Toro Rosso může dle slov svého šéfa Franze Tosta nejen odolat útoku McLarenu, ale dokonce se i dostat před Force Indii na pátou příčku v šampionátu.
Před sedmým McLarenem má stáj z Faenzy využívající loňský motor Ferrari náskok pouhých tří bodů, na pátou Force Indii před sebou ztrácí 36 bodů. Přesto její šéf věří, že toto manko může zlikvidovat, i když její pohonná jednotka již není vyvíjena.
"Druhá polovina sezóny pro nás v Monze a ve Spa nebude kvůli výkonnosti pohonné jednotky jednoduchá. Ale Singapur, Malajsie, Japonsko, Amerika a Abú Zabí by měli být docela dobré. Sau Paulo je někde mezi tím, bude také záležet na tom, jaké tam bude počasí, nicméně tam také potřebujete hodně výkonu," vypočítává Tost.
"Stále jsem optimistou v tom, že můžeme dosáhnout na pátou příčku v šampionátu konstruktérů. Vím, že je teď Force India před námi, ale potenciál vozu je na velmi vysoké úrovni a piloti odvádějí dobrou práci. Doufáme, že také tým bude odvádět dobrou práci. Potřebujeme jen jeden, dva opravdu dobré výsledky, abychom skončili v první pětici. A tomu jsme blízko, ta možnost tam je," pokračuje šéf Toro Rosso.
Jeho tým kvůli tomu nebude čelit žádnému zvláštnímu tlaku: "Tlak na tým je v F1 vždy zvláštní. Tohle není zvláštní tlak. Očekávám, že v druhé části sezóny budeme ztrácet výkonnost, protože všichni naši soupeři dostanou nějaká vylepšení motoru - bude záležet na tom, jak velká a jak my budeme vyvíjet své auto. A tohle je vždy otevřenou otázkou."
"Uvidíme, jak na tom budeme. Myslím si ale, že s určitými novými vylepšeními stále budeme v pozici, v níž budeme moci úspěšně bojovat s našimi přímými soupeři," věří šéf šestého týmu letošního šampionátu, v němž zatím nasbíral ve 12 z celkových 21 závodů 45 bodů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.