Konstruktér Adrian Newey je plně motivován změnami v pravidlech před příštím ročníkem Formule 1 a v přípravách nového monopostu Red Bullu hraje podle šéfa Christiana Hornera velkou roli.
Neweyho F1 nudila, proto ustoupil do pozadí a věnoval se jiným zajímavým projektům: jachtám či silničním vozů - naposledy s Aston Martinem. Změna pravidel v oblasti aerodynamiky jej však láká, proto opět stoupne jeho vliv, který bude mít na přípravu nového vozu RB13.
"V posledních dvou letech svůj čas dělil v poměru 50:50 mezi projekty Advanced Technology a F1, což funguje velmi dobře. Zkušený technický tým dělá pokroky a odvádí skvělou práci, jak můžete vidět u současného auta. Ale Adrianův vliv a vedení tam je stále ve velké míře, a je velmi činný u vozu pro rok 2017," prozrazuje Horner.
"V každém případě má velmi vysokou pracovní morálku a momentálně se zdá, že si výzvu užívá. Myslím si, že změny v pravidlech jsou pro kteréhokoliv inženýra vždy podnětné - a u Adriana či kterékoliv člena týmu tomu není jinak," pokračuje pro motorsport.com šéf rakouské závodní stáje.
Sám ale nevnímá změny tak, že by měly prospět obzvlášť Red Bullu: "V tomto odvětví neexistují žádné záruky, ale s relativně čistým listem papíru jde o stejnou příležitost pro všechny. Máme skvělý tým a výzvu si vychutnáváme. Máme velmi silné soupeře a nemyslíme si, že to pro nás bude v nějakém směru výhoda."
Horner je však názoru, že změny sportu prospějí: "Došlo nevyhnutelně ke kompromisům, ale obecně ano - jde o správný směr. Myslím si, že auta budou více vzrušující, náročnější na řízení, rychlejší a působivější při pozorování. Snad přijde Pirelli s dostatečným testováním s produktem, který bude dobře fungovat. Podle mě příští rok budou mezi piloty větší rozdíly."
"My jsme samozřejmě velmi tvrdě usilovali o změny, aby byla auta pro piloty náročnější na ovládání. Myslím si, že 90 % z toho, co jsme navrhovali, bylo přijato. Proto jde podle mě o krok správným směrem. Jak už to u všech těchto věcí bývá, všechno nebude naprosto dokonalé a dojde k evoluci, ale v základě si myslím, že jde o velmi dobrý krok," dodává Horner.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.