Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul tvrdí, že se i přes čerpání několika žetonů letos již žádných revolučních úprav jejich pohonné jednotky nedočkáme.
Red Bull sice prozradil, že Renault kolem Singapuru nasadí novější specifikaci své pohonné jednotky, Abiteboul je ale nyní varuje, aby žádný velký pokrok neočekávali - byť mohou letos utratit ještě 21 žetonů.
"Vždy jsem tvrdil, že z mého hlediska spolu žetony a výkonnost naprosto nesouvisejí. Proto byl Renault pro odstranění systému žetonů, jak k tomu dojde příští rok," říká Abiteboul.
"Upřímně, možná malou část žetonů ještě využijeme jen proto, abychom zjednodušili homologační proces několika věcí, které bychom jinak mohli udělat bez žetonů. Systém žetonů je totiž tak komplexní, že určité věci můžete dělat s žetony i bez nich," pokračuje šéf Renaultu.
Chystané úpravy tak nebudou muset kolovat mezi ostatními výrobci motorů a čekat na jejich připomínky či schválení: "My si život trochu zjednodušíme tím, že nebudeme muset projít administrativní zátěží spravedlivého a poctivého procesu, a pár žetonů využijeme. Ale upřímně ve výkonnosti letošního motoru nedojde k žádné revoluci."
V průběhu příštího roku ale velký pokrok očekává - ve Velké ceně Itálie 2017 chtějí stát na pódiu: "Motor se musí zlepšit, což je naším záměrem - máme to ve vývoji. Ale znovu, zrovna jsme byli v Monze. Jde o trať výkonu a my jsme ne pódiu nebyli, což není příjemné. A když říkám 'my,' tak tím myslím žádný motor Renaultu na pódiu. Příští rok ho tam chci mít, bylo by to velmi příjemné."
Příští rok bude jeho teoretická šance vyšší, protože mu přibude jeden zákazník: k Renaultu se po roční spolupráci s Ferrari vrací Toro Rosso, které se chystá na využívání stejných pohonných jednotek jako mateřský Red Bull.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.