Fernando Alonso tvrdí, že McLaren je nejlepším týmem, s nímž ve své bohaté kariéře pracoval - byť mu v posledních dvou sezónách scházejí patřičné výsledky na dráze.
Španěl přešel k McLarenu z Ferrari před sezónou 2015, kdy se britský tým opětovně spojil s Hondou. Po katastrofálním loňském ročníku se tým sice letos zlepšil, ale stále na nejlepší hodně ztrácí a se 42 je v šampionátu konstruktérů až na sedmé příčce.
Podle Alonsa sice není tak konkurenceschopný, jak by měl, přesto je podle něj McLaren nejlepší tým, se kterým kdy spolupracoval: "Ubíráme se správným směrem, tým je silný, technici jsou jednotní. Jde zřejmě o ten nejlepší tým v mé kariéře."
"Nejsme konkurenceschopní, protože jsme měli z loňska spoustu problému k vyřešení. Nebyli jsme připraveni k soutěžení na této úrovni. Museli jsme zajistit spolehlivost, výkon, ovladatelnost, aerodynamiku. Všechno se muselo hodně změnit a my jsme museli nalézt směr. Pokud jde o tým, strukturu, organizaci, tak tohle je ta nejlepší skupina, s níž jsem spolupracoval," chválí španělský jezdec svého zaměstnavatele.
Rok 2017 a velké změny podle něj otevírají McLarenu prostor k dalšímu velkému pokroku: "Pokud bychom zůstali u stejných pravidel jako letos, zřejmě by k tomu nedošlo, protože i kdybychom měli stejný výkon jako Mercedes, tak ten má stejně před všemi v oblasti aerodynamiky a ve všem náskok.
Změna nám všem dává naději, nejen McLarenu. Pro všechny je všechno nové. Pojďme postupovat krok za krokem a doufejme, že budeme mít konkurenceschopný motor a že nám nová pravidla umožní být konkurenceschopnější v oblasti šasi, že nám umožní využít nové nápady a filozofie."
Letošní rok proto vnímá opět jako přechodný vzhledem k tomu, že se tým již plně soustředí na příští auto: "Moc se nestaráme [o současnou pozici]. Soustředíme se na to, abychom byli mistry světa, což vyžaduje před příštím rokem velké zlepšení.
Velké úsilí, které letos vynakládáme, jde do příštího auta. Proto všechny nové díly, které zkoušíme, nám mají pomoci pochopit, jakým směrem se příští rok ubírat. Pohonná jednotka bude klíčovým faktorem. Nyní je pro nás tím hlavním omezením, proto musíme tlačit na to, abychom ji měli srovnatelnou s našimi soupeři. V hlavách jsme zcela zaměřeni na rok 2017," dodává Alonso.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.