Fernando Alonso a Jenson Button se tento víkend mohou těšit na novou specifikaci pohonné jednotky Honda, která na vylepšení vyčerpala 7 žetonů.
Japonský výrobce má stále nejslabší motor v poli, proto se usilovně snaží dostihnout své rivaly. Po letní přestávce zamířil do Belgie s novou specifikací, kterou nasadí do obou monopostů McLarenu.
Honda tak vyčerpala sedm ze svých 11 zbývajících žetonů pro další vylepšení spalovací komory, turba a kompresoru. Jejím cílem je zlepšit efektivitu spalování i celkovou výkonnost balíku, ne jen navyšovat počet koní. Analýza v následujících podnicích teprve ukáže, k jak velkému zlepšení došlo.
Protože jsou Fernando Alonso i Jenson Button teprve na čtvrtých komponentech, nehrozí jim za nasazení nových dílů žádná penalizace. Vyzkouší si je v pátečních trénincích a vedení britské stáje se poté rozhodne, zda je ve vozech ponechá, nebo je do závodu nasadí až příští týden v Monze.
Jak jsme vás již dříve informovali, nové specifikace připravují také Mercedes a Ferrari, které vyčerpalo poslední tři žetony. Tyto dva týmy na rozdíl od Hondy ještě nepotvrdily, zda je nasadí již v Belgii.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.