Šéf Scuderie Ferrari, Maurizio Arrivabene, se domnívá, že jeho tým letos dosáhne více podií než minulý rok a že se mu dokonce podaří získat také vítězství v některém ze zbývajících závodů.
Před začátkem sezóny měla stáj z Maranella jasný cíl - porazit Mercedes a vybojovat titul mistra světa. Realita je však poněkud odlišná - po 13 závodech okupuje až třetí příčku, přičemž na druhý Red Bull ztrácí 22 bodů a na vedoucí Stříbrné šípy propastných 203 bodů. A zatímco loni dokázala třikrát zvítězit, letos dosáhla v závodech zatím jen na druhá místa.
"Loni nám to šlo velmi dobře. Je pravda, že jsme v roce 2015 vícekrát vyhráli, ale člověk nemůže vždycky myslet jen na ten nejvyšší stupínek. Letos jsme například stáli vícekrát na pódium než minulý rok. To, co nám schází, je samozřejmě vítězství. Byly ale závody, které jsme vyhrát mohli," lituje v rozhovoru pro motorsport-total.com Arrivabene promarněných příležitostí v současné sezóně.
Podle něj se to ale změní a Scuderia nezůstane jen u pódií: "Letos je v plánu ještě osm velkých cen. Na vyvozování závěrů o celém ročníku je stále poněkud brzy. Pevně věřím, že na konci sezóny budeme v odlišné pozici," věstí optimistický šéf Ferrari vítězství ještě v tomto roce.
"Nesmí se zapomínat na jednu věc: Mercedes je opravdu hodně silný, silnější než jsme čekali, to musím přiznat. Ve své funkci nyní působím 18 měsíců, ale na scéně se pohybuji už přes 35 let. Současný tým Mercedes je tím nejsilnějším, který jsem za celou tu dobu v F1 zažil. Řekněme, že v posledních 10 letech neexistoval žádný silnější tým, než je nyní Mercedes," chválí svého soupeře Arrivabene.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.