Hamilton si odpyká trest za nasazení dalších komponent motoru, které jsou již nad povolený limit.
Lewis Hamilton věděl, že to jednou přijde. Ze začátku sezony měl smůlu na spolehlivost svého motoru, což se projevuje v tom, že si nyní odpyká trest na nasazení částí nad povolený limit. To vyústilo v penalizaci 30 míst na startovním roštu. Hamilton věděl, že bude startovat z konce roštu, a tak udělal dvojitou výměnu. Problémové komponenty motoru nenasadil jen jednou, ale hled dvakrát, aby si trest odsloužil jen jednou.
Takto se tresty sečtou a bude startovat z konce pole. Do dalšího závodu se nepřevádějí. Kdyby se rozhodl tresty přijmout dvakrát, znamenalo by to, že ještě jednou bude muset startovat z konce pole.
Mercedes přinesl do Spa vylepšený motor, za což tým utratil 5 vývojových žetonů. Zatím neupřesnil, čeho se aktualizace týká, ale bylo by logické, kdyby to bylo turbo či MGU-H. To jsou komponenty, které Hamilton vyměnil, takže už do konce sezony už nebude moct nasadit nové. Takže kdyby je Mercedes vylepšil třeba pro závod v Suzuce, Hamilton by musel používat starší specifikaci, což by zvýhodnilo Rosberga.
#F1 #Mercedes has spent 5 tokens on power unit upgrade for #BelgianGP, #Honda 7 pic.twitter.com/UM8JYlqGao
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 26. srpna 2016Zatím není jasné, jak velkou výhodu Mercedes díky novému vylepšení získá. Ale je jasné, že ostatní týmy využívající motory Mercedesu se vylepšení zatím nedočkaly. Willimas, Force India nebo Manor tak používají stále starší specifikaci.
Do Spa přinesl vylepšení i McLaren, respektive Honda. Nový motor, za který bylo utraceno 7 žetonů, má přinést 1-2 desetiny na kolo. Vylepšení za 3 žetony mělo přinést i Ferrari, ale zřejmě se nové komponenty rozhodlo nasadit až v Monze, protože zatím nedostatečně otestovali jejich spolehlivost.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.