Honda má oddělený tým pro vývoj příštího motoru, náskok soupeřů ještě nestáhla

Nákres pohonné jednotky Hondy
Nákres pohonné jednotky Hondy, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 7. září 2016 06:45
Sdílej:

Honda vytvořila oddělený tým pro vývoj pohonné jednotky pro příští sezónu, v níž dojde k rozsáhlým technickým změnám. Pomůže ji to ve stažení náskoku dominantního Mercedesu a následně i k vítězstvím?

Japonský výrobce letos učinil pokrok, když něco ze své ztráty na konkurenci stáhl, přesto je však její motor ve startovním poli nejslabší. Od počátku sezóny má odlišné projekty i odlišné týmy, které se věnují motorům pro letošní a pro příští rok, kdy dojde k odstranění omezení v podobě vývojových žetonů.

"Od počátku roku máme zcela odlišný tým, který se soustředí na motor pro příští rok. Stále máme i letošní tým a samozřejmě si mezi sebou vyměňují informace. A zdroje se přesouvají k týmu, který má na starosti motor pro příští rok," potvrzuje sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.

V prvním týmu však stále pár inženýrů zůstává, protože se japonská automobilka bude snažit ještě letos nějaké novinky nasadit. K tomu ji zbývají poslední tři z celkových 32 žetonů, jež měla letos k dispozici. Ráda by je využila na vylepšení spalovacího motoru, ve kterém zaostává nejvíce.

Zřejmě k tomu dojde v domácím závodě v Japonsku, popř. o něco později v Austinu, což by bylo v souladu se současným cyklem pohonných jednotek.

"Stále nám zbývají tři žetony, sedm závodů a jeden motor. Máme jednu změnu pro představení ještě jedné specifikace. Zatím ji plánujeme nasadit kvůli výkonu [spalovacího motoru]," pokračuje Hasegawa.

Honda před Velkou cenou Belgie vyčerpala na vylepšení sedm žetonů, a i když podle jejího šéfa došlo "ke stažení náskoku" Renaultu a Ferrari, tak to "na dostižení nestačilo." Kdy se jim bude moci konečně vyrovnat? "Příští rok. Máme za cíl je dostihnout, ale stále potřebujeme více tvrdé práce."

Stalo se