Toro Rosso může dle slov svého šéfa Franze Tosta nejen odolat útoku McLarenu, ale dokonce se i dostat před Force Indii na pátou příčku v šampionátu.
Před sedmým McLarenem má stáj z Faenzy využívající loňský motor Ferrari náskok pouhých tří bodů, na pátou Force Indii před sebou ztrácí 36 bodů. Přesto její šéf věří, že toto manko může zlikvidovat, i když její pohonná jednotka již není vyvíjena.
"Druhá polovina sezóny pro nás v Monze a ve Spa nebude kvůli výkonnosti pohonné jednotky jednoduchá. Ale Singapur, Malajsie, Japonsko, Amerika a Abú Zabí by měli být docela dobré. Sau Paulo je někde mezi tím, bude také záležet na tom, jaké tam bude počasí, nicméně tam také potřebujete hodně výkonu," vypočítává Tost.
"Stále jsem optimistou v tom, že můžeme dosáhnout na pátou příčku v šampionátu konstruktérů. Vím, že je teď Force India před námi, ale potenciál vozu je na velmi vysoké úrovni a piloti odvádějí dobrou práci. Doufáme, že také tým bude odvádět dobrou práci. Potřebujeme jen jeden, dva opravdu dobré výsledky, abychom skončili v první pětici. A tomu jsme blízko, ta možnost tam je," pokračuje šéf Toro Rosso.
Jeho tým kvůli tomu nebude čelit žádnému zvláštnímu tlaku: "Tlak na tým je v F1 vždy zvláštní. Tohle není zvláštní tlak. Očekávám, že v druhé části sezóny budeme ztrácet výkonnost, protože všichni naši soupeři dostanou nějaká vylepšení motoru - bude záležet na tom, jak velká a jak my budeme vyvíjet své auto. A tohle je vždy otevřenou otázkou."
"Uvidíme, jak na tom budeme. Myslím si ale, že s určitými novými vylepšeními stále budeme v pozici, v níž budeme moci úspěšně bojovat s našimi přímými soupeři," věří šéf šestého týmu letošního šampionátu, v němž zatím nasbíral ve 12 z celkových 21 závodů 45 bodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.