Hamilton si odpyká trest za nasazení dalších komponent motoru, které jsou již nad povolený limit.
Lewis Hamilton věděl, že to jednou přijde. Ze začátku sezony měl smůlu na spolehlivost svého motoru, což se projevuje v tom, že si nyní odpyká trest na nasazení částí nad povolený limit. To vyústilo v penalizaci 30 míst na startovním roštu. Hamilton věděl, že bude startovat z konce roštu, a tak udělal dvojitou výměnu. Problémové komponenty motoru nenasadil jen jednou, ale hled dvakrát, aby si trest odsloužil jen jednou.
Takto se tresty sečtou a bude startovat z konce pole. Do dalšího závodu se nepřevádějí. Kdyby se rozhodl tresty přijmout dvakrát, znamenalo by to, že ještě jednou bude muset startovat z konce pole.
Mercedes přinesl do Spa vylepšený motor, za což tým utratil 5 vývojových žetonů. Zatím neupřesnil, čeho se aktualizace týká, ale bylo by logické, kdyby to bylo turbo či MGU-H. To jsou komponenty, které Hamilton vyměnil, takže už do konce sezony už nebude moct nasadit nové. Takže kdyby je Mercedes vylepšil třeba pro závod v Suzuce, Hamilton by musel používat starší specifikaci, což by zvýhodnilo Rosberga.
#F1 #Mercedes has spent 5 tokens on power unit upgrade for #BelgianGP, #Honda 7 pic.twitter.com/UM8JYlqGao
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 26. srpna 2016Zatím není jasné, jak velkou výhodu Mercedes díky novému vylepšení získá. Ale je jasné, že ostatní týmy využívající motory Mercedesu se vylepšení zatím nedočkaly. Willimas, Force India nebo Manor tak používají stále starší specifikaci.
Do Spa přinesl vylepšení i McLaren, respektive Honda. Nový motor, za který bylo utraceno 7 žetonů, má přinést 1-2 desetiny na kolo. Vylepšení za 3 žetony mělo přinést i Ferrari, ale zřejmě se nové komponenty rozhodlo nasadit až v Monze, protože zatím nedostatečně otestovali jejich spolehlivost.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.