Ferrari se po poklesu na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostává pod větší tlak a musí se vyrovnávat kritikou médií, která před sezónou zásobovalo výroky o rovnocenném boji s Mercedesem. Podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho se ale nic zvláštního neděje a není žádný důvod k panice.
"Jsme v situaci, kdy je Mercedes opravdu silný a to je něco, čemu se musíme vyrovnat," říká šéf Ferrari, které na lídra šampionátu ztrácí po 12 závodech už 173 bodů.
Jenže Ferrari už není ani druhé - před letní přestávkou je přeskočil Red Bull. To ale Arrivabenemu starosti nedělá: "Když se podíváte na Maďarsko, tak jsme byli mnohem rychlejší než Red Bull, nejde o žádné drama, jen to musíme jemně doladit a napravit."
"Když se podíváte na Mercedes, je silný, ale loni v Singapuru měli závod, v němž byli slabší a porazitelní. To je životní fakt," reaguje Arrivabene, jenž v Německu připustil, že se jeho týmu od Barcelony z různých důvodů zvýšit přítlak, zatímco soupeři neustále nasazovali velká vylepšení na své monoposty.
Ferrari podle něj bude ale po letní přestávce opět ve formě a vrátí se před Red Bull. K tomu by jim mělo pomoci chystané vylepšení motoru, které se ve Spa náročném na výkon jistě přidá: "Pro motor něco chystáme. Pokud jde o něj, tak s motorem jsme docela spokojeni. Ale pokud jde o aerodynamický vývoj, ten během letní přestávky bude zastaven, zastaví se tedy čas pro vývoj."
Před letní přestávkou tým opustil technický ředitel James Allison. Arrivabene hovoří o věcech, které se v Maranellu mění: "Reorganizujeme tým, aniž bychom panikařili, protože taková rozhodnutí znamenají, že máme jasno v tom, co chceme s organizací udělat."
"Když se ve zbytku sezóny chceme posunout dopředu, tak také jasně víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit. Musím říci, že se [Red Bull] celkem dost zlepšil. Máme to všichni před sebou, jde o něco, co máme na mysli. Neznamená to, že se během tohoto období vzdáme. Musíme přemýšlet a zareagovat," vybízí Arrivabene.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.