Lewis Hamilton se obává, že Formule 1 brzy přijde o jednoho z nejtalentovanějších pilotů a velkou hvězdu - o Fernanda Alonsa. Lídr šampionátu by byl rád, kdyby měl k dispozici konkurenceschopnější vůz, aby si to s ním mohl na závodních tratích ještě nějakou chvíli rozdávat.
Hamilton startoval společně s Alonsem v posledním závodě po penalizacích za výměny komponent svých pohonných jednotek z poslední řady na roštu, přesto to dotáhli daleko dopředu - Lewis na třetí a Fernando na sedmé místo v cíli. Španěl ale nemá k dispozici tak rychlé auto a současnou Formuli 1 si moc neužívá, jak uvedl před Velkou cenou Belgie.
Britský pilot považuje Alonsa za "jednoho z nejlepších jezdců všech dob," obává se ale, že by F1 mohl brzy opustit. Na otázku, jestli to je reálnou hrozbou, odpovídá: "Samozřejmě. Je mu 35 a vydělal už dost peněz. Vyhrál dost závodů, má dost zkušeností a Formuli 1 už nepotřebuje k tomu, aby byl někým."
Hamilton ale doufá, že to Španěl ještě chvíli vydrží - ostatně s McLarenem má smlouvu i na příští sezónu: "Pokud by příští rok odešel a já bych proti němu nemohl znovu závodit, byla by to škoda. Skutečná škoda! Nebylo by to pro tento sport dobrá a vyslalo by to špatný signál. F1 nebude stejná, pokud Alonso nebude pokračovat."
"Stále si myslím, že je tady jedním z nejlepších jezdců. Vždy jsem to tvrdil. Opravdu doufám, že mu McLaren dokáže postavit auto, které by mu umožnilo znovu vítězit, a já bych tak proti němu mohl opět závodit," přeje si Hamilton.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.