Podle Erica Boulliera volí nový sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa zcela odlišný přístup než jeho předchůdce Jasuhisa Araj. Věci se díky tomu zlepšují a výkonnost na dráze postupně roste.
Závodní ředitel McLarenu přiznal, že s Hasegawou, jenž se účastnil projektů Hondy s týmem BAR, vychází mnohem lépe než s Jasuhisou Arajem: "Jde o zcela jiný přístup než s Hasegawou. Mám s ním velmi dobrý vztah, pravidelně se spolu setkáváme tváří v tvář."
"Ne pouze na trati, kde toho má každý hodně, protože má vlastní povinnosti, ale i mimo ní se pravidelně setkáváme. A je velmi otevřený, transparentní, ctižádostivý, chytrý. Také začínáme více spolupracovat, proto můžete pozorovat některé projekty, jichž se McLaren účastní, ale ukrýváme se v pozadí, protože každý si plní vlastní povinnosti. Ale funguje to, což je klíčové," uvádí Boullier.
Cítí, že McLaren a Honda nyní "táhnou za jeden provaz jako jeden tým" a že jsou blízko skutečného průlomu: "McLaren a Honda jsou v rovnováze. My jsme museli nejdříve zabrat, abychom postavili do určité úrovně statečně dobré auto, a stále máme spoustu prostoru pro jeho zlepšení. Víme to, což je dobré. Pokud jde o aerodynamiku, zavěšení či cokoliv, tak víme, co musíme udělat, a víme, kudy se ubírat."
"Honda se teď začíná sbírat, proto jsme se v Silverstone dočkali dobrého vylepšení. Ve vývoji se můžeme věnovat mnoha věcem, které teď nemůžeme využít, protože například se zvýšením přítlaku by zvýšily odpor - a my dnes odpor na našem voze nepotřebujeme, máme-li zůstat konkurenceschopní. Proto jde o přístup spolupráce. Ale všechno to přichází," naznačuje 42letý Francouz.
Další vylepšení pohonné jednotky Hondy se dá očekávat již příští týden v Belgii, popř. o týden později v Monze. Japonský výrobce je ve vývoji letos stále omezen žetony, které budou od příští sezóny zrušeny.
"V systému bude o jedno omezení méně. Hondě to poskytne svobodu dělat to, co chce a kdy chce. Ale s menším množstvím motorů na sezónu stále nebudeme moci nasazovat vylepšení, kdykoliv si to budeme přát. Stále budeme muset myslet na to, co děláme," dodává Boullier.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.