Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul tvrdí, že se i přes čerpání několika žetonů letos již žádných revolučních úprav jejich pohonné jednotky nedočkáme.
Red Bull sice prozradil, že Renault kolem Singapuru nasadí novější specifikaci své pohonné jednotky, Abiteboul je ale nyní varuje, aby žádný velký pokrok neočekávali - byť mohou letos utratit ještě 21 žetonů.
"Vždy jsem tvrdil, že z mého hlediska spolu žetony a výkonnost naprosto nesouvisejí. Proto byl Renault pro odstranění systému žetonů, jak k tomu dojde příští rok," říká Abiteboul.
"Upřímně, možná malou část žetonů ještě využijeme jen proto, abychom zjednodušili homologační proces několika věcí, které bychom jinak mohli udělat bez žetonů. Systém žetonů je totiž tak komplexní, že určité věci můžete dělat s žetony i bez nich," pokračuje šéf Renaultu.
Chystané úpravy tak nebudou muset kolovat mezi ostatními výrobci motorů a čekat na jejich připomínky či schválení: "My si život trochu zjednodušíme tím, že nebudeme muset projít administrativní zátěží spravedlivého a poctivého procesu, a pár žetonů využijeme. Ale upřímně ve výkonnosti letošního motoru nedojde k žádné revoluci."
V průběhu příštího roku ale velký pokrok očekává - ve Velké ceně Itálie 2017 chtějí stát na pódiu: "Motor se musí zlepšit, což je naším záměrem - máme to ve vývoji. Ale znovu, zrovna jsme byli v Monze. Jde o trať výkonu a my jsme ne pódiu nebyli, což není příjemné. A když říkám 'my,' tak tím myslím žádný motor Renaultu na pódiu. Příští rok ho tam chci mít, bylo by to velmi příjemné."
Příští rok bude jeho teoretická šance vyšší, protože mu přibude jeden zákazník: k Renaultu se po roční spolupráci s Ferrari vrací Toro Rosso, které se chystá na využívání stejných pohonných jednotek jako mateřský Red Bull.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.