Hamilton si odpyká trest za nasazení dalších komponent motoru, které jsou již nad povolený limit.
Lewis Hamilton věděl, že to jednou přijde. Ze začátku sezony měl smůlu na spolehlivost svého motoru, což se projevuje v tom, že si nyní odpyká trest na nasazení částí nad povolený limit. To vyústilo v penalizaci 30 míst na startovním roštu. Hamilton věděl, že bude startovat z konce roštu, a tak udělal dvojitou výměnu. Problémové komponenty motoru nenasadil jen jednou, ale hled dvakrát, aby si trest odsloužil jen jednou.
Takto se tresty sečtou a bude startovat z konce pole. Do dalšího závodu se nepřevádějí. Kdyby se rozhodl tresty přijmout dvakrát, znamenalo by to, že ještě jednou bude muset startovat z konce pole.
Mercedes přinesl do Spa vylepšený motor, za což tým utratil 5 vývojových žetonů. Zatím neupřesnil, čeho se aktualizace týká, ale bylo by logické, kdyby to bylo turbo či MGU-H. To jsou komponenty, které Hamilton vyměnil, takže už do konce sezony už nebude moct nasadit nové. Takže kdyby je Mercedes vylepšil třeba pro závod v Suzuce, Hamilton by musel používat starší specifikaci, což by zvýhodnilo Rosberga.
#F1 #Mercedes has spent 5 tokens on power unit upgrade for #BelgianGP, #Honda 7 pic.twitter.com/UM8JYlqGao
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 26. srpna 2016Zatím není jasné, jak velkou výhodu Mercedes díky novému vylepšení získá. Ale je jasné, že ostatní týmy využívající motory Mercedesu se vylepšení zatím nedočkaly. Willimas, Force India nebo Manor tak používají stále starší specifikaci.
Do Spa přinesl vylepšení i McLaren, respektive Honda. Nový motor, za který bylo utraceno 7 žetonů, má přinést 1-2 desetiny na kolo. Vylepšení za 3 žetony mělo přinést i Ferrari, ale zřejmě se nové komponenty rozhodlo nasadit až v Monze, protože zatím nedostatečně otestovali jejich spolehlivost.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.