Carlos Sainz mladší přiznává, že nad ztrátou konkurenceschopnosti Toro Rosso visí otazníky. Trápení svého týmu nepřisuzuje nedostatku výkonu loňské pohonné jednotky Ferrari.
Italská stáj začala sezónu s ambicí skončit do pátého místa v šampionátu konstruktérů, po Velké ceně Belgie ale klesla ze šesté příčky na sedmou za McLaren. Sainz letos potřetí nedokončil závod a jeho týmový kolega Daniil Kvjat dojel až jako čtrnáctý, proto ve druhém podniku po sobě nezískali ani bod.
Toro Rosso vědělo, že to v s přibývajícími závody budou mít těží, protože jako jediní nastupují s rok starou pohonnou jednotkou, kterou Ferrari už nevyvíjí, zatímco soupeři se těší z neustálých novinek zvyšující výkon a efektivitu jejich motorů. Nad Hondou přesto mají v počtu koní znatelně navrch a ke zlepšení nepomáhají ani novinky.
Nový aerodynamický balík, který před letní přestávkou přivezli do Německa, podle Sainze předpokládaný pokrok nepřinesl: "Samozřejmě máme omezení na straně pohonné jednotky, ale to jsme čekali a připravovali se na to. Na Hockenheim jsme přivezli vylepšení, abychom kompenzovali výkon, který ztrácíme, jenže to vypadá, jako by nám to od Maďarska nefungovalo tak, jak by mělo."
"Momentálně v týmu panují otazníky nad tím, proč nedosahujeme pokroků ve výkonnosti. Hockenheim pro nás neměl být tak náročnou tratí, opravdu byl podobný tomu tady [Belgii]. Koukáme na data a vidíme, že v zatáčkách nepodáváme takové výkony, jako jsme podávali. Tým to prošetří a snad přijde s řešením," doufá španělský mladík.
Nový aerodynamický balík zahrnoval novou podlahu, přední křídlo a brzdové kanálky. Zdá se však, že Toro Rosso z nich na trati nedokáže dostat potřebnou výkonnost: "Já ten balík vůbec neobviňuji. Může to být něco, co nedokážeme rozpoznat v datech."
"Stejným způsobem, jako nikdo nerozumí pneumatikám Pirelli, tak to může být velmi náročné zjistit i s aerodynamikou auta. Takže to nebudu vůbec klást za vinu tomu balíku, musíme se ale na něj podívat, protože v posledních dvou závodech jsme přišli o spoustu výkonnosti," připouští Sainz.
Jeho týmový kolega Kvjat k tomu dodal: "Z mé strany nemám vysvětlení, a pokud jde o inženýry, ti mezi závody mají opravdu málo času. Udělají ale maximum, aby to analyzovali a s něčím přišli. Obvykle jsme dokázali něco z rychlosti na rovinkách získat v zatáčkách, ale teď neustále všude ztrácíme trochu."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.