Mercedes do Singapuru nemíří s plnou jistotou, že tam nezažije výpadek formy podobný tomu v loňské sezóně.
V sezóně 2015 tam prožil svůj nejhorší víkend, když se jeho piloti kvalifikovali až do třetí řady se ztrátou 1,5 sekundy na nejrychlejšího Sebastiana Vettela. Stříbrné šípy za vysokých teplot nedokázaly přimět super-měkkou směs ke správnému fungování, a tak si to tehdy o vítězství rozdalo Ferrari s Red Bullem.
Nico Rosberg závod dokončil na čtvrtém místě se ztrátou 24,72 sekund a jeho týmový kolega Lewis Hamilton odstoupil s poruchou pohonné jednotky. Před letošní Velkou cenou Singapuru Lewis uvádí: "Nemůžeme tam jet s příliš velkým sebevědomím, protože jsme tam minulý rok byly na míle daleko."
"V kvalifikaci to, myslím, bylo 1,5 sekundy, což je ohromně moc. Šlo o náš nejtěžší závod za poslední dva roky. Pro nás tedy půjde o velmi náročný víkend. Myslím, že jsme dosáhli pokroku - ale 1,5 sekundy, to nebude jednoduché!" varuje Hamilton, který vede šampionát s náskokem dvou bodů. Doufá ale, že se stejná situace letos opakovat nebude.
Jeho šéf Toto Wolff k tomu říká: "Loni jsme nebyli konkurenceschopní a já si myslím, že jsme pochopili proč. Vyvodili jsme určité závěry, která nám pomohly v nadcházejících závodech a během sezóny, a v Singapuru zkontrolujeme, jestli naše závěry byly správné.
Neexistuje ale žádná zázračná věc, nejde o jednu věc, která by se pokazila. Mnoho věcí se zřejmě prolínalo, a proto jsem zvědavý a vzrušený, jak to v Singapuru půjde," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.