Carlos Sainz mladší přiznává, že nad ztrátou konkurenceschopnosti Toro Rosso visí otazníky. Trápení svého týmu nepřisuzuje nedostatku výkonu loňské pohonné jednotky Ferrari.
Italská stáj začala sezónu s ambicí skončit do pátého místa v šampionátu konstruktérů, po Velké ceně Belgie ale klesla ze šesté příčky na sedmou za McLaren. Sainz letos potřetí nedokončil závod a jeho týmový kolega Daniil Kvjat dojel až jako čtrnáctý, proto ve druhém podniku po sobě nezískali ani bod.
Toro Rosso vědělo, že to v s přibývajícími závody budou mít těží, protože jako jediní nastupují s rok starou pohonnou jednotkou, kterou Ferrari už nevyvíjí, zatímco soupeři se těší z neustálých novinek zvyšující výkon a efektivitu jejich motorů. Nad Hondou přesto mají v počtu koní znatelně navrch a ke zlepšení nepomáhají ani novinky.
Nový aerodynamický balík, který před letní přestávkou přivezli do Německa, podle Sainze předpokládaný pokrok nepřinesl: "Samozřejmě máme omezení na straně pohonné jednotky, ale to jsme čekali a připravovali se na to. Na Hockenheim jsme přivezli vylepšení, abychom kompenzovali výkon, který ztrácíme, jenže to vypadá, jako by nám to od Maďarska nefungovalo tak, jak by mělo."
"Momentálně v týmu panují otazníky nad tím, proč nedosahujeme pokroků ve výkonnosti. Hockenheim pro nás neměl být tak náročnou tratí, opravdu byl podobný tomu tady [Belgii]. Koukáme na data a vidíme, že v zatáčkách nepodáváme takové výkony, jako jsme podávali. Tým to prošetří a snad přijde s řešením," doufá španělský mladík.
Nový aerodynamický balík zahrnoval novou podlahu, přední křídlo a brzdové kanálky. Zdá se však, že Toro Rosso z nich na trati nedokáže dostat potřebnou výkonnost: "Já ten balík vůbec neobviňuji. Může to být něco, co nedokážeme rozpoznat v datech."
"Stejným způsobem, jako nikdo nerozumí pneumatikám Pirelli, tak to může být velmi náročné zjistit i s aerodynamikou auta. Takže to nebudu vůbec klást za vinu tomu balíku, musíme se ale na něj podívat, protože v posledních dvou závodech jsme přišli o spoustu výkonnosti," připouští Sainz.
Jeho týmový kolega Kvjat k tomu dodal: "Z mé strany nemám vysvětlení, a pokud jde o inženýry, ti mezi závody mají opravdu málo času. Udělají ale maximum, aby to analyzovali a s něčím přišli. Obvykle jsme dokázali něco z rychlosti na rovinkách získat v zatáčkách, ale teď neustále všude ztrácíme trochu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.