2. TRÉNINK - SPA-FRANCORCHAMPS; Překvapivě nejrychlejší byly v druhém tréninku před Velkou cenou Belgie monoposty Red Bullu. Max Verstappen o čtvrt sekundy předčil svého týmového kolegu Daniela Ricciarda, třetí příčka patří Nicovi Hülkenbergovi s Force Indií. Ferrari díky Sebastianovi Vettelovi obsadilo čtvrté místo, Mercedesy se propadly - Nico Rosberg skončil šestý a Lewis Hamilton až třináctý.
Odpoledne začneme novinkami, které se týkají výměn motorů: penalizace obdrží nejen Hamilton (+30 míst), ale také Ericsson (+ 10 míst) a Alonso, jemuž Honda vyměnila celou pohonnou jednotku (+ 35 míst) - dostává naštěstí opět poslední novinky.
Nový motor kromě nich dostali také Button, Kvjat, Nasr, Rosberg, v těchto případech to však bude bez trestu - všichni se zatím vlezli do letošních 5 kusů. Oba Mercedesy jsou nové výkonnější specifikace, v Brixworthu na ně vyčerpali 5 žetonů.
Ve 14 hod na dráhu vyrazili jako první Massa, Alonso a Ocon. Prvního měřeného času jsme se dočkali od Grosjeana (1:53,094), před něj ale záhy postoupili Ocon (1:52,889), Magnussen (1:52,601) a Bottas (1:50,412). V prvních pokusech dosáhl na rovince Kemmel nejvyšší rychlost Wehrlein: 343 km/h.
Gutiérrez si opět stěžuje na své auto: "Zadní část, to je katastrofa." Do čela se dostává Räikkönen na měkkých pneumatikách: 1:49,926 min, na rovince je druhý nejrychlejší (343 km/h). Hamilton ale své letmé kolo ještě neabsolvoval a Rosberg krouží na středně-tvrdé směsi.
Po čtvrthodině se k rychlému kolu konečně odhodlal Hamilton a na měkkých pneumatikách Kimiho o 33 tisícin překonal (1:49,782). Na třetí příčku před Bottas se posunul Ricciardo (1:50,072), rovněž měkká směs.
Po 18 min kvůli Palmerovi komisaři sáhli po virtuálním safety car: "Potýkám se s vibracemi, když sešlápnu plyn o více než 60 %," sděluje týmu rádiem a preventivně sjíždí mimo trať. Dostává instrukci, aby kvůli MGU-K restartoval auto a pokračoval.
Super-měkké jako první po 21 min nasadil Ocon a zlepšil se o více než 2,2 sekundy (z 1:52,889 na 1:50,659 min), jeho krok následoval druhý Räikkönen a Ricciardo, jenž se po rekordu v prostředním technickém sektoru vyšvihl do čela.
Po půl hodině jej vystřídal Pérez, jenž časem 1:49,100 min (338 km/h) potvrdil dobrou formu Force Indie. Na chvíli jej sice sesadil Vettel (1:49,023 min, 343 km/h), Hülkenberg však kontroval rychlým kolem 1:48,657 min (340 km/h) - všichni na super-měkkých pneumatikách.
Verstappen si při svém pokusu stěžoval na Räikkönena: "Jako co dělá? Je to nebezpečné. Jedu přes 300 km/h a on mě blokuje!" Zatím osmý Hamilton si stěžuje na přehřívání kokpitu v místě svých paží.
V polovině úspěšně atakuje první místo Riccardo, jenž o 0,316 s překonává Hülkenberga - 1:48,341 min (341 km/h). Verstappen je ale ještě o čtvrt sekundy rychlejší (1:48,085 min, 339 km/h), a Red Bully tak obsazují pomyslnou první řadu.
Mercedes to ale nikterak nevzrušuje a oba jejich piloti se dál věnují delším jízdám s větším množstvím paliva. Hamilton po 14 kolech na středně-tvrdé směsi oznamuje: "Tyto pneumatiky už nemají žádnou přilnavost."
Do první desítky se dostává Button (1:49,419 min; 336 km/h), upozorňuje však na jeden nedostatek: "Musíme se podívat na trakci při výjezdu z první zatáčky. Je příšerná." Kolem něj jsou oba Haasy: osmý Grosjean (1:49,419; 337 km/h) a desátý Gutiérrez (1:49,648 min; 339 km/h). Alonso je až dvanáctý (1:49,772 min; 338 km/h).
Mimo vůz stojí Bottas, jenž čeká na opravu svého vozu, v němž došlo k neobvyklému selhání řídicí jednotky. Ta je standardizovaná, pro všechny týmy ji pod záštitou FIA vyrábí McLaren. Podle Fina je Williams rychlejší než Force India a měl by skončit před ní, což je momentálně jejich hlavním cílem.
Verstappen si po hodince všímá, že něco s jeho Red Bullem není v pořádku - jeho čas je o 2 sekundy horší: "Nemám výkon, který bych měl mít." Inženýr ho vybízí, aby pokračoval, slovy: "Moc s tím toho nenaděláme, Maxi. Jsme ale spokojeni s tím, že pokračuješ."
V závěru se již týmy na rychlé časy na kolo nesoustředily. Vettel to párkrát vzal rovně v Les Combes a Mercedes pochválil výkon Wehrleina, jenž obsadil 11. místo před Alonsem a Hamiltonem.
Před zítřejší kvalifikací to vypadá dobře s Force Indií a Red Bullem, jenž obsadil první dvě příčky. Mercedes bude bezpochyby rychlejší než předvedl odpoledne, kdy se soustředil spíše na poznávání pneumatik a nastavení pro závod. Otázkou je výkonnost tápajícího Ferrari. Poradí si poradí se svými soupeři a získá znovu statut druhého nejrychlejšího týmu?
Maximální rychlosti: 1. Sainz 350 km/h; 2. Raikkonen 346 km/h; 3. Wehrlein 343 km/h, 4. Vettel 343 km/h; 5. Ocon 342 km/h; 6. Bottas 341 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
#F1 #F1BelgianGP FP2 Best sectors: #Raikkonen could end up 2 places higher, #Vettel fastest in S1, #Raikkonen in S3 pic.twitter.com/ii9rZbGXtk
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 26, 2016Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.