Christian Horner se vyjádřil k manévrům svého jezdce Maxe Verstappena během Velké ceny Belgie, kdo po kolizi v první zatáčce a agresivní obraně dojel až na 11. místě. Za svou jízdu si vysloužil kritiku svých rivalů, zejména dotčených pilotů Ferrari.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff například počínání mladého Holanďana, jenž mu připomněl Ayrtona Sennu, ohodnotil jako "občerstvující, ale nebezpečné."
Horner nejprve reagoval na tuto poznámku: "Překvapuje mě, že Toto komentuje něco, s čím neměl nic co do činění. Ale podívejte, myslím, že to bylo tvrdé. Bylo to na hraně. Prošlo mu to a komisaři s tím byli spokojeni."
"Pokud by byl nějaký problém nebo by porušil pravidla, [komisař z řad jezdců] Danny Sullivan je hodně zkušený chlap, on by si ho předvolal. Nebo Charlie Whiting by dal komisařům podnět. Z jejich strany tam ale nebyla žádná akce," upozorňuje šéf Red Bull.
"Myslím, že Max se ohlédne: bylo to na hraně a očividně mu to prošlo. Jsem si ale jistý tím, že se na to před dalšími závody podívá," pokračuje Horner, jenž se svým pilotem po Velké ceně Belgie o jeho počínání na dráze hovořil. Podrobnosti si však nechává pro sebe.
"Řekl jsem mu, aby nikomu neříkal, kde bude v Monze ubytovaný, protože by se mohl dočkat několika naštvaných fanoušků. Pokud s tím byl velký problém, komisaři by si ho předvolali, s tím jsme se už dříve setkali. Bylo to na limitu, poučí se z toho.
Je mladý, je rychlý - a všichni talentovaní piloti s vážnými ambicemi měli tento rys. Vzpomínám si, jak byl před několika lety kritizován Sebastian [Vettel] a bylo několik dalších jezdců, kteří prokázali takového bojovného ducha. Podle mě je ten bojovný duch důvodem toho, proč přišlo tento víkend tolik lidí," všímá si Horner vyprodaného závodu v Belgii a davů holandských příznivců, kteří dorazili na okruh.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.