Christian Horner se vyjádřil k manévrům svého jezdce Maxe Verstappena během Velké ceny Belgie, kdo po kolizi v první zatáčce a agresivní obraně dojel až na 11. místě. Za svou jízdu si vysloužil kritiku svých rivalů, zejména dotčených pilotů Ferrari.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff například počínání mladého Holanďana, jenž mu připomněl Ayrtona Sennu, ohodnotil jako "občerstvující, ale nebezpečné."
Horner nejprve reagoval na tuto poznámku: "Překvapuje mě, že Toto komentuje něco, s čím neměl nic co do činění. Ale podívejte, myslím, že to bylo tvrdé. Bylo to na hraně. Prošlo mu to a komisaři s tím byli spokojeni."
"Pokud by byl nějaký problém nebo by porušil pravidla, [komisař z řad jezdců] Danny Sullivan je hodně zkušený chlap, on by si ho předvolal. Nebo Charlie Whiting by dal komisařům podnět. Z jejich strany tam ale nebyla žádná akce," upozorňuje šéf Red Bull.
"Myslím, že Max se ohlédne: bylo to na hraně a očividně mu to prošlo. Jsem si ale jistý tím, že se na to před dalšími závody podívá," pokračuje Horner, jenž se svým pilotem po Velké ceně Belgie o jeho počínání na dráze hovořil. Podrobnosti si však nechává pro sebe.
"Řekl jsem mu, aby nikomu neříkal, kde bude v Monze ubytovaný, protože by se mohl dočkat několika naštvaných fanoušků. Pokud s tím byl velký problém, komisaři by si ho předvolali, s tím jsme se už dříve setkali. Bylo to na limitu, poučí se z toho.
Je mladý, je rychlý - a všichni talentovaní piloti s vážnými ambicemi měli tento rys. Vzpomínám si, jak byl před několika lety kritizován Sebastian [Vettel] a bylo několik dalších jezdců, kteří prokázali takového bojovného ducha. Podle mě je ten bojovný duch důvodem toho, proč přišlo tento víkend tolik lidí," všímá si Horner vyprodaného závodu v Belgii a davů holandských příznivců, kteří dorazili na okruh.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.