Max Verstappen je zajisté vycházející hvězdou, avšak zároveň sklízí i kritiku za své chování na trati. Nizozemský mladík však nevidí důvod, proč by měl svůj styl měnit. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 se vrátil s víkendu ve Spa.
Maxi, jsi středem pozornosti a názory na tvé manévry na trati ve Spa se různí. Udělal bys znovu to stejné?Max Verstappen: Abych byl upřímný, Spa už je pro mě minulostí. Celkově to byl skvělý víkend. Viděl jsem spoustu oranžových vlajek, které dominovaly. To bylo úžasné a užil jsem si to. Hodnocení závodu, takové věci se stávají. Tak to vidím já. A nyní se soustředím na Monzu a na Spa už nemyslím.
Uzpůsobíš nějakým způsobem svůj jezdecký styl?MV: Proč bych měl? Jak jsem řekl, nerad zůstávám v minulosti. Co se stalo se stalo - a nyní je tu další závodní víkend a já se budu snažit dát do toho maximum jako vždy. Dělám si své věci a se svým závodním stylem jako vždy.
Když říkáš 'Co se stalo se stalo' - co přesně se tedy z tvého úhlu pohledu stalo?MV:... lepší by bylo se zeptat, co se nestalo (smích). Ano, pravda, první zatáčka, to byla smůla. A potom jsem měl opět nějaké souboje o pozice. Nepadly žádné penalizace, takže není důvod cokoliv měnit.
Byl jsi překvapen, že boj o místa byl pro Icemana Kimiho Räikkönena tak trošku moc intenzivní?MV: Nejprve, nemyslím, že to bylo příliš intenzivní. A konec konců, lidé pořád budou něco komentovat. Stejně by to vypadalo, kdybych byl za ním. Pro mě to není podstatné, jak říkám, lidé pořád budou komentovat.
Po závodě jsi zmínil, že dva piloti Ferrari zničili tvůj závod. Ale když se díváme na opakované záběry, vypadá to, že Kimi byl stejně tak obět jako ty. Byl zatlačen stejně jako ty. Takže pokud by měla na někoho padnout vina, byl by to Sebastian Vettel...MV: To je pořád mluvení o rozlitém mléce. V závodě se občas podobné věci stávají. A hádám, že jsme se z toho všichni poučili.
Hovořili s tebou komisaři? Co řekli? Navrhli změnu tvého stylu?MV: Ne. A tohle je hloupost. Samozřejmě chcete bránit svoji pozici a když někdo chce útočit, je to na něm. A jen proto, že někdo řekne, že byste měl změnit styl... Je to nesmysl.
Ale jsou tu lidé, včetně šéfa tvého týmu Christiana Hornera, kteří říkají, že jsi tak trošku na limitu. Je tvoje hranice jiná než u ostatních?MV: On něco podobného řekl? Rozhodně ne mně!
A co ti tedy řekl?MV: Že jsem byl obět, obzvlášť v zatáčce č.1. A potom už není moc o čem mluvit.
Naučil ses něco ve Spa?MV: Proč bych měl? A z první zatáčky se můžeme poučit všichni. Ale to je něco mezi mnou, Kimim a Sebastianem a nikým dalším. Možná bychom si všichni měli dát víc místa, ale nakonec to byla smolná situace. Hádám, že Sebastian neviděl, co se děje na vnitřní straně zatáčky za Kimim... a je to.
Po závodě šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že tvé chování mu připomíná mladého Ayrona Sennu či Lewise Hamiltona...MV: Abych byl upřímný, moc komentářů jsem nečetl, ale být srovnán s těmito dvěma je vždy příjemné. Ale nakonec se jen soustředím na to, co musím udělat a nemyslím na to, ke komu by mě mohli přirovnávat, zatímco něco dělám.
Mohlo by to být tak, že incident v první zatáčce ve Spa byl důsledkem pomalého startu? Kdybys odstartoval lépe, nebyl bys v té pozici...MV: Nemyslím, že můj start tu situaci odstartoval, protože pořád jste na vnitřku. Ano, kdybych měl lepší start, v té pozici bych se neocitl, ale nemyslím, že to byla hlavní příčina.
Zkusil jsi promluvit s Kimim?MV: Ano, pokusil jsem se, ale on nemá čas. Je tu opravdu nesmírně zaneprázdněný.
Jaký je tvůj plán pro Monzu?MV: Odjet si své. Myslím, že to opět bude skvělý víkend. Co se dobré výkonnosti týče, myslím, že to bude náročnější kvůli dlouhým rovinkám. Takže bude záležet na dobrém vyvážení a potom uvidíme. Věřím, že to může být pro nás dobrý víkend.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.