Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo věří, že pohonná jednotka Renault, kterou si přejmenovávají na TAG Heuer, se nyní už vyrovná Ferrari.
Renault během zimy dosáhl významného pokroku oproti minulé sezóně, což u Red Bullu oceňují. Druhý muž Velké ceny Belgie nyní hodnotí pokroky na straně motoru.
"Na začátku roku jsme toho cestou do Melbourne opravdu moc nečekali oproti minulému roku. Ale dorazili jsme tam s vyšším výkonem a vylepšení pak pomohlo. A od té doby přicházíme na víc a víc," potvrzuje Ricciardo další navyšování výkonu.
"Jde o příjemné, občerstvující vylepšování na obou stranách - šasi s pohonnou jednotkou funguje dobře. Nyní se v podstatě vyrovnáme letošnímu [motoru] Ferrari - a to je pozitivní. Oproti loňsku dosáhli skutečně velkého pokroku," chválí pilot Red Bullu svého dodavatele pohonných jednotek.
"Předstihli jsme loňské Ferrari, které používá Toro Rosso, takže je to dobré. Jde to správným směrem, což je vše, co nyní můžeme chtít. Dokud budeme pozorovat vylepšení, pak budeme brát, co jde," pokračuje Ricciardo, jehož tým před letní přestávkou předstihl Ferrari v šampionátu konstruktérů a v Belgii si své druhé místo ještě pojistil.
V Monze podle Ricciarda ale bude mít navrch stáj z Maranella: "V Monze by měli být favority, pokud jde o naši porážku. Ale pokud se nám je tam podaří porazit, pak to pro nás bude před Singapurem a Suzukou dobré - papírově by nám měli více sedět."
"Ale neodepisuji je. Seb [Vettel] to dokáže pěkně roztočit, stejně jako Kimi, když má svůj den. Jsme připraveni na to, abychom bojovali s Mercedesem, jsme ale připraveni také na to, že by se do toho mohlo vložit i Ferrari," dodává Ricciardo před Velkou cenou Itálie.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.