Mercedes se rozhodl, že šestý motor v letošní sezóně nasadí Lewisovi Hamiltonovi v Monze, který by jim měla díky náskoku v počtu koní sedět. Brit se však jako skutečný lídr šampionátu zatím necítí.
V dosavadních 12 závodech letošní sezóny využili kromě tří motorů už 5 turbodmychadel a pět motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Za každý šestý díl podle pravidel přichází penalizace, a tu si chce dobrovolně vybrat v Monze, kde se bude závodit hned další víkend po Belgii. Ve zbytku sezóny by si totiž s dosavadními použitými díly nevystačil.
Jaká penalizace ho nejspíše čeká? Za první ze šestých dílů hrozí trestných 10 míst na startovním roštu, za každý další šestý díl 5 trestných míst navíc. Pokud by tedy měnil turbo a MGU-H, putoval by v Itálii o 15 míst dozadu.
"Proč v Monze? Protože chceme minimalizovat dopad penalizace a snadněji se tam předjíždí," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff. Jeho tým se v Itálii díky výkonnostnímu náskoku svého motoru bude cítit pevný v kramflecích. Předjíždění ani tam není úplně jednoduché, každopádně však jde o mnohem přijatelnější trať než třeba Singapur.
Hamilton v šampionátu vede nad svým týmovým kolegou Rosbergem o 19 bodů. Kvůli své situaci s použitými součástmi pohonných jednotek a nezbytné penalizaci se ale jako skutečný lídr necítí.
"Stále to není dost, protože nemám náskok jednoho vítězství v závodu. Doufám, že se ale rozdíl jednoho vítězství v závodu [tj. 25 bodů] překonám, a pak se budu cítit, jako bych byl vpředu," vysvětluje úřadující mistr světa a vedoucí muž letošního šampionátu.
Další hrozba: napomenutí komisařůDalší hrozbu představuje počet napomenutí, která si Hamilton letos vysloužil od komisařů. Pokud pilot dostane tři a dva z toho za jezdecké přestupky, automaticky následuje trest +10 míst na startovním roštu příštího závodu.
A Lewis má na kontě již dvě napomenutí právě za jízdní prohřešky (couvání v boxové uličce po kvalifikaci v Bahrajnu a nevrácení se na trať správným způsobem v Rusku). Na své počínání si proto nyní musí dávat obzvlášť velký pozor - zbytečné chyby by jej totiž mohly při konečném účtování v závěru sezóny připravit o titul.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.