Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier se domnívá, že příští sezónu by po velkých změnách mohl místo Mercedesu udávat tempo Red Bull.
Velké technické změny v pravidlech dávají prostor pro zlepšení všem týmům, vzhledem k pokrokům rakouské stáje v letošní sezóně ale šéf McLarenu očekává, že by výhodu mohl mít právě Red Bull: "Já se více bojím Red Bullu než kohokoliv jiného, protože vím, že umí vyvíjet auta."
Chystané změny by podle něj ale neměli narušit tempo, jakým McLaren stahuje ty nejlepší tým: "Je to dobré, že budeme mít tento čistý list papíru. Vím, že můžeme odvést velmi dobrou práci. Snažili jsme se změnu prosadit, protože věříme ve své schopnosti přijít s dobrým autem.
Možná je to tedy cesta pro další stažení náskoku. Jde o novou éru. Jsme na konci cyklu, kdy se ve všem snažíte jemně doladit výkonnost. S odlišnou aerodynamikou příští rok, s širším křídlem, větší podlahou... když jste zvyklí najít v aerodynamickém tunelu jeden bod za týden, nyní jich chcete 10. A to je 'wau,' protože vždy, když něco vyzkoušíte, dosáhnete ohromného zisku," libuje si Boullier.
Podle něj se nové monoposty budou pilotům moc líbit - i Alonsovi, který nedávno prohlásil, že ho ty současné nudí, a dokonce pohrozil odchodem z F1, pokud se nepodaří některé věci brzy změnit: "Bude spokojenější. A nejen on, ale všichni jezdci v boxové uličce. Pokud jim zítra řeknete, že budou mít auto, které je o čtyři sekundy rychlejší, které dosahuje vyšší rychlost v zatáčkách, pak ho budou milovat!"
Nová pravidla podle Boulliera také umožní, aby se více ukázal talent pilotů: "Příští rok bude mezi talentem pilotů větší rozdíl, protože auto bude v zatáčkách mnohem rychlejší. Může to skončit tak, že ti lepší piloti budou jasně lepší - smetánka se dostane vzhůru."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.