Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že ho překvapila míra zlepšení Renaultu. Kvůli tomu na francouzského výrobce v oblasti výkonu stále hodně ztrácejí.
McLaren se sice s Hondou letos v šampionátu konstruktérů posunul o dvě příčky výše na 7. místo a v posledních závodech dokonce bojoval s Force Indií, Toro Rosso a Williamsem o pozici relativně čtvrtého nejrychlejšího týmu, v oblasti výkonu motoru ale stále hodně zaostává.
"Jsme čtvrtí. Je to Mercedes, Ferrari, Renault a pak Honda. Na Renault máme obrovskou ztrátu. Jejich pokrok mě překvapil. Odvádějí opravdu velmi dobrou práci. Příští rok máme za cíl dosáhnout úrovně motoru Mercedes. Momentálně netuším, zda to bude možné, ale je to naším cílem," uvádí pro Autosport otevřeně sportovní ředitel Hondy.
Pravidla týkající se motorů mají zůstat stabilní do roku 2020, jejich výkonnost by se ale podle něj mohla vyrovnat ještě před koncem tohoto období: "Aby všichni dosáhli stejné úrovně, na to budeme potřebovat ještě dva až tři roky."
"Mercedes se také zlepšuje, ale z vědeckého pohledu si nemyslím, že by ve srovnání s námi měli tolik prostoru pro zlepšení v oblasti výkonu. To je přirozené. Z našich analýz vyplývá, že jejich čísla jsou neuvěřitelná. Z analytického pohledu je zřejmé, že se rozdíl ve výkonu od počátku sezóny nezměnil," chválí Hasegawa lídra šampionátu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.