Toro Rosso může dle slov svého šéfa Franze Tosta nejen odolat útoku McLarenu, ale dokonce se i dostat před Force Indii na pátou příčku v šampionátu.
Před sedmým McLarenem má stáj z Faenzy využívající loňský motor Ferrari náskok pouhých tří bodů, na pátou Force Indii před sebou ztrácí 36 bodů. Přesto její šéf věří, že toto manko může zlikvidovat, i když její pohonná jednotka již není vyvíjena.
"Druhá polovina sezóny pro nás v Monze a ve Spa nebude kvůli výkonnosti pohonné jednotky jednoduchá. Ale Singapur, Malajsie, Japonsko, Amerika a Abú Zabí by měli být docela dobré. Sau Paulo je někde mezi tím, bude také záležet na tom, jaké tam bude počasí, nicméně tam také potřebujete hodně výkonu," vypočítává Tost.
"Stále jsem optimistou v tom, že můžeme dosáhnout na pátou příčku v šampionátu konstruktérů. Vím, že je teď Force India před námi, ale potenciál vozu je na velmi vysoké úrovni a piloti odvádějí dobrou práci. Doufáme, že také tým bude odvádět dobrou práci. Potřebujeme jen jeden, dva opravdu dobré výsledky, abychom skončili v první pětici. A tomu jsme blízko, ta možnost tam je," pokračuje šéf Toro Rosso.
Jeho tým kvůli tomu nebude čelit žádnému zvláštnímu tlaku: "Tlak na tým je v F1 vždy zvláštní. Tohle není zvláštní tlak. Očekávám, že v druhé části sezóny budeme ztrácet výkonnost, protože všichni naši soupeři dostanou nějaká vylepšení motoru - bude záležet na tom, jak velká a jak my budeme vyvíjet své auto. A tohle je vždy otevřenou otázkou."
"Uvidíme, jak na tom budeme. Myslím si ale, že s určitými novými vylepšeními stále budeme v pozici, v níž budeme moci úspěšně bojovat s našimi přímými soupeři," věří šéf šestého týmu letošního šampionátu, v němž zatím nasbíral ve 12 z celkových 21 závodů 45 bodů.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.