Felipe Massa dnes na zvláštní tiskové konferenci v Monze oznámil, že po letošní sezóně končí svou kariéru ve Formuli 1.
Pětatřicetiletý brazilský závodník má za sebou bohatou kariéru: v F1 startoval do 242 závodů, 11 z nich vyhrál, 41krát stál na pódiu a celkem nasbíral 1110 mistrovských bodů. Nejblíže byl k titulu v roce 2008, kdy nakonec těsně prohrál s Lewisem Hamiltonem.
"Během kariéry pilota F1 existuje mnoho zvláštních okamžiků, ta to, co vám řeknu, cloumá mými pocity. V posledních měsících jsem hodně přemýšlel o mé budoucnosti a rozhodl jsem se, že na konci sezóny Formuli 1 opustím," říká Massa.
"Rozhodnutí, co budu dělat dále, učiním s rozvahou - stejně, jak to bylo s rozhodnutím zakončit můj čas v F1. Během posledních týdnů, se mi hlavou honilo hodně odlišných myšlenek a vybavoval jsem si spoustu vzpomínek ze svého dosavadního života. Lidé si samozřejmě váš příběh v F1 pamatují, základy pro vybudování kariéry ale bývají položeny mnohem dříve," uvádí dále pilot a vzpomíná na svá léta v motokárách či, ve Formuli 3000 i na nejhorší okamžik v F1.
"Sezóna 2008 byla nejhorší v mé kariéře. Nehovořím o tom, co se stalo v Maďarsku následujícího roku, protože si z toho nic nepamatuji. Ale velmi dobře si vzpomínám na to, co se událo během Velké ceny Singapuru 2008 - mám na mysli 'crashgate'," pokračuje pilot Williamsu. "Bez toho incidentu bych zřejmě mistrovství světa vyhrál. Vím, že se to nepovedlo z důvodů, které se se netýkají jezdecké chyby nebo problému týmu. Proto je to tak těžké přijmout."
.@Massa_Felipe19 has announced that he will retire from @F1 at the end of this season #ItalianGP pic.twitter.com/iCZwLqGXwr
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 1, 2016V závěru děkuje za velkou podporu všem, kteří mu pomáhali, zejména své rodině. "Pak je zde osoba, která mi nabídla nejdůležitější možnost mé kariéry: Jean Todt. Ten mi ohromně věřil a otevřel mi dveře do Ferrari."
Proč si pro oznámení o konci vybral právě Monzu? "Není to náhoda. Před deseti lety jeden pilot v Monze také oznámil, že končí - a on více než kdokoliv jiný ovlivnil mou kariéru: Michael Schumacher." Díky jeho rozhodnutí mohl u Ferrari pokračovat déle než jen jednu sezónu. Ve zbývajících 8 závodech se letos bude snažit Williamsu maximálně pomoci v boji o čtvrtou příčku v šampionátu.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.