Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa uvedl, že Honda letos hodlá nasadit ještě dvě novinky, než se začne plně soustředit na pohonnou jednotku pro sezónu 2017.
Pokud stihne prověřit spolehlivost prvního vylepšení, přiveze ho již tento víkend do Belgie, jinak se ho McLaren dočká o týden později v Monze. Další novinku pak chystá pro zámořské závody, obě přitom cílí na motor s vnitřním spalováním (ICE), který představuje nejslabší část japonské pohonné jednotky.
"Sakura pořád vyvíjí, jakmile budeme připraveni, tak to nasadíme. Máme jen devět závodů, takže i když máte nápady, tak máte jen dvě šance na jejich nasazení. Jednu tedy máme ve Spa a jednu ještě později. Plánem je stále využít všechny žetony," uvedl pro Autosport Hasegawa, jehož týmu zbývá vyčerpat ještě 10 žetonů pro vývoj pohonné jednotky.
Jednou z největších výzev je podle něj určit okamžik, kdy zcela zastavit vývoj letošního motoru. Naplno se tomu příštímu začnou věnovat na začátku října: "Tohle je pro mě ten největší úkol - rozhodnout, kdy odklonit zdroje z letošního roku na příští."
"Zatím se nevzdávám toho letošního, možná to ale budu muset tento měsíc rozhodnou. Po září se výzkum zastaví. Na dynamometru budeme v říjnu a v listopadu testovat, ale výzkumu pro tento rok se pak už věnovat nebudeme," přibližuje Hasegawa.
McLaren se v některých posledních závodech prokázal být čtvrtým nejrychlejším týmem, což by Hasegawa rád dosahoval pravidelněji: "Líbí se mi být čtvrtým týmem - Mercedes, Red Bull, Ferrari a McLaren - Honda," vypočítává.
"Úroveň výkonnosti se těžko měří, my bychom ale chtěli zopakovat situaci z Maďarska. Pokud dostáhneme této úrovně, musíme být spokojeni. A snad s trochou štěstí dostaneme šanci na zisk pódiu," sní sportovní šéf Hondy.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.