Fernando Alonso tvrdí, že McLaren je nejlepším týmem, s nímž ve své bohaté kariéře pracoval - byť mu v posledních dvou sezónách scházejí patřičné výsledky na dráze.
Španěl přešel k McLarenu z Ferrari před sezónou 2015, kdy se britský tým opětovně spojil s Hondou. Po katastrofálním loňském ročníku se tým sice letos zlepšil, ale stále na nejlepší hodně ztrácí a se 42 je v šampionátu konstruktérů až na sedmé příčce.
Podle Alonsa sice není tak konkurenceschopný, jak by měl, přesto je podle něj McLaren nejlepší tým, se kterým kdy spolupracoval: "Ubíráme se správným směrem, tým je silný, technici jsou jednotní. Jde zřejmě o ten nejlepší tým v mé kariéře."
"Nejsme konkurenceschopní, protože jsme měli z loňska spoustu problému k vyřešení. Nebyli jsme připraveni k soutěžení na této úrovni. Museli jsme zajistit spolehlivost, výkon, ovladatelnost, aerodynamiku. Všechno se muselo hodně změnit a my jsme museli nalézt směr. Pokud jde o tým, strukturu, organizaci, tak tohle je ta nejlepší skupina, s níž jsem spolupracoval," chválí španělský jezdec svého zaměstnavatele.
Rok 2017 a velké změny podle něj otevírají McLarenu prostor k dalšímu velkému pokroku: "Pokud bychom zůstali u stejných pravidel jako letos, zřejmě by k tomu nedošlo, protože i kdybychom měli stejný výkon jako Mercedes, tak ten má stejně před všemi v oblasti aerodynamiky a ve všem náskok.
Změna nám všem dává naději, nejen McLarenu. Pro všechny je všechno nové. Pojďme postupovat krok za krokem a doufejme, že budeme mít konkurenceschopný motor a že nám nová pravidla umožní být konkurenceschopnější v oblasti šasi, že nám umožní využít nové nápady a filozofie."
Letošní rok proto vnímá opět jako přechodný vzhledem k tomu, že se tým již plně soustředí na příští auto: "Moc se nestaráme [o současnou pozici]. Soustředíme se na to, abychom byli mistry světa, což vyžaduje před příštím rokem velké zlepšení.
Velké úsilí, které letos vynakládáme, jde do příštího auta. Proto všechny nové díly, které zkoušíme, nám mají pomoci pochopit, jakým směrem se příští rok ubírat. Pohonná jednotka bude klíčovým faktorem. Nyní je pro nás tím hlavním omezením, proto musíme tlačit na to, abychom ji měli srovnatelnou s našimi soupeři. V hlavách jsme zcela zaměřeni na rok 2017," dodává Alonso.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.