Konstruktér Adrian Newey je plně motivován změnami v pravidlech před příštím ročníkem Formule 1 a v přípravách nového monopostu Red Bullu hraje podle šéfa Christiana Hornera velkou roli.
Neweyho F1 nudila, proto ustoupil do pozadí a věnoval se jiným zajímavým projektům: jachtám či silničním vozů - naposledy s Aston Martinem. Změna pravidel v oblasti aerodynamiky jej však láká, proto opět stoupne jeho vliv, který bude mít na přípravu nového vozu RB13.
"V posledních dvou letech svůj čas dělil v poměru 50:50 mezi projekty Advanced Technology a F1, což funguje velmi dobře. Zkušený technický tým dělá pokroky a odvádí skvělou práci, jak můžete vidět u současného auta. Ale Adrianův vliv a vedení tam je stále ve velké míře, a je velmi činný u vozu pro rok 2017," prozrazuje Horner.
"V každém případě má velmi vysokou pracovní morálku a momentálně se zdá, že si výzvu užívá. Myslím si, že změny v pravidlech jsou pro kteréhokoliv inženýra vždy podnětné - a u Adriana či kterékoliv člena týmu tomu není jinak," pokračuje pro motorsport.com šéf rakouské závodní stáje.
Sám ale nevnímá změny tak, že by měly prospět obzvlášť Red Bullu: "V tomto odvětví neexistují žádné záruky, ale s relativně čistým listem papíru jde o stejnou příležitost pro všechny. Máme skvělý tým a výzvu si vychutnáváme. Máme velmi silné soupeře a nemyslíme si, že to pro nás bude v nějakém směru výhoda."
Horner je však názoru, že změny sportu prospějí: "Došlo nevyhnutelně ke kompromisům, ale obecně ano - jde o správný směr. Myslím si, že auta budou více vzrušující, náročnější na řízení, rychlejší a působivější při pozorování. Snad přijde Pirelli s dostatečným testováním s produktem, který bude dobře fungovat. Podle mě příští rok budou mezi piloty větší rozdíly."
"My jsme samozřejmě velmi tvrdě usilovali o změny, aby byla auta pro piloty náročnější na ovládání. Myslím si, že 90 % z toho, co jsme navrhovali, bylo přijato. Proto jde podle mě o krok správným směrem. Jak už to u všech těchto věcí bývá, všechno nebude naprosto dokonalé a dojde k evoluci, ale v základě si myslím, že jde o velmi dobrý krok," dodává Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.