Šéf Scuderie Ferrari, Maurizio Arrivabene, se domnívá, že jeho tým letos dosáhne více podií než minulý rok a že se mu dokonce podaří získat také vítězství v některém ze zbývajících závodů.
Před začátkem sezóny měla stáj z Maranella jasný cíl - porazit Mercedes a vybojovat titul mistra světa. Realita je však poněkud odlišná - po 13 závodech okupuje až třetí příčku, přičemž na druhý Red Bull ztrácí 22 bodů a na vedoucí Stříbrné šípy propastných 203 bodů. A zatímco loni dokázala třikrát zvítězit, letos dosáhla v závodech zatím jen na druhá místa.
"Loni nám to šlo velmi dobře. Je pravda, že jsme v roce 2015 vícekrát vyhráli, ale člověk nemůže vždycky myslet jen na ten nejvyšší stupínek. Letos jsme například stáli vícekrát na pódium než minulý rok. To, co nám schází, je samozřejmě vítězství. Byly ale závody, které jsme vyhrát mohli," lituje v rozhovoru pro motorsport-total.com Arrivabene promarněných příležitostí v současné sezóně.
Podle něj se to ale změní a Scuderia nezůstane jen u pódií: "Letos je v plánu ještě osm velkých cen. Na vyvozování závěrů o celém ročníku je stále poněkud brzy. Pevně věřím, že na konci sezóny budeme v odlišné pozici," věstí optimistický šéf Ferrari vítězství ještě v tomto roce.
"Nesmí se zapomínat na jednu věc: Mercedes je opravdu hodně silný, silnější než jsme čekali, to musím přiznat. Ve své funkci nyní působím 18 měsíců, ale na scéně se pohybuji už přes 35 let. Současný tým Mercedes je tím nejsilnějším, který jsem za celou tu dobu v F1 zažil. Řekněme, že v posledních 10 letech neexistoval žádný silnější tým, než je nyní Mercedes," chválí svého soupeře Arrivabene.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.