MONZA - 2. TRÉNINK; Odpoledne Lewis Hamilton svému týmovému kolegovi vrátil porážku z 1. tréninku, když předvedl nejrychlejší kolo ze všech. Ferrari na Mercedes ztrácí 0,45 sekundy, těsně za ním jsou Red Bully.
Ve 14 hod odpoledne vyrazili na trať Wehrlein následovaný Gutiérrezem a Räikkönenem. Slunce svítilo a teploty stoupaly: vzduch 29 °C a trať 43 °C. Zástupci Monzy se dnes odpoledne dohodli s Ecclestoneem nové tříleté smlouvě, za jejíž podpis jim Imola hrozí soudy. Bernie k tomu řekl: "Kontrakt tady máme na tři roky, ale doufám, že tady budeme dalších 100 let!"
Alonso kvůli úniku hydrauliky museli mechanici vyměnit konektor mezi motorem a převodovkou, vše se obejde bez penalizací. Do svého vozu usedl konečně Hülkenberg, místo něhož ráno jezdil Alfonso Celis.
Vettel po pěti minutách zajel ostré kolo (1:24,456 a 348 km/h na rovince) na měkkých pneumatikách, Hamilton byl však s Mercedesem na stejné směsi o 7 desetin rychlejší (1:23,732 min a 344 km/h), Rosberg se po prvních pokusech zařadil na třetí příčku (1:24,569 min; 347 km/h) - krouží ale na středně-tvrdých pneumatikách.
Grosjean projíždí rovně šikanou a po provedených změnách před druhým tréninkem si stěžuje: "Zadní část mi připadá mnohem méně stabilní." Dle zákulisních informací Ferrari nyní jedná s Vettelem o nové dvouleté smlouvě. Uvnitř si všímají i toho, že se Kimi v posledních závodech zlepšil - Fin ale už platnou smlouvu na rok 2017 má.
Po 25 min se Ricciardo vytahuje druhým nejrychlejším časem (1:24,115 min a 345 km/h), oba s Hamiltonem předčí Vettel po rekordech v 2. a v 3. sektoru: 1:23,254 min (348 km/h). Má obuty super-měkké pneumatiky, na nichž by Ferrari mohlo být podobně jako v Belgii Mercedesu v kvalifikaci blíže, bude to ale stačit i v závodě?
Ten se pojede spíše na měkkých a středně-tvrdých směsích, které sedí vedoucímu týmu, jehož piloti po půl hodině reagují: Hamilton na super-měkkých pneumatikách 1:22,801 min a Rosberg 1:22,994 min, oba se posouvají před Ferrari. Lewis svému inženýrovi po zdařilém pokusu říká: "Nemyslím si, že tyto pneumatiky zvládnou další kolo."
Alonso v tu chvíli míří poprvé na okruh s opraveným vozem, v Parabolice je ale moc široký. Buttonovi zatím patří 12. příčka (1:25,364). McLaren tady mít na body kvůli nedostatečnému výkonu Hondy mít nejspíš nebude. Fernando se svým pokusem na měkkých pneumatikách (1:25,107) dostává na 11. místo.
Po 37. min náhle zastavil Wehrlein v Lesmo č. 1, komisaři proto využívají na 2 min virtuálního safety caru, Manor si příčinou není jistý. Button se těsně před tímto incidentem dostal na super-měkkých pneumatikách na 7. místo. Na špici jsme do této chvíle viděli několik zajímavých simulací kvalifikace.
V polovině tréninku zvládá Räikkönen na super-měkké směsi kolo za 1:23,427 min a je čtvrtý za Vettelem a oběma Mercedesy. Red Bullům se zatím tolik nedaří, Ricciardo je pátý (1:24,003 min a 345 km/h), díky té nejměkčí směsi zrychlil o půl sekundy.
Po 50 min hlásí další závadu Alonso, tentokrát se spojkou. Zastavil na konci boxové uličky a mechanici ho tlačí zpět do garáže, kde ji rychle opravili a Španěla za 5 min vyslali zpět na trať, poskočil na 7. příčku (1:24,259 min, 346 km/h na rovince).
Na poslední půl hodinu chystá McLaren jízdy s větším množstvím paliva. Pro závod v Monze si současné motory vystačí s 88 kg benzínu - další zajímavosti o tom, kolik energie např. rekuperují přes MGU-K a kolik přes MGU-H se můžete dozvědět v tomto včerejším technickém článku.
Toro Rosso zkoumá příčiny ztráty své rychlosti - na jeden vůz proto nasadilo nový aerodynamický balík, který debutoval v Německu, a druhý ponechal ve starší konfiguraci. Kvjat po změnách ale moc rozdílů nepozoruje, nové díly hodnotí slovy: "Připadá mi to stále jako stejné auto, stále je v Parabolice trochu nedotáčivé."
Verstappen (1:23,732 min a 343 km/h na rovince) se po hodině na super-měkkých pneumatikách posouvá před Ricciarda, což je stále téměř půl sekundy za Ferrari a sekundu za Mercedesem.
Button si během delších jízd po 12 kolech stěžuje na odcházející zadní pneumatiky. McLaren je vybízí, aby ve stintu na super-měkké směsi pokračoval. Wehrlein, jenž ji zkouší také, po 13 kolech hlásí: "Myslím, že zvládnu ještě tři další kola, pak ale zadní gumy odejdou."
Nad počínáním Péreze v první šikaně kroutí hlavou Grosjean: "Co to jako bylo od Péreze? Ten kluk vyjel z boxů a nenechal mi žádné místo." Vettel zvládá při následování Force Indie v Parabolice velký smyk.
V závěru vzhledem k přípravě týmů na závod již časy neklesaly, nejrychlejší kolo tak zůstalo Hamiltonovi, Rosberg za ním zaostal o 2 desetiny. Ferrari se jim odpoledne přiblížilo, Vettelovi ale na super-měkkých pneumatikách stále scházelo téměř půl sekundy.
Na pozici třetího nejrychlejšího týmu se dostal Red Bull, sedmým místem překvapil Alonso s McLarenem, jenž se prodral před Williamsy, Haas i Force Indii - tak ale bude zítra určitě konkurenceschopnější.
#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs Fastest laps:#Vettel fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3, #Hulkenberg in Top9 pic.twitter.com/lSjlpqkv0h
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez 355,8 km/h; 2. Massa 355,6 km/h; 3. Hülkenberg 353,4 km/h; 4. Wehrlein 352,9 km/h; 5. Pérez 351,7 km/h; 6. Bottas 351,2 km/h.
#F1 #ItalianGP FP2 Max. speeds: #Ferrari new engine delivering - #Gutierrez reached top speed 355.8kph pic.twitter.com/RXGHHG9Ed0
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 2, 2016Přehled všech měřených kol: PDF.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.