Nico Rosberg až po průjezdu cílem zjistil, že Lewis Hamilton dokončil Velkou cenu Belgie na třetím místě, čemuž nemohl uvěřit. Výkon svého týmového kolegy ocenil pochvalou.
Hamilton kvůli výměnám motorů a následným penalizacím startoval z poslední řady. Nakonec to dotáhl až na pódium, čímž šokoval Rosberga, jenž se po celý závod soustředil jen na svůj výkon. Brit má v šampionátu po Belgii náskok 9 bodů a v zásobě několik čerstvých, vylepšených pohonných jednotek. Před závěrem sezóny je tedy v boji o mistrovský titul ve velmi dobrém postavení.
"Já jsem se na to nesoustředil, přijel jsem do Belgie a chtěl jsem vyhrát. Soupeři byli tento víkend nebývale blízko. V závodě už ne tolik, ale do té doby nám byli těsně v patách. Jsem zkrátka rád, že to vyšlo - pro mě perfektní víkend a Lewis odvedl skvělou práci, když dojel třetí. Odvedl parádní práci, když se propracoval celým polem. Nevím, nedíval jsem se na detaily, ale určitě musel odvést skvělou práci," hodnotil Rosberg.
Až do cíle netušil, že je Hamilton třetí. Ani během přerušení nevěděl, že jeho týmový kolega už je pátý: "Neviděl jsem to. Až po projetí cílové vlajky jsem se podíval na výsledky. Věděl jsem, že je za mnou Daniel [Ricciardo]. Pak jsem viděl 'HAM' na třetím místě a pomyslel jsem si: 'Co? To jako vážně?' Až o skončení závodu jsem se dozvěděl, jak dopadl."
Podle Rosberga však Hamilton nemá výhodu díky většímu množství pohonných jednotek v zásobě: "Takto o tom nepřemýšlím. Víte, měl velkou nevýhodu. Já se zkrátka soustředím na své věci, toť vše. Nemyslím si, že by to ještě mělo způsobit velký rozdíl."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.