Italská stáj Toro Rosso věří, že si svého vysoce ceněného technického ředitele Jamese Keye i přes velký zájem soupeřů udrží.
Key, jenž v posledních letech postavil velmi dobré monoposty, je spojován s možným přestupem k několika týmům včetně Ferrari, které po odchodu Jamese Allisona těžko hledá adekvátní náhradu. Toro Rosso si uvědomuje zájem konkurence, jeho šéf Franz Tost si ale starosti nedělá.
"Samozřejmě, že jsme o tom hovořili, ale James má s Toro Rosso smlouvu. Je upřímnou osobností a gentlemanem. Očekávám, že svou smlouvu bude respektovat. Má také dobré pracovní podmínky a kolem sebe dobrý tým. Proto doufám, že s námi zůstane," věří Tost.
Key podle něj může vážně přemýšlet o nabídce některého z velkých týmů, jako je Ferrari, práce pro menší stáj jako Toro Rosso podle něj ale má jedinečné přínosy, jako například úroveň satisfakce, kterou by jinde zažívat nemusel.
"Osobně si myslím, že současné prostředí v technické části Toro Rosso je pozitivní. Pracovní podmínky jsou dobré. Zbytek uvidíme příští rok, co se bude dít s šasi a s pohonnou jednotkou Renault," dodává pro motorsport.com Tost, jehož tým přejde z rok starých motorů Ferrari na aktuální specifikace Renaultu, s nímž jezdí i mateřský Red Bull.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.