Ferrari se po poklesu na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostává pod větší tlak a musí se vyrovnávat kritikou médií, která před sezónou zásobovalo výroky o rovnocenném boji s Mercedesem. Podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho se ale nic zvláštního neděje a není žádný důvod k panice.
"Jsme v situaci, kdy je Mercedes opravdu silný a to je něco, čemu se musíme vyrovnat," říká šéf Ferrari, které na lídra šampionátu ztrácí po 12 závodech už 173 bodů.
Jenže Ferrari už není ani druhé - před letní přestávkou je přeskočil Red Bull. To ale Arrivabenemu starosti nedělá: "Když se podíváte na Maďarsko, tak jsme byli mnohem rychlejší než Red Bull, nejde o žádné drama, jen to musíme jemně doladit a napravit."
"Když se podíváte na Mercedes, je silný, ale loni v Singapuru měli závod, v němž byli slabší a porazitelní. To je životní fakt," reaguje Arrivabene, jenž v Německu připustil, že se jeho týmu od Barcelony z různých důvodů zvýšit přítlak, zatímco soupeři neustále nasazovali velká vylepšení na své monoposty.
Ferrari podle něj bude ale po letní přestávce opět ve formě a vrátí se před Red Bull. K tomu by jim mělo pomoci chystané vylepšení motoru, které se ve Spa náročném na výkon jistě přidá: "Pro motor něco chystáme. Pokud jde o něj, tak s motorem jsme docela spokojeni. Ale pokud jde o aerodynamický vývoj, ten během letní přestávky bude zastaven, zastaví se tedy čas pro vývoj."
Před letní přestávkou tým opustil technický ředitel James Allison. Arrivabene hovoří o věcech, které se v Maranellu mění: "Reorganizujeme tým, aniž bychom panikařili, protože taková rozhodnutí znamenají, že máme jasno v tom, co chceme s organizací udělat."
"Když se ve zbytku sezóny chceme posunout dopředu, tak také jasně víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit. Musím říci, že se [Red Bull] celkem dost zlepšil. Máme to všichni před sebou, jde o něco, co máme na mysli. Neznamená to, že se během tohoto období vzdáme. Musíme přemýšlet a zareagovat," vybízí Arrivabene.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.