Podle Erica Boulliera volí nový sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa zcela odlišný přístup než jeho předchůdce Jasuhisa Araj. Věci se díky tomu zlepšují a výkonnost na dráze postupně roste.
Závodní ředitel McLarenu přiznal, že s Hasegawou, jenž se účastnil projektů Hondy s týmem BAR, vychází mnohem lépe než s Jasuhisou Arajem: "Jde o zcela jiný přístup než s Hasegawou. Mám s ním velmi dobrý vztah, pravidelně se spolu setkáváme tváří v tvář."
"Ne pouze na trati, kde toho má každý hodně, protože má vlastní povinnosti, ale i mimo ní se pravidelně setkáváme. A je velmi otevřený, transparentní, ctižádostivý, chytrý. Také začínáme více spolupracovat, proto můžete pozorovat některé projekty, jichž se McLaren účastní, ale ukrýváme se v pozadí, protože každý si plní vlastní povinnosti. Ale funguje to, což je klíčové," uvádí Boullier.
Cítí, že McLaren a Honda nyní "táhnou za jeden provaz jako jeden tým" a že jsou blízko skutečného průlomu: "McLaren a Honda jsou v rovnováze. My jsme museli nejdříve zabrat, abychom postavili do určité úrovně statečně dobré auto, a stále máme spoustu prostoru pro jeho zlepšení. Víme to, což je dobré. Pokud jde o aerodynamiku, zavěšení či cokoliv, tak víme, co musíme udělat, a víme, kudy se ubírat."
"Honda se teď začíná sbírat, proto jsme se v Silverstone dočkali dobrého vylepšení. Ve vývoji se můžeme věnovat mnoha věcem, které teď nemůžeme využít, protože například se zvýšením přítlaku by zvýšily odpor - a my dnes odpor na našem voze nepotřebujeme, máme-li zůstat konkurenceschopní. Proto jde o přístup spolupráce. Ale všechno to přichází," naznačuje 42letý Francouz.
Další vylepšení pohonné jednotky Hondy se dá očekávat již příští týden v Belgii, popř. o týden později v Monze. Japonský výrobce je ve vývoji letos stále omezen žetony, které budou od příští sezóny zrušeny.
"V systému bude o jedno omezení méně. Hondě to poskytne svobodu dělat to, co chce a kdy chce. Ale s menším množstvím motorů na sezónu stále nebudeme moci nasazovat vylepšení, kdykoliv si to budeme přát. Stále budeme muset myslet na to, co děláme," dodává Boullier.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.