Max Verstappen je zajisté vycházející hvězdou, avšak zároveň sklízí i kritiku za své chování na trati. Nizozemský mladík však nevidí důvod, proč by měl svůj styl měnit. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 se vrátil s víkendu ve Spa.
Maxi, jsi středem pozornosti a názory na tvé manévry na trati ve Spa se různí. Udělal bys znovu to stejné?Max Verstappen: Abych byl upřímný, Spa už je pro mě minulostí. Celkově to byl skvělý víkend. Viděl jsem spoustu oranžových vlajek, které dominovaly. To bylo úžasné a užil jsem si to. Hodnocení závodu, takové věci se stávají. Tak to vidím já. A nyní se soustředím na Monzu a na Spa už nemyslím.
Uzpůsobíš nějakým způsobem svůj jezdecký styl?MV: Proč bych měl? Jak jsem řekl, nerad zůstávám v minulosti. Co se stalo se stalo - a nyní je tu další závodní víkend a já se budu snažit dát do toho maximum jako vždy. Dělám si své věci a se svým závodním stylem jako vždy.
Když říkáš 'Co se stalo se stalo' - co přesně se tedy z tvého úhlu pohledu stalo?MV:... lepší by bylo se zeptat, co se nestalo (smích). Ano, pravda, první zatáčka, to byla smůla. A potom jsem měl opět nějaké souboje o pozice. Nepadly žádné penalizace, takže není důvod cokoliv měnit.
Byl jsi překvapen, že boj o místa byl pro Icemana Kimiho Räikkönena tak trošku moc intenzivní?MV: Nejprve, nemyslím, že to bylo příliš intenzivní. A konec konců, lidé pořád budou něco komentovat. Stejně by to vypadalo, kdybych byl za ním. Pro mě to není podstatné, jak říkám, lidé pořád budou komentovat.
Po závodě jsi zmínil, že dva piloti Ferrari zničili tvůj závod. Ale když se díváme na opakované záběry, vypadá to, že Kimi byl stejně tak obět jako ty. Byl zatlačen stejně jako ty. Takže pokud by měla na někoho padnout vina, byl by to Sebastian Vettel...MV: To je pořád mluvení o rozlitém mléce. V závodě se občas podobné věci stávají. A hádám, že jsme se z toho všichni poučili.
Hovořili s tebou komisaři? Co řekli? Navrhli změnu tvého stylu?MV: Ne. A tohle je hloupost. Samozřejmě chcete bránit svoji pozici a když někdo chce útočit, je to na něm. A jen proto, že někdo řekne, že byste měl změnit styl... Je to nesmysl.
Ale jsou tu lidé, včetně šéfa tvého týmu Christiana Hornera, kteří říkají, že jsi tak trošku na limitu. Je tvoje hranice jiná než u ostatních?MV: On něco podobného řekl? Rozhodně ne mně!
A co ti tedy řekl?MV: Že jsem byl obět, obzvlášť v zatáčce č.1. A potom už není moc o čem mluvit.
Naučil ses něco ve Spa?MV: Proč bych měl? A z první zatáčky se můžeme poučit všichni. Ale to je něco mezi mnou, Kimim a Sebastianem a nikým dalším. Možná bychom si všichni měli dát víc místa, ale nakonec to byla smolná situace. Hádám, že Sebastian neviděl, co se děje na vnitřní straně zatáčky za Kimim... a je to.
Po závodě šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že tvé chování mu připomíná mladého Ayrona Sennu či Lewise Hamiltona...MV: Abych byl upřímný, moc komentářů jsem nečetl, ale být srovnán s těmito dvěma je vždy příjemné. Ale nakonec se jen soustředím na to, co musím udělat a nemyslím na to, ke komu by mě mohli přirovnávat, zatímco něco dělám.
Mohlo by to být tak, že incident v první zatáčce ve Spa byl důsledkem pomalého startu? Kdybys odstartoval lépe, nebyl bys v té pozici...MV: Nemyslím, že můj start tu situaci odstartoval, protože pořád jste na vnitřku. Ano, kdybych měl lepší start, v té pozici bych se neocitl, ale nemyslím, že to byla hlavní příčina.
Zkusil jsi promluvit s Kimim?MV: Ano, pokusil jsem se, ale on nemá čas. Je tu opravdu nesmírně zaneprázdněný.
Jaký je tvůj plán pro Monzu?MV: Odjet si své. Myslím, že to opět bude skvělý víkend. Co se dobré výkonnosti týče, myslím, že to bude náročnější kvůli dlouhým rovinkám. Takže bude záležet na dobrém vyvážení a potom uvidíme. Věřím, že to může být pro nás dobrý víkend.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.