Konstruktér Adrian Newey je plně motivován změnami v pravidlech před příštím ročníkem Formule 1 a v přípravách nového monopostu Red Bullu hraje podle šéfa Christiana Hornera velkou roli.
Neweyho F1 nudila, proto ustoupil do pozadí a věnoval se jiným zajímavým projektům: jachtám či silničním vozů - naposledy s Aston Martinem. Změna pravidel v oblasti aerodynamiky jej však láká, proto opět stoupne jeho vliv, který bude mít na přípravu nového vozu RB13.
"V posledních dvou letech svůj čas dělil v poměru 50:50 mezi projekty Advanced Technology a F1, což funguje velmi dobře. Zkušený technický tým dělá pokroky a odvádí skvělou práci, jak můžete vidět u současného auta. Ale Adrianův vliv a vedení tam je stále ve velké míře, a je velmi činný u vozu pro rok 2017," prozrazuje Horner.
"V každém případě má velmi vysokou pracovní morálku a momentálně se zdá, že si výzvu užívá. Myslím si, že změny v pravidlech jsou pro kteréhokoliv inženýra vždy podnětné - a u Adriana či kterékoliv člena týmu tomu není jinak," pokračuje pro motorsport.com šéf rakouské závodní stáje.
Sám ale nevnímá změny tak, že by měly prospět obzvlášť Red Bullu: "V tomto odvětví neexistují žádné záruky, ale s relativně čistým listem papíru jde o stejnou příležitost pro všechny. Máme skvělý tým a výzvu si vychutnáváme. Máme velmi silné soupeře a nemyslíme si, že to pro nás bude v nějakém směru výhoda."
Horner je však názoru, že změny sportu prospějí: "Došlo nevyhnutelně ke kompromisům, ale obecně ano - jde o správný směr. Myslím si, že auta budou více vzrušující, náročnější na řízení, rychlejší a působivější při pozorování. Snad přijde Pirelli s dostatečným testováním s produktem, který bude dobře fungovat. Podle mě příští rok budou mezi piloty větší rozdíly."
"My jsme samozřejmě velmi tvrdě usilovali o změny, aby byla auta pro piloty náročnější na ovládání. Myslím si, že 90 % z toho, co jsme navrhovali, bylo přijato. Proto jde podle mě o krok správným směrem. Jak už to u všech těchto věcí bývá, všechno nebude naprosto dokonalé a dojde k evoluci, ale v základě si myslím, že jde o velmi dobrý krok," dodává Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.