Bývalý pilot Red Bullu Mark Webber si nemyslí, že by se soupeři měli brzy ukončit nadvládu Mercedesu. Letošní formou Ferrari, které ohlašoval útok na titul, je hluboce zklamán.
Jeho bývalý tým se dostal před Ferrari a jako jediný letos dokázal zásluhou Maxe Verstappena Stříbrné šípy porazit: "Stahují Mercedes, ale nevidím, že by jejich náskok skutečně stáhli. Mají tu a tam dobré auto, jenže Mercedes je stále neporazitelný. Red Bull je však před Ferrari."
Formu stáje z Maranella v sezóně 2016 považuje za "velké zklamání. Sebastian a Kimi dělají, co mohou. Hodně tým v médiích chrání, ale uvnitř vědí, že tým se může pohybovat vyšší úrovni. Myslím, že svůj plný potenciál ještě neukázali. Každý týden se něco přihodí, kvůli čemu nemohou jet naplno, ať už jde o penalizace či strategické chyby. To je pro jezdce frustrující."
Je podle něj jeho bývalý týmový kolega Sebastian Vettel schopný posunout Ferrari dopředu? "Není pochyb o tom, že je. Potřebuje ale ty správné lidi a já si nejsem jistý tím, jestli je momentálně mají. Ferrari je pod neustálým tlakem médií, vždy musí na dráze získávat dobré výsledky. Na Sebastianovi můžete vidět, že to může být frustrující, ale jeho zkušenosti mu pomohou," soudí Webber.
Další z jeho bývalých týmových kolegů - Nico Rosberg, byl u Mercedesu předstižen v boji o titul Lewisem Hamiltonem. Jaký vzkaz pro něj má 39letý Australan, jenž nyní jezdí vytrvalostní závody za Porsche? "Musí bojovat jako zatoulaný pes! Sezóna je velmi dlouhá, proto musí rozdělit svou energii a zaútočit, když bude Lewis prožívat nějakou horkou chvilku!"
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.