Max Verstappen po Velké ceně Itálie popisuje příčiny svého špatného startu, kvůli kterému se propadl ze sedmého na dvanácté místo.
V závodě se mu pak podařilo dostat zpět na sedmé místo, víc toho ale už nezvládl. Co se po zhasnutí červených světel stalo? "Provedl jsem normální startovní proceduru, ale otáčky klesly příliš nízko, protože tým nastavil auto trochu moc agresivně," popisuje mladý Holanďan.
"Místo zhasnutí motoru, k čemuž by došlo u normálního auta, máme v motoru program, který zajišťuje rychlé zařazení neutrálu. Ale když musíte znovu zmáčknout spojku a vrátit se na první rychlostní stupeň, tak ztrácíte spoustu času," přibližuje Verstappen kritické okamžiky na startu.
Sám s tím nemohl nic dělat, chybu přičítá inženýrům Red Bullu: "Tentokrát to byl tým. Tyto věci se mohou stát. Každé nastavení je co nejblíže limitu, abychom měli ten nejlepší možný start - a tentokrát to nevyšlo. Ale během sezóny jsme vždy měli dobré starty, takže se to může stát."
"Vyhráváte a prohráváte společně. Tyto věci se dějí. Samozřejmě, že potom se na to podíváte a analyzujete, co by se dalo zlepšit - a start mohl být lepší. Po závodě mi tým do detailu vysvětlil, co se pokazilo. Všichni se snaží odvádět co nejlepší práci a můžou udělat chybu. Protože když jste šéfem týmu a pokaždé trestáte každou chybu, tak se tým bude bát zacházet k limitům," dodává Verstappen.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.