Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo věří, že pohonná jednotka Renault, kterou si přejmenovávají na TAG Heuer, se nyní už vyrovná Ferrari.
Renault během zimy dosáhl významného pokroku oproti minulé sezóně, což u Red Bullu oceňují. Druhý muž Velké ceny Belgie nyní hodnotí pokroky na straně motoru.
"Na začátku roku jsme toho cestou do Melbourne opravdu moc nečekali oproti minulému roku. Ale dorazili jsme tam s vyšším výkonem a vylepšení pak pomohlo. A od té doby přicházíme na víc a víc," potvrzuje Ricciardo další navyšování výkonu.
"Jde o příjemné, občerstvující vylepšování na obou stranách - šasi s pohonnou jednotkou funguje dobře. Nyní se v podstatě vyrovnáme letošnímu [motoru] Ferrari - a to je pozitivní. Oproti loňsku dosáhli skutečně velkého pokroku," chválí pilot Red Bullu svého dodavatele pohonných jednotek.
"Předstihli jsme loňské Ferrari, které používá Toro Rosso, takže je to dobré. Jde to správným směrem, což je vše, co nyní můžeme chtít. Dokud budeme pozorovat vylepšení, pak budeme brát, co jde," pokračuje Ricciardo, jehož tým před letní přestávkou předstihl Ferrari v šampionátu konstruktérů a v Belgii si své druhé místo ještě pojistil.
V Monze podle Ricciarda ale bude mít navrch stáj z Maranella: "V Monze by měli být favority, pokud jde o naši porážku. Ale pokud se nám je tam podaří porazit, pak to pro nás bude před Singapurem a Suzukou dobré - papírově by nám měli více sedět."
"Ale neodepisuji je. Seb [Vettel] to dokáže pěkně roztočit, stejně jako Kimi, když má svůj den. Jsme připraveni na to, abychom bojovali s Mercedesem, jsme ale připraveni také na to, že by se do toho mohlo vložit i Ferrari," dodává Ricciardo před Velkou cenou Itálie.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.