Lewis Hamilton se obává, že Formule 1 brzy přijde o jednoho z nejtalentovanějších pilotů a velkou hvězdu - o Fernanda Alonsa. Lídr šampionátu by byl rád, kdyby měl k dispozici konkurenceschopnější vůz, aby si to s ním mohl na závodních tratích ještě nějakou chvíli rozdávat.
Hamilton startoval společně s Alonsem v posledním závodě po penalizacích za výměny komponent svých pohonných jednotek z poslední řady na roštu, přesto to dotáhli daleko dopředu - Lewis na třetí a Fernando na sedmé místo v cíli. Španěl ale nemá k dispozici tak rychlé auto a současnou Formuli 1 si moc neužívá, jak uvedl před Velkou cenou Belgie.
Britský pilot považuje Alonsa za "jednoho z nejlepších jezdců všech dob," obává se ale, že by F1 mohl brzy opustit. Na otázku, jestli to je reálnou hrozbou, odpovídá: "Samozřejmě. Je mu 35 a vydělal už dost peněz. Vyhrál dost závodů, má dost zkušeností a Formuli 1 už nepotřebuje k tomu, aby byl někým."
Hamilton ale doufá, že to Španěl ještě chvíli vydrží - ostatně s McLarenem má smlouvu i na příští sezónu: "Pokud by příští rok odešel a já bych proti němu nemohl znovu závodit, byla by to škoda. Skutečná škoda! Nebylo by to pro tento sport dobrá a vyslalo by to špatný signál. F1 nebude stejná, pokud Alonso nebude pokračovat."
"Stále si myslím, že je tady jedním z nejlepších jezdců. Vždy jsem to tvrdil. Opravdu doufám, že mu McLaren dokáže postavit auto, které by mu umožnilo znovu vítězit, a já bych tak proti němu mohl opět závodit," přeje si Hamilton.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.