Fernando Alonso je hrdý na velký pokrok, který dosahuje jeho tým. Ten se podle něj neměří v desetinách sekund či v sekundách, ale rovnou v minutách.
Zatímco loni skončil McLaren mezi konstruktéry na devátém místě, letos mu patří sedmá příčka. A zatímco loni měnil jeden motor za druhým a v závodech běl běžně předjížděn o kolo, v poslední době byl na některých okruzích dokonce čtvrtým nejrychlejším týmem.
Alonso, jenž má zatím na kontě 24 bodů za 5. (Monako), 6. (Rusko) a 7. místo (Maďarsko), považuje pokrok svého týmu za neuvěřitelný. "Když se podíváte na tým před 12 měsíci, tak jsme byli v naprosto odlišné situaci. Startovali jsme tady s využitím 9. motoru, který jsme nasadili pro Spa," připomíná bídnou spolehlivost Hondy v její první sezóně po návratu do F1.
What a difference a year makes. @alo_oficial on @McLarenF1's recent progress... pic.twitter.com/XSFRLfC2os
— Formula 1 (@F1) August 26, 2016"Loni nás zde, v Německu a v Maďarsku předjeli dvakrát o kolo. Rozhodně v celkovém závodním čase dosahujeme pokroku, řekněme skoro o minuty, ne jen o sekundy, takže jsme rozhodně v mnohem lepší pozici. Užíváme si to a pokrok je určitě velmi optimistický, pokud jde... myslím, že i pokud jde o příští rok," pokračuje Španěl.
Co čeká od následujících dvou víkendů, které se pojedou na rychlých okruzích náročných na výkon motorů? Jde o oblast, v níž Honda silně zaostává, do Belgie však přivezla novou specifikaci pohonné jednotky, na jejíž vylepšení vyčerpala 7 vývojových žetonů. Výkon však nestoupne ani o 20 koní, jak proklamovala španělská média.
"Na tento víkend se těšíme. Máme také některá vylepšení na voze. Víme, že Spa a Monza pro nás budou náročnými závody, pokud jde o rozvržení a vlastnosti okruhů, rozhodně si to ale nyní užíváme, když pozorujeme veškerý ten pokrok a touhu dosáhnout více," dodává Alonso.
Body tentokrát od McLarenu neočekáváme - trpět bude zejména na dlouhých rovinkách v 1. (téměř 2 km) a v 3. sektoru, samotný 2. technický sektor mu na stáhnutí náskoku soupeřů stačit nebude. A o týden později v Monze to bude ještě horší. Tým však bude pracovat naplno a bude se snažit využít sebemenšího zaváhání soupeřů k tomu, aby skončil v nejlepší desítce.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.