MONZA - 2. TRÉNINK; Odpoledne Lewis Hamilton svému týmovému kolegovi vrátil porážku z 1. tréninku, když předvedl nejrychlejší kolo ze všech. Ferrari na Mercedes ztrácí 0,45 sekundy, těsně za ním jsou Red Bully.
Ve 14 hod odpoledne vyrazili na trať Wehrlein následovaný Gutiérrezem a Räikkönenem. Slunce svítilo a teploty stoupaly: vzduch 29 °C a trať 43 °C. Zástupci Monzy se dnes odpoledne dohodli s Ecclestoneem nové tříleté smlouvě, za jejíž podpis jim Imola hrozí soudy. Bernie k tomu řekl: "Kontrakt tady máme na tři roky, ale doufám, že tady budeme dalších 100 let!"
Alonso kvůli úniku hydrauliky museli mechanici vyměnit konektor mezi motorem a převodovkou, vše se obejde bez penalizací. Do svého vozu usedl konečně Hülkenberg, místo něhož ráno jezdil Alfonso Celis.
Vettel po pěti minutách zajel ostré kolo (1:24,456 a 348 km/h na rovince) na měkkých pneumatikách, Hamilton byl však s Mercedesem na stejné směsi o 7 desetin rychlejší (1:23,732 min a 344 km/h), Rosberg se po prvních pokusech zařadil na třetí příčku (1:24,569 min; 347 km/h) - krouží ale na středně-tvrdých pneumatikách.
Grosjean projíždí rovně šikanou a po provedených změnách před druhým tréninkem si stěžuje: "Zadní část mi připadá mnohem méně stabilní." Dle zákulisních informací Ferrari nyní jedná s Vettelem o nové dvouleté smlouvě. Uvnitř si všímají i toho, že se Kimi v posledních závodech zlepšil - Fin ale už platnou smlouvu na rok 2017 má.
Po 25 min se Ricciardo vytahuje druhým nejrychlejším časem (1:24,115 min a 345 km/h), oba s Hamiltonem předčí Vettel po rekordech v 2. a v 3. sektoru: 1:23,254 min (348 km/h). Má obuty super-měkké pneumatiky, na nichž by Ferrari mohlo být podobně jako v Belgii Mercedesu v kvalifikaci blíže, bude to ale stačit i v závodě?
Ten se pojede spíše na měkkých a středně-tvrdých směsích, které sedí vedoucímu týmu, jehož piloti po půl hodině reagují: Hamilton na super-měkkých pneumatikách 1:22,801 min a Rosberg 1:22,994 min, oba se posouvají před Ferrari. Lewis svému inženýrovi po zdařilém pokusu říká: "Nemyslím si, že tyto pneumatiky zvládnou další kolo."
Alonso v tu chvíli míří poprvé na okruh s opraveným vozem, v Parabolice je ale moc široký. Buttonovi zatím patří 12. příčka (1:25,364). McLaren tady mít na body kvůli nedostatečnému výkonu Hondy mít nejspíš nebude. Fernando se svým pokusem na měkkých pneumatikách (1:25,107) dostává na 11. místo.
Po 37. min náhle zastavil Wehrlein v Lesmo č. 1, komisaři proto využívají na 2 min virtuálního safety caru, Manor si příčinou není jistý. Button se těsně před tímto incidentem dostal na super-měkkých pneumatikách na 7. místo. Na špici jsme do této chvíle viděli několik zajímavých simulací kvalifikace.
V polovině tréninku zvládá Räikkönen na super-měkké směsi kolo za 1:23,427 min a je čtvrtý za Vettelem a oběma Mercedesy. Red Bullům se zatím tolik nedaří, Ricciardo je pátý (1:24,003 min a 345 km/h), díky té nejměkčí směsi zrychlil o půl sekundy.
Po 50 min hlásí další závadu Alonso, tentokrát se spojkou. Zastavil na konci boxové uličky a mechanici ho tlačí zpět do garáže, kde ji rychle opravili a Španěla za 5 min vyslali zpět na trať, poskočil na 7. příčku (1:24,259 min, 346 km/h na rovince).
Na poslední půl hodinu chystá McLaren jízdy s větším množstvím paliva. Pro závod v Monze si současné motory vystačí s 88 kg benzínu - další zajímavosti o tom, kolik energie např. rekuperují přes MGU-K a kolik přes MGU-H se můžete dozvědět v tomto včerejším technickém článku.
Toro Rosso zkoumá příčiny ztráty své rychlosti - na jeden vůz proto nasadilo nový aerodynamický balík, který debutoval v Německu, a druhý ponechal ve starší konfiguraci. Kvjat po změnách ale moc rozdílů nepozoruje, nové díly hodnotí slovy: "Připadá mi to stále jako stejné auto, stále je v Parabolice trochu nedotáčivé."
Verstappen (1:23,732 min a 343 km/h na rovince) se po hodině na super-měkkých pneumatikách posouvá před Ricciarda, což je stále téměř půl sekundy za Ferrari a sekundu za Mercedesem.
Button si během delších jízd po 12 kolech stěžuje na odcházející zadní pneumatiky. McLaren je vybízí, aby ve stintu na super-měkké směsi pokračoval. Wehrlein, jenž ji zkouší také, po 13 kolech hlásí: "Myslím, že zvládnu ještě tři další kola, pak ale zadní gumy odejdou."
Nad počínáním Péreze v první šikaně kroutí hlavou Grosjean: "Co to jako bylo od Péreze? Ten kluk vyjel z boxů a nenechal mi žádné místo." Vettel zvládá při následování Force Indie v Parabolice velký smyk.
V závěru vzhledem k přípravě týmů na závod již časy neklesaly, nejrychlejší kolo tak zůstalo Hamiltonovi, Rosberg za ním zaostal o 2 desetiny. Ferrari se jim odpoledne přiblížilo, Vettelovi ale na super-měkkých pneumatikách stále scházelo téměř půl sekundy.
Na pozici třetího nejrychlejšího týmu se dostal Red Bull, sedmým místem překvapil Alonso s McLarenem, jenž se prodral před Williamsy, Haas i Force Indii - tak ale bude zítra určitě konkurenceschopnější.
#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs Fastest laps:#Vettel fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3, #Hulkenberg in Top9 pic.twitter.com/lSjlpqkv0h
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez 355,8 km/h; 2. Massa 355,6 km/h; 3. Hülkenberg 353,4 km/h; 4. Wehrlein 352,9 km/h; 5. Pérez 351,7 km/h; 6. Bottas 351,2 km/h.
#F1 #ItalianGP FP2 Max. speeds: #Ferrari new engine delivering - #Gutierrez reached top speed 355.8kph pic.twitter.com/RXGHHG9Ed0
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 2, 2016Přehled všech měřených kol: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.