Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier se domnívá, že příští sezónu by po velkých změnách mohl místo Mercedesu udávat tempo Red Bull.
Velké technické změny v pravidlech dávají prostor pro zlepšení všem týmům, vzhledem k pokrokům rakouské stáje v letošní sezóně ale šéf McLarenu očekává, že by výhodu mohl mít právě Red Bull: "Já se více bojím Red Bullu než kohokoliv jiného, protože vím, že umí vyvíjet auta."
Chystané změny by podle něj ale neměli narušit tempo, jakým McLaren stahuje ty nejlepší tým: "Je to dobré, že budeme mít tento čistý list papíru. Vím, že můžeme odvést velmi dobrou práci. Snažili jsme se změnu prosadit, protože věříme ve své schopnosti přijít s dobrým autem.
Možná je to tedy cesta pro další stažení náskoku. Jde o novou éru. Jsme na konci cyklu, kdy se ve všem snažíte jemně doladit výkonnost. S odlišnou aerodynamikou příští rok, s širším křídlem, větší podlahou... když jste zvyklí najít v aerodynamickém tunelu jeden bod za týden, nyní jich chcete 10. A to je 'wau,' protože vždy, když něco vyzkoušíte, dosáhnete ohromného zisku," libuje si Boullier.
Podle něj se nové monoposty budou pilotům moc líbit - i Alonsovi, který nedávno prohlásil, že ho ty současné nudí, a dokonce pohrozil odchodem z F1, pokud se nepodaří některé věci brzy změnit: "Bude spokojenější. A nejen on, ale všichni jezdci v boxové uličce. Pokud jim zítra řeknete, že budou mít auto, které je o čtyři sekundy rychlejší, které dosahuje vyšší rychlost v zatáčkách, pak ho budou milovat!"
Nová pravidla podle Boulliera také umožní, aby se více ukázal talent pilotů: "Příští rok bude mezi talentem pilotů větší rozdíl, protože auto bude v zatáčkách mnohem rychlejší. Může to skončit tak, že ti lepší piloti budou jasně lepší - smetánka se dostane vzhůru."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.