Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho budou monoposty příští rok v zatáčkách přikované zemi a pilotům budou připadat, jako by jezdili jako na kolejích. Na vyšší výkonnost v zatáčkách poukazuje také technický ředitel Force Indie Andy Green.
Půjde o důsledek technických změn, které byly schváleny před sezónou 2017 - zejména díky širším pneumatikám, křídlům a vyššímu přítlaku. Očekává se, že vozy zrychlí o 3 až 6 sekund na kolo - svůj podíl na tom bude mít také zrušení žetonů a uvolnění vývoje pohonných jednotek. Většinu času budou získávat právě v zatáčkách, na rovinkách budou naopak kvůli vyššímu odporu způsobenému novou aerodynamikou a pneumatikami zhruba o 20 km/h pomalejší.
"Přítlak stoupne na počátku sezóny o 20 - 25 %, na konci to bude ještě více. Odhaduji kolem 30 - 35 %. Půjde o největší krok, jaký jsme kdy zažili," uvedl Andy Green. S tím souvisí ale i nárůst odporu: "Očekávám o 5 - 10 % vyšší odpor. Na rovinkách, kde dnes vozy dosahují 330 km/h, budou přibližně o 20 km/h pomalejší."
Podle Paula Hemberyho z Pirelli budou monoposty v zatáčkách sedět jako přibité: "Pokud projíždíte zatáčkou s o tolik vyšší přilnavostí a pokud budou až o pět či šest sekund rychlejší, pak to piloti samozřejmě dramatickým způsobem pocítí. V této chvíli to může být jako jízda na kolejích. Pocit, že auto má tolik přilnavosti, může působit až takovým dojmem, že jde spíše o jízdu na kolejích než na limitu."
"Nebudeme to vědět, dokud se na dráze nedostanou na limit, aby poznali, kde ty limity vlastně jsou. Ale s takovým zlepšením výkonnosti to bude jako vstoupit do jiné kategorie závodění. Bude to jako přeskočit z GP2 do Formule 1. Bude to tedy téměř jako Formule 1+ ve srovnání s tím, kde jsme nyní," přirovnává sportovní šéf Pirelli.
Pilotům ale přizpůsobení se novým vozům může chvíli trvat: "Určitě to chvíli potrvá, ale jsem si jistý tím, že než naskočí poprvé do vozů, tak budou jezdit v simulátorech. Budou už tedy mít představu, jaký bude reálný dopad. Něco takového může někdy přinést rozdíly mezi jezdci. Jsem si jistý tím, že špičkoví kluci řeknou, že to je to, co chtějí - chtějí, aby to pro ně bylo náročnější."
Technický ředitel Force Indie k výkonnosti vozů v zatáčkách dodává: "Zatáčka č. 3 v Barceloně se teď projíždí téměř na plný plyn. Příští rok se bude na plný plyn projíždět bez problémů, protože nárůst přítlaku bude ohromný. Sekvence zatáček ve druhém sektoru v Maďarsku bude mnohem rychlejší, taktéž velmi úzké zatáčky, protože širší pneumatiky a širší rozchod kol poskytnou vyšší mechanickou přilnavost a sníží odlehčování nápravy. Očekávám, že v Maďarsku časy na kolo klesnou přibližně o tři až čtyři sekundy."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.