Max Verstappen po Velké ceně Itálie popisuje příčiny svého špatného startu, kvůli kterému se propadl ze sedmého na dvanácté místo.
V závodě se mu pak podařilo dostat zpět na sedmé místo, víc toho ale už nezvládl. Co se po zhasnutí červených světel stalo? "Provedl jsem normální startovní proceduru, ale otáčky klesly příliš nízko, protože tým nastavil auto trochu moc agresivně," popisuje mladý Holanďan.
"Místo zhasnutí motoru, k čemuž by došlo u normálního auta, máme v motoru program, který zajišťuje rychlé zařazení neutrálu. Ale když musíte znovu zmáčknout spojku a vrátit se na první rychlostní stupeň, tak ztrácíte spoustu času," přibližuje Verstappen kritické okamžiky na startu.
Sám s tím nemohl nic dělat, chybu přičítá inženýrům Red Bullu: "Tentokrát to byl tým. Tyto věci se mohou stát. Každé nastavení je co nejblíže limitu, abychom měli ten nejlepší možný start - a tentokrát to nevyšlo. Ale během sezóny jsme vždy měli dobré starty, takže se to může stát."
"Vyhráváte a prohráváte společně. Tyto věci se dějí. Samozřejmě, že potom se na to podíváte a analyzujete, co by se dalo zlepšit - a start mohl být lepší. Po závodě mi tým do detailu vysvětlil, co se pokazilo. Všichni se snaží odvádět co nejlepší práci a můžou udělat chybu. Protože když jste šéfem týmu a pokaždé trestáte každou chybu, tak se tým bude bát zacházet k limitům," dodává Verstappen.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.