Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho budou monoposty příští rok v zatáčkách přikované zemi a pilotům budou připadat, jako by jezdili jako na kolejích. Na vyšší výkonnost v zatáčkách poukazuje také technický ředitel Force Indie Andy Green.
Půjde o důsledek technických změn, které byly schváleny před sezónou 2017 - zejména díky širším pneumatikám, křídlům a vyššímu přítlaku. Očekává se, že vozy zrychlí o 3 až 6 sekund na kolo - svůj podíl na tom bude mít také zrušení žetonů a uvolnění vývoje pohonných jednotek. Většinu času budou získávat právě v zatáčkách, na rovinkách budou naopak kvůli vyššímu odporu způsobenému novou aerodynamikou a pneumatikami zhruba o 20 km/h pomalejší.
"Přítlak stoupne na počátku sezóny o 20 - 25 %, na konci to bude ještě více. Odhaduji kolem 30 - 35 %. Půjde o největší krok, jaký jsme kdy zažili," uvedl Andy Green. S tím souvisí ale i nárůst odporu: "Očekávám o 5 - 10 % vyšší odpor. Na rovinkách, kde dnes vozy dosahují 330 km/h, budou přibližně o 20 km/h pomalejší."
Podle Paula Hemberyho z Pirelli budou monoposty v zatáčkách sedět jako přibité: "Pokud projíždíte zatáčkou s o tolik vyšší přilnavostí a pokud budou až o pět či šest sekund rychlejší, pak to piloti samozřejmě dramatickým způsobem pocítí. V této chvíli to může být jako jízda na kolejích. Pocit, že auto má tolik přilnavosti, může působit až takovým dojmem, že jde spíše o jízdu na kolejích než na limitu."
"Nebudeme to vědět, dokud se na dráze nedostanou na limit, aby poznali, kde ty limity vlastně jsou. Ale s takovým zlepšením výkonnosti to bude jako vstoupit do jiné kategorie závodění. Bude to jako přeskočit z GP2 do Formule 1. Bude to tedy téměř jako Formule 1+ ve srovnání s tím, kde jsme nyní," přirovnává sportovní šéf Pirelli.
Pilotům ale přizpůsobení se novým vozům může chvíli trvat: "Určitě to chvíli potrvá, ale jsem si jistý tím, že než naskočí poprvé do vozů, tak budou jezdit v simulátorech. Budou už tedy mít představu, jaký bude reálný dopad. Něco takového může někdy přinést rozdíly mezi jezdci. Jsem si jistý tím, že špičkoví kluci řeknou, že to je to, co chtějí - chtějí, aby to pro ně bylo náročnější."
Technický ředitel Force Indie k výkonnosti vozů v zatáčkách dodává: "Zatáčka č. 3 v Barceloně se teď projíždí téměř na plný plyn. Příští rok se bude na plný plyn projíždět bez problémů, protože nárůst přítlaku bude ohromný. Sekvence zatáček ve druhém sektoru v Maďarsku bude mnohem rychlejší, taktéž velmi úzké zatáčky, protože širší pneumatiky a širší rozchod kol poskytnou vyšší mechanickou přilnavost a sníží odlehčování nápravy. Očekávám, že v Maďarsku časy na kolo klesnou přibližně o tři až čtyři sekundy."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.