Lewis Hamilton startující ze zadní řady připustil, že po přerušení Velké ceny Belgie v důsledku nehody Kevina Magnussena pomýšlel i na vítězství.
Britský pilot Mercedesu jel v úvodu opatrně a vyhnul se všem kolizím, během přerušení závodu získal zastávku zdarma, zatímco spousta pilotů před ním navštívila boxy.
"V tu chvíli jsem si myslel, že jde o bonus a že jsem na bodech, což je skvělé. Byl jsem zvědavý, kolik toho ještě budu moci získat. Samozřejmě, že mě napadlo i vítězství, ale také jsem si uvědomoval, že odstup je ještě docela velký," popisuje Hamilton, jenž byl v tu chvíli už na 5. místě.
"Pro Nica šlo o nedělní projížďku, protože se nedostal od nikoho pod žádný tlak, a než jsem předjel Force Indii, tak byl pryč. V tom okamžiku jsem se snažil jen bojovat, o co nejvíce bodů to půjde," uvádí lídr šampionátu.
"Na startu jsem do toho nešel moc tvrdě a neútočil do zatáčky č. 1. Pak jsem viděl Kimiho a vyhnul se tomu. Hodně jsem ubral, něco ve stylu: 'Nech ty kluky jet.' Z Eau Rouge jsem proto vyjel se slušným odstupem na vozy přede mnou a oni všichni vypadali, jako by byli trochu šílení. Takže jsem se jen tomu snažil vyhnout," pokračuje jezdec.
"Myslím, že jsem přišel o místo ve prospěch Alonsa, když jsem se snažil objet Ferrari. Nebylo ale jasné, zda jej objet z doprava nebo z leva. Opět jsem ale nic neriskoval. Pak jsem se jen snažil dostat dopředu a myslím, že při fázi virtuálního safety caru lidé začali zastavovat a pak přišly červené vlajky, to už jsem byl myslím pátý. Bylo to díky tomu, že ostatní zastavili, ale bylo to perfektní.
Rozhodně jsem to nečekal. Byly závody, kdy jsem něco takového potřeboval, ale nepřišlo to, a musel jsem zezadu opravdu tvrdě bojovat. Ale po safety caru jsem byl už pátý, což bylo více, než jsem si myslel, že získám. Tým předpokládal osmé místo. Takže jsem s třetím velmi spokojený," dodává Hamilton, jenž z Belgie odjel s devítibodovým náskokem v šampionátu na svého týmového kolegu Nica Rosberga.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.