Lewis Hamilton startující ze zadní řady připustil, že po přerušení Velké ceny Belgie v důsledku nehody Kevina Magnussena pomýšlel i na vítězství.
Britský pilot Mercedesu jel v úvodu opatrně a vyhnul se všem kolizím, během přerušení závodu získal zastávku zdarma, zatímco spousta pilotů před ním navštívila boxy.
"V tu chvíli jsem si myslel, že jde o bonus a že jsem na bodech, což je skvělé. Byl jsem zvědavý, kolik toho ještě budu moci získat. Samozřejmě, že mě napadlo i vítězství, ale také jsem si uvědomoval, že odstup je ještě docela velký," popisuje Hamilton, jenž byl v tu chvíli už na 5. místě.
"Pro Nica šlo o nedělní projížďku, protože se nedostal od nikoho pod žádný tlak, a než jsem předjel Force Indii, tak byl pryč. V tom okamžiku jsem se snažil jen bojovat, o co nejvíce bodů to půjde," uvádí lídr šampionátu.
"Na startu jsem do toho nešel moc tvrdě a neútočil do zatáčky č. 1. Pak jsem viděl Kimiho a vyhnul se tomu. Hodně jsem ubral, něco ve stylu: 'Nech ty kluky jet.' Z Eau Rouge jsem proto vyjel se slušným odstupem na vozy přede mnou a oni všichni vypadali, jako by byli trochu šílení. Takže jsem se jen tomu snažil vyhnout," pokračuje jezdec.
"Myslím, že jsem přišel o místo ve prospěch Alonsa, když jsem se snažil objet Ferrari. Nebylo ale jasné, zda jej objet z doprava nebo z leva. Opět jsem ale nic neriskoval. Pak jsem se jen snažil dostat dopředu a myslím, že při fázi virtuálního safety caru lidé začali zastavovat a pak přišly červené vlajky, to už jsem byl myslím pátý. Bylo to díky tomu, že ostatní zastavili, ale bylo to perfektní.
Rozhodně jsem to nečekal. Byly závody, kdy jsem něco takového potřeboval, ale nepřišlo to, a musel jsem zezadu opravdu tvrdě bojovat. Ale po safety caru jsem byl už pátý, což bylo více, než jsem si myslel, že získám. Tým předpokládal osmé místo. Takže jsem s třetím velmi spokojený," dodává Hamilton, jenž z Belgie odjel s devítibodovým náskokem v šampionátu na svého týmového kolegu Nica Rosberga.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.