Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso si o víkendu v Belgii vyzkoušejí ochranu kokpitu typu Halo, jejíž zavedení FIA v F1 odložila až na rok 2018.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) si přeje, aby si tento ochranný systém kokpitu vyzkoušely ve zbytku letošního ročníku všechny týmy. Chce tak získat lepší porozumění případným problémům.
Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso jí tuto zpětnou vazbu poskytnou již v Belgii, kde Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo a Carlos Sainz vyrazí s Halo do prvního pátečního tréninku. Týmy ale nesdělily, jak dlouho na jejic vozech zůstane.
Jednou z velkých otázek zůstává omezení viditelnosti jezdce s Halo. Bude proto zajímavé si vyslechnout dojmy jezdce při průjezdu zatáček, v nichž překonává velké převýšení - jako je právě Eau Rouge v Belgii. Z tohoto důvodu FIA obzvlášť usiluje o to, aby tam ochranu kokpitu vyzkoušel alespoň jeden tým.
Ferrari a Red Bull otestovali systém Halo již dříve v průběhu sezóny. McLaren se v Belgii nepřidá, jeho záměrem je vyzkoušet ochranu kokpitu před velkou cenou později v letošní sezóně.
Stříbrné šípy také zvažují, že by nové díly pohonné jednotky u Hamiltona nasadily místo Monzy již tento víkend v Belgii. Brit by si tak penalizaci vybral o týden dříve, než bylo původně v plánu (více zde). Podle sportovního ředitele Tota Wolffa se rozhodnou ve čtvrtek.
Mercedesu zbývá 11 vývojových žetonů a FIA před Belgií ohlásili jejich čerpání. Mercedes tedy brzy nasadí novou silnější pohonnou jednotku, ale nemusí k tomu dojít již ve Spa. Další oznámení přišla od Hondy a Ferrari, které do Monzy vyčerpá své poslední tři žetony. Japonskému výrobci jich zbývá deset, Renaultu dokonce 21 - ten už ale žádná větší vylepšení letos neplánuje.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.