Šéf Scuderie Ferrari, Maurizio Arrivabene, se domnívá, že jeho tým letos dosáhne více podií než minulý rok a že se mu dokonce podaří získat také vítězství v některém ze zbývajících závodů.
Před začátkem sezóny měla stáj z Maranella jasný cíl - porazit Mercedes a vybojovat titul mistra světa. Realita je však poněkud odlišná - po 13 závodech okupuje až třetí příčku, přičemž na druhý Red Bull ztrácí 22 bodů a na vedoucí Stříbrné šípy propastných 203 bodů. A zatímco loni dokázala třikrát zvítězit, letos dosáhla v závodech zatím jen na druhá místa.
"Loni nám to šlo velmi dobře. Je pravda, že jsme v roce 2015 vícekrát vyhráli, ale člověk nemůže vždycky myslet jen na ten nejvyšší stupínek. Letos jsme například stáli vícekrát na pódium než minulý rok. To, co nám schází, je samozřejmě vítězství. Byly ale závody, které jsme vyhrát mohli," lituje v rozhovoru pro motorsport-total.com Arrivabene promarněných příležitostí v současné sezóně.
Podle něj se to ale změní a Scuderia nezůstane jen u pódií: "Letos je v plánu ještě osm velkých cen. Na vyvozování závěrů o celém ročníku je stále poněkud brzy. Pevně věřím, že na konci sezóny budeme v odlišné pozici," věstí optimistický šéf Ferrari vítězství ještě v tomto roce.
"Nesmí se zapomínat na jednu věc: Mercedes je opravdu hodně silný, silnější než jsme čekali, to musím přiznat. Ve své funkci nyní působím 18 měsíců, ale na scéně se pohybuji už přes 35 let. Současný tým Mercedes je tím nejsilnějším, který jsem za celou tu dobu v F1 zažil. Řekněme, že v posledních 10 letech neexistoval žádný silnější tým, než je nyní Mercedes," chválí svého soupeře Arrivabene.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.