Red Bull se na Singapur těší - tamější městský okruh by mu měl sedět, Renault navíc hodlá přivézt novou specifikaci pohonné jednotky. Rakouská stáj proto doufá, že by si to mohla s Mercedesem rozdat o vítězství.
Red Bull v Monze dojel na pátém a sedmém místě za Mercedesy a Ferrari, které na něj stáhlo 11 bodů. Přežil tak svou nejslabší trať z druhé části sezóny a do té závěrečné míří pln optimismu, že svou druhou pozici v šampionátu uhájí.
Helmut Marko ocenil předjížděcí manévry svých pilotů: "Bottas netušil, odkud Daniel přijel. A Pérez byl z útoku Verstappena tak vyděšený, že jel raději rovně." Mají snad ostatní jezdci po Belgii z Maxových manévrů strach? "Pokud tomu tak bylo, tak Spa za to stálo," směje se odborný poradce Red Bullu.
Z Itálie tedy odjíždí rakouský tým dobře naladěný. "Jsme stále 11 bodů před Ferrari. A nyní přicházejí se Singapurem, Sepangem, Suzukou a Mexikem naše okruhy," těší se šéf týmu Christina Horner. Loni Mercedes navíc v Singapuru zažil náhlý výpadek formy a tým se obává toho, že by se to mohlo opakovat.
K vyšší konkurenceschopnosti má Red Bullu pomoci také výkonnější pohonná jednotka Renaultu a nové palivo vyvinuté Totalem. Očekávané zlepšení prozradil včera v Monze odborný poradce Helmut Marko, jenž slíbil "nové díly na voze a vylepšení motoru."
Novinky mají ve spojení s novým benzínem zvýšit výkon o dalších 15 koní, což by mělo vozy zrychlit o 2 desetiny sekundy na kolo rychlejší. Renault měl na vývoj vstřikování nové specifikace vyčerpat 2 až 3 žetony, byť původně oznamoval, že letos již žádné větší úpravy nechystá. Má však stále z čeho čerpat - v zásobě mu zůstává 21 žetonů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.