Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho budou monoposty příští rok v zatáčkách přikované zemi a pilotům budou připadat, jako by jezdili jako na kolejích. Na vyšší výkonnost v zatáčkách poukazuje také technický ředitel Force Indie Andy Green.
Půjde o důsledek technických změn, které byly schváleny před sezónou 2017 - zejména díky širším pneumatikám, křídlům a vyššímu přítlaku. Očekává se, že vozy zrychlí o 3 až 6 sekund na kolo - svůj podíl na tom bude mít také zrušení žetonů a uvolnění vývoje pohonných jednotek. Většinu času budou získávat právě v zatáčkách, na rovinkách budou naopak kvůli vyššímu odporu způsobenému novou aerodynamikou a pneumatikami zhruba o 20 km/h pomalejší.
"Přítlak stoupne na počátku sezóny o 20 - 25 %, na konci to bude ještě více. Odhaduji kolem 30 - 35 %. Půjde o největší krok, jaký jsme kdy zažili," uvedl Andy Green. S tím souvisí ale i nárůst odporu: "Očekávám o 5 - 10 % vyšší odpor. Na rovinkách, kde dnes vozy dosahují 330 km/h, budou přibližně o 20 km/h pomalejší."
Podle Paula Hemberyho z Pirelli budou monoposty v zatáčkách sedět jako přibité: "Pokud projíždíte zatáčkou s o tolik vyšší přilnavostí a pokud budou až o pět či šest sekund rychlejší, pak to piloti samozřejmě dramatickým způsobem pocítí. V této chvíli to může být jako jízda na kolejích. Pocit, že auto má tolik přilnavosti, může působit až takovým dojmem, že jde spíše o jízdu na kolejích než na limitu."
"Nebudeme to vědět, dokud se na dráze nedostanou na limit, aby poznali, kde ty limity vlastně jsou. Ale s takovým zlepšením výkonnosti to bude jako vstoupit do jiné kategorie závodění. Bude to jako přeskočit z GP2 do Formule 1. Bude to tedy téměř jako Formule 1+ ve srovnání s tím, kde jsme nyní," přirovnává sportovní šéf Pirelli.
Pilotům ale přizpůsobení se novým vozům může chvíli trvat: "Určitě to chvíli potrvá, ale jsem si jistý tím, že než naskočí poprvé do vozů, tak budou jezdit v simulátorech. Budou už tedy mít představu, jaký bude reálný dopad. Něco takového může někdy přinést rozdíly mezi jezdci. Jsem si jistý tím, že špičkoví kluci řeknou, že to je to, co chtějí - chtějí, aby to pro ně bylo náročnější."
Technický ředitel Force Indie k výkonnosti vozů v zatáčkách dodává: "Zatáčka č. 3 v Barceloně se teď projíždí téměř na plný plyn. Příští rok se bude na plný plyn projíždět bez problémů, protože nárůst přítlaku bude ohromný. Sekvence zatáček ve druhém sektoru v Maďarsku bude mnohem rychlejší, taktéž velmi úzké zatáčky, protože širší pneumatiky a širší rozchod kol poskytnou vyšší mechanickou přilnavost a sníží odlehčování nápravy. Očekávám, že v Maďarsku časy na kolo klesnou přibližně o tři až čtyři sekundy."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.