Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso si o víkendu v Belgii vyzkoušejí ochranu kokpitu typu Halo, jejíž zavedení FIA v F1 odložila až na rok 2018.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) si přeje, aby si tento ochranný systém kokpitu vyzkoušely ve zbytku letošního ročníku všechny týmy. Chce tak získat lepší porozumění případným problémům.
Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso jí tuto zpětnou vazbu poskytnou již v Belgii, kde Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo a Carlos Sainz vyrazí s Halo do prvního pátečního tréninku. Týmy ale nesdělily, jak dlouho na jejic vozech zůstane.
Jednou z velkých otázek zůstává omezení viditelnosti jezdce s Halo. Bude proto zajímavé si vyslechnout dojmy jezdce při průjezdu zatáček, v nichž překonává velké převýšení - jako je právě Eau Rouge v Belgii. Z tohoto důvodu FIA obzvlášť usiluje o to, aby tam ochranu kokpitu vyzkoušel alespoň jeden tým.
Ferrari a Red Bull otestovali systém Halo již dříve v průběhu sezóny. McLaren se v Belgii nepřidá, jeho záměrem je vyzkoušet ochranu kokpitu před velkou cenou později v letošní sezóně.
Stříbrné šípy také zvažují, že by nové díly pohonné jednotky u Hamiltona nasadily místo Monzy již tento víkend v Belgii. Brit by si tak penalizaci vybral o týden dříve, než bylo původně v plánu (více zde). Podle sportovního ředitele Tota Wolffa se rozhodnou ve čtvrtek.
Mercedesu zbývá 11 vývojových žetonů a FIA před Belgií ohlásili jejich čerpání. Mercedes tedy brzy nasadí novou silnější pohonnou jednotku, ale nemusí k tomu dojít již ve Spa. Další oznámení přišla od Hondy a Ferrari, které do Monzy vyčerpá své poslední tři žetony. Japonskému výrobci jich zbývá deset, Renaultu dokonce 21 - ten už ale žádná větší vylepšení letos neplánuje.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.