettelovi? "Ferrari něco postrádá, mají asi 80 % z toho, co je potřeba, abyste vítězili. Ale stále jim chybí důležitých 20 %. A když vidíte Vettela ve Ferrari, tak vidíme, jak opravdu dobrý je Alonso. Zcela jasně to byl on, kdo dělal ten rozdíl, ne auto. Verstappen je skvělý pro obraz Formule 1, nějak mi připomíná Schumachera a Alonsa. Má všechny ty rysy budoucí hvězdy, je darem z nebe pro tento sport," zakončil své hodnocení Briatore.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.