Max Verstappen je zajisté vycházející hvězdou, avšak zároveň sklízí i kritiku za své chování na trati. Nizozemský mladík však nevidí důvod, proč by měl svůj styl měnit. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 se vrátil s víkendu ve Spa.
Maxi, jsi středem pozornosti a názory na tvé manévry na trati ve Spa se různí. Udělal bys znovu to stejné?Max Verstappen: Abych byl upřímný, Spa už je pro mě minulostí. Celkově to byl skvělý víkend. Viděl jsem spoustu oranžových vlajek, které dominovaly. To bylo úžasné a užil jsem si to. Hodnocení závodu, takové věci se stávají. Tak to vidím já. A nyní se soustředím na Monzu a na Spa už nemyslím.
Uzpůsobíš nějakým způsobem svůj jezdecký styl?MV: Proč bych měl? Jak jsem řekl, nerad zůstávám v minulosti. Co se stalo se stalo - a nyní je tu další závodní víkend a já se budu snažit dát do toho maximum jako vždy. Dělám si své věci a se svým závodním stylem jako vždy.
Když říkáš 'Co se stalo se stalo' - co přesně se tedy z tvého úhlu pohledu stalo?MV:... lepší by bylo se zeptat, co se nestalo (smích). Ano, pravda, první zatáčka, to byla smůla. A potom jsem měl opět nějaké souboje o pozice. Nepadly žádné penalizace, takže není důvod cokoliv měnit.
Byl jsi překvapen, že boj o místa byl pro Icemana Kimiho Räikkönena tak trošku moc intenzivní?MV: Nejprve, nemyslím, že to bylo příliš intenzivní. A konec konců, lidé pořád budou něco komentovat. Stejně by to vypadalo, kdybych byl za ním. Pro mě to není podstatné, jak říkám, lidé pořád budou komentovat.
Po závodě jsi zmínil, že dva piloti Ferrari zničili tvůj závod. Ale když se díváme na opakované záběry, vypadá to, že Kimi byl stejně tak obět jako ty. Byl zatlačen stejně jako ty. Takže pokud by měla na někoho padnout vina, byl by to Sebastian Vettel...MV: To je pořád mluvení o rozlitém mléce. V závodě se občas podobné věci stávají. A hádám, že jsme se z toho všichni poučili.
Hovořili s tebou komisaři? Co řekli? Navrhli změnu tvého stylu?MV: Ne. A tohle je hloupost. Samozřejmě chcete bránit svoji pozici a když někdo chce útočit, je to na něm. A jen proto, že někdo řekne, že byste měl změnit styl... Je to nesmysl.
Ale jsou tu lidé, včetně šéfa tvého týmu Christiana Hornera, kteří říkají, že jsi tak trošku na limitu. Je tvoje hranice jiná než u ostatních?MV: On něco podobného řekl? Rozhodně ne mně!
A co ti tedy řekl?MV: Že jsem byl obět, obzvlášť v zatáčce č.1. A potom už není moc o čem mluvit.
Naučil ses něco ve Spa?MV: Proč bych měl? A z první zatáčky se můžeme poučit všichni. Ale to je něco mezi mnou, Kimim a Sebastianem a nikým dalším. Možná bychom si všichni měli dát víc místa, ale nakonec to byla smolná situace. Hádám, že Sebastian neviděl, co se děje na vnitřní straně zatáčky za Kimim... a je to.
Po závodě šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že tvé chování mu připomíná mladého Ayrona Sennu či Lewise Hamiltona...MV: Abych byl upřímný, moc komentářů jsem nečetl, ale být srovnán s těmito dvěma je vždy příjemné. Ale nakonec se jen soustředím na to, co musím udělat a nemyslím na to, ke komu by mě mohli přirovnávat, zatímco něco dělám.
Mohlo by to být tak, že incident v první zatáčce ve Spa byl důsledkem pomalého startu? Kdybys odstartoval lépe, nebyl bys v té pozici...MV: Nemyslím, že můj start tu situaci odstartoval, protože pořád jste na vnitřku. Ano, kdybych měl lepší start, v té pozici bych se neocitl, ale nemyslím, že to byla hlavní příčina.
Zkusil jsi promluvit s Kimim?MV: Ano, pokusil jsem se, ale on nemá čas. Je tu opravdu nesmírně zaneprázdněný.
Jaký je tvůj plán pro Monzu?MV: Odjet si své. Myslím, že to opět bude skvělý víkend. Co se dobré výkonnosti týče, myslím, že to bude náročnější kvůli dlouhým rovinkám. Takže bude záležet na dobrém vyvážení a potom uvidíme. Věřím, že to může být pro nás dobrý víkend.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.