Někdejší šéf týmů Bentton a následně Renault, Flavio Briatore, se pro španělská media velice zajímavě vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1. Přečtěte si jeho komentáře.
"Je stále těžší sledovat Formuli 1, zpět k základům, to, co opravdu hraje roli, je závodění. Je zde až mnoho pravidel, která nezlepšují show. Nepotřebujeme další technologie, potřebujeme ukazovat jezdce, kteří nejsou mimo technologie velmi dobří. Proč netrestat bodová konta týmů raději než jezdce? Proč by měli být Hamilton nebo Alonso trestáni za nasazení nového motoru? Pravdidla jsou tak komplexní, že ani žurnalisté neví, jak fungují sankce za motory a to je byrokracie, ne závodění," začal své zamyšlení Flavio Briatore, který je manažerem Fernanda Alonsa.
Ital však věří, že lidský faktor je nejdůležitějším aspektem sportu. "Pro mě by Formule 1 měla být sportem, ve kterém spolu navzájem bojují nejlepší jezdci na světě ve více méně ekvivalentních vozech. To je to, co se počítá, nic víc."
"Bossové mají spoustu schůzek, ale tyto schůzky slouží jen k tomu, aby se stanovilo datum další schůzky. Nic nedělají, na ničem se neshodnou, nemohou dokonce ani vybrat minerální vodu, která bude na stole - to není moc inteligentní směr pro tento sport! Hotely na Monze jsou teď jen z 60 % plné na závodní víkend, zatímco předtím byly čekací listiny na GP. V mých dobách byla Formule 1 okouzlující, teď tomu už tak není a fanoušci na okruzích stárnou. Nikdo nic nedělá!"
Flavio málokdy zapomene pochválit svého někdejšího pilota, Fernanda Alonsa. A jaký má názor na aktuální situaci Ferrari? A co si myslí o Sebastianovi Vettelovi? "Ferrari něco postrádá, mají asi 80 % z toho, co je potřeba, abyste vítězili. Ale stále jim chybí důležitých 20 %. A když vidíte Vettela ve Ferrari, tak vidíme, jak opravdu dobrý je Alonso. Zcela jasně to byl on, kdo dělal ten rozdíl, ne auto. Verstappen je skvělý pro obraz Formule 1, nějak mi připomíná Schumachera a Alonsa. Má všechny ty rysy budoucí hvězdy, je darem z nebe pro tento sport," zakončil své hodnocení Briatore.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.