Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso si o víkendu v Belgii vyzkoušejí ochranu kokpitu typu Halo, jejíž zavedení FIA v F1 odložila až na rok 2018.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) si přeje, aby si tento ochranný systém kokpitu vyzkoušely ve zbytku letošního ročníku všechny týmy. Chce tak získat lepší porozumění případným problémům.
Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso jí tuto zpětnou vazbu poskytnou již v Belgii, kde Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo a Carlos Sainz vyrazí s Halo do prvního pátečního tréninku. Týmy ale nesdělily, jak dlouho na jejic vozech zůstane.
Jednou z velkých otázek zůstává omezení viditelnosti jezdce s Halo. Bude proto zajímavé si vyslechnout dojmy jezdce při průjezdu zatáček, v nichž překonává velké převýšení - jako je právě Eau Rouge v Belgii. Z tohoto důvodu FIA obzvlášť usiluje o to, aby tam ochranu kokpitu vyzkoušel alespoň jeden tým.
Ferrari a Red Bull otestovali systém Halo již dříve v průběhu sezóny. McLaren se v Belgii nepřidá, jeho záměrem je vyzkoušet ochranu kokpitu před velkou cenou později v letošní sezóně.
Stříbrné šípy také zvažují, že by nové díly pohonné jednotky u Hamiltona nasadily místo Monzy již tento víkend v Belgii. Brit by si tak penalizaci vybral o týden dříve, než bylo původně v plánu (více zde). Podle sportovního ředitele Tota Wolffa se rozhodnou ve čtvrtek.
Mercedesu zbývá 11 vývojových žetonů a FIA před Belgií ohlásili jejich čerpání. Mercedes tedy brzy nasadí novou silnější pohonnou jednotku, ale nemusí k tomu dojít již ve Spa. Další oznámení přišla od Hondy a Ferrari, které do Monzy vyčerpá své poslední tři žetony. Japonskému výrobci jich zbývá deset, Renaultu dokonce 21 - ten už ale žádná větší vylepšení letos neplánuje.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.