Konstruktér Adrian Newey je plně motivován změnami v pravidlech před příštím ročníkem Formule 1 a v přípravách nového monopostu Red Bullu hraje podle šéfa Christiana Hornera velkou roli.
Neweyho F1 nudila, proto ustoupil do pozadí a věnoval se jiným zajímavým projektům: jachtám či silničním vozů - naposledy s Aston Martinem. Změna pravidel v oblasti aerodynamiky jej však láká, proto opět stoupne jeho vliv, který bude mít na přípravu nového vozu RB13.
"V posledních dvou letech svůj čas dělil v poměru 50:50 mezi projekty Advanced Technology a F1, což funguje velmi dobře. Zkušený technický tým dělá pokroky a odvádí skvělou práci, jak můžete vidět u současného auta. Ale Adrianův vliv a vedení tam je stále ve velké míře, a je velmi činný u vozu pro rok 2017," prozrazuje Horner.
"V každém případě má velmi vysokou pracovní morálku a momentálně se zdá, že si výzvu užívá. Myslím si, že změny v pravidlech jsou pro kteréhokoliv inženýra vždy podnětné - a u Adriana či kterékoliv člena týmu tomu není jinak," pokračuje pro motorsport.com šéf rakouské závodní stáje.
Sám ale nevnímá změny tak, že by měly prospět obzvlášť Red Bullu: "V tomto odvětví neexistují žádné záruky, ale s relativně čistým listem papíru jde o stejnou příležitost pro všechny. Máme skvělý tým a výzvu si vychutnáváme. Máme velmi silné soupeře a nemyslíme si, že to pro nás bude v nějakém směru výhoda."
Horner je však názoru, že změny sportu prospějí: "Došlo nevyhnutelně ke kompromisům, ale obecně ano - jde o správný směr. Myslím si, že auta budou více vzrušující, náročnější na řízení, rychlejší a působivější při pozorování. Snad přijde Pirelli s dostatečným testováním s produktem, který bude dobře fungovat. Podle mě příští rok budou mezi piloty větší rozdíly."
"My jsme samozřejmě velmi tvrdě usilovali o změny, aby byla auta pro piloty náročnější na ovládání. Myslím si, že 90 % z toho, co jsme navrhovali, bylo přijato. Proto jde podle mě o krok správným směrem. Jak už to u všech těchto věcí bývá, všechno nebude naprosto dokonalé a dojde k evoluci, ale v základě si myslím, že jde o velmi dobrý krok," dodává Horner.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.