Fernando Alonso tvrdí, že McLaren je nejlepším týmem, s nímž ve své bohaté kariéře pracoval - byť mu v posledních dvou sezónách scházejí patřičné výsledky na dráze.
Španěl přešel k McLarenu z Ferrari před sezónou 2015, kdy se britský tým opětovně spojil s Hondou. Po katastrofálním loňském ročníku se tým sice letos zlepšil, ale stále na nejlepší hodně ztrácí a se 42 je v šampionátu konstruktérů až na sedmé příčce.
Podle Alonsa sice není tak konkurenceschopný, jak by měl, přesto je podle něj McLaren nejlepší tým, se kterým kdy spolupracoval: "Ubíráme se správným směrem, tým je silný, technici jsou jednotní. Jde zřejmě o ten nejlepší tým v mé kariéře."
"Nejsme konkurenceschopní, protože jsme měli z loňska spoustu problému k vyřešení. Nebyli jsme připraveni k soutěžení na této úrovni. Museli jsme zajistit spolehlivost, výkon, ovladatelnost, aerodynamiku. Všechno se muselo hodně změnit a my jsme museli nalézt směr. Pokud jde o tým, strukturu, organizaci, tak tohle je ta nejlepší skupina, s níž jsem spolupracoval," chválí španělský jezdec svého zaměstnavatele.
Rok 2017 a velké změny podle něj otevírají McLarenu prostor k dalšímu velkému pokroku: "Pokud bychom zůstali u stejných pravidel jako letos, zřejmě by k tomu nedošlo, protože i kdybychom měli stejný výkon jako Mercedes, tak ten má stejně před všemi v oblasti aerodynamiky a ve všem náskok.
Změna nám všem dává naději, nejen McLarenu. Pro všechny je všechno nové. Pojďme postupovat krok za krokem a doufejme, že budeme mít konkurenceschopný motor a že nám nová pravidla umožní být konkurenceschopnější v oblasti šasi, že nám umožní využít nové nápady a filozofie."
Letošní rok proto vnímá opět jako přechodný vzhledem k tomu, že se tým již plně soustředí na příští auto: "Moc se nestaráme [o současnou pozici]. Soustředíme se na to, abychom byli mistry světa, což vyžaduje před příštím rokem velké zlepšení.
Velké úsilí, které letos vynakládáme, jde do příštího auta. Proto všechny nové díly, které zkoušíme, nám mají pomoci pochopit, jakým směrem se příští rok ubírat. Pohonná jednotka bude klíčovým faktorem. Nyní je pro nás tím hlavním omezením, proto musíme tlačit na to, abychom ji měli srovnatelnou s našimi soupeři. V hlavách jsme zcela zaměřeni na rok 2017," dodává Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.