Ferrari se po poklesu na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostává pod větší tlak a musí se vyrovnávat kritikou médií, která před sezónou zásobovalo výroky o rovnocenném boji s Mercedesem. Podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho se ale nic zvláštního neděje a není žádný důvod k panice.
"Jsme v situaci, kdy je Mercedes opravdu silný a to je něco, čemu se musíme vyrovnat," říká šéf Ferrari, které na lídra šampionátu ztrácí po 12 závodech už 173 bodů.
Jenže Ferrari už není ani druhé - před letní přestávkou je přeskočil Red Bull. To ale Arrivabenemu starosti nedělá: "Když se podíváte na Maďarsko, tak jsme byli mnohem rychlejší než Red Bull, nejde o žádné drama, jen to musíme jemně doladit a napravit."
"Když se podíváte na Mercedes, je silný, ale loni v Singapuru měli závod, v němž byli slabší a porazitelní. To je životní fakt," reaguje Arrivabene, jenž v Německu připustil, že se jeho týmu od Barcelony z různých důvodů zvýšit přítlak, zatímco soupeři neustále nasazovali velká vylepšení na své monoposty.
Ferrari podle něj bude ale po letní přestávce opět ve formě a vrátí se před Red Bull. K tomu by jim mělo pomoci chystané vylepšení motoru, které se ve Spa náročném na výkon jistě přidá: "Pro motor něco chystáme. Pokud jde o něj, tak s motorem jsme docela spokojeni. Ale pokud jde o aerodynamický vývoj, ten během letní přestávky bude zastaven, zastaví se tedy čas pro vývoj."
Před letní přestávkou tým opustil technický ředitel James Allison. Arrivabene hovoří o věcech, které se v Maranellu mění: "Reorganizujeme tým, aniž bychom panikařili, protože taková rozhodnutí znamenají, že máme jasno v tom, co chceme s organizací udělat."
"Když se ve zbytku sezóny chceme posunout dopředu, tak také jasně víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit. Musím říci, že se [Red Bull] celkem dost zlepšil. Máme to všichni před sebou, jde o něco, co máme na mysli. Neznamená to, že se během tohoto období vzdáme. Musíme přemýšlet a zareagovat," vybízí Arrivabene.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.