Podle šéfky týmu Claire Williamsové nedojde k přesunu jejich zdrojů zpět k letošnímu vozu ve snaze udržet se v šampionátu konstruktérů před Force Indií.
Podobně jako ostatní se již naplno věnují monopostu pro rok 2017, kdy dojde k velkým technickým změnám. Williams se v současné době přetahuje o čtvrté místo s Force Indií, nad kterou má sedm závodů před koncem náskok pouhých tří bodů. S lepším umístěním souvisí mnohem více peněz na odměnách od FOM (Formula One Management).
"Držíme se našeho plánu, který jsme vytvořili pro distribuci zdrojů na počátku roku. Myslím si, že to teď dělá většina týmů. My jen kvůli tomu musíme zajistit, abychom vše dělali perfektně, když budeme na trati," uvádí pro motorsport.com Claire Williamsová.
"Myslím si, že kluci se vždy dívají na to, které okruhy nám budou více sedět, ale protože máme podobné balíky, což platí obzvlášť pro motory, tak si opravdu myslím, že na většině tratí půjde o tuhý boj," pokračuje šéfka Williamsu.
Její tým si z Monzy mohl odvést více bodů, jenže Valtteriho Bottase o páté místo připravil pozdním brzděním do první šikany Daniel Ricciardo z Red Bullu.
"Myslím, že jsme hodně spokojeni. V tomto závodě jsme chtěli získat více bodů než Force India a získat čtvrtou příčku zpět. Můžete říci, že jsme přišli o body, jenže o body nás připravilo auto rychlejší, než je to naše. Udělali jsme to, co jsme potřebovali, a odvezli si více bodů než Force India, podle mě jsme tedy fakt spokojení.
Myslím, že v boji o to čtvrté místo procházíme cyklem - sem a tam. Nezáleží na tom, co se přihodí v následujících závodech, pokud na konci roku budeme čtvrtí my," dodává šéfka Williamsu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.