Daniel Ricciardo popisuje svého týmového kolegu Maxe Verstappena jako maniaka, který má velmi podrobné znalosti o vozech Formule 1 a zajímá se o veškeré detaily. Jeho příchod k Red Bull Australana přiměl ke zlepšení svých výkonů, i když si myslel, že již dosahuje svého maxima.
Ricciardo v šampionátu nasbíral celkem 133 bodů - o 18 více než Verstappen, ten však až do Velké ceny Ruska závodil za méně konkurenceschopné Toro Rosso. Po překvapivém prohození míst s Daniilem Kvjatem se stal týmovým kolegou Australana, na kterého přístup 18letého holandského jezdce na něj zapůsobil.
"Není to příjemné, když vás poráží někdo mladý. Rozhodně to teď vidím - je mladý, ale pokud jde o závodění, tak je velmi zkušený. Chápu, že závodí celý svůj život, a i když se může stále hodně učit vzhledem ke svému věku, tak má spoustu závodních zkušeností," říká Ricciardo.
"I způsob, jakým se prezentuje na schůzkách s inženýry, kde hovoří o některých detailech vozu, o nichž ani nevím, co znamenají. Myslím, že je tak trochu závodním šílencem!" uvádí pro Autosport pilot Red Bullu na adresu svého mladšího týmového kolegy.
Připouští, že příchod Verstappena jej donutil ke zlepšení svých výkonů: "Hovoří se o tom, že nyní se dostávám za úroveň, na které jsem byl. S Danim [Kvjatem] jsem vždy cítil, že mám navrch a že dělám maximum, ale pak přišel Max.
Je to těžké, protože jsem si vždy rád myslel, že sám sebe posouvám na hranici svých možností, ale lidské tělo je zajímavé - možná tedy mám ještě na víc. Rozhodně cítím, že jsem od počátku sezóny jezdil dobře, ale možná oba sebe tlačíme dále."
Při zlepšování svých výkonů po změně týmových kolegů čerpá také z jiných oblastí: "Někdy můžete jít do závodu a hodně od něj očekávat, což je vždy špatné. Například si můžete myslet, že do první zatáčky najedete jako první či něco takového, ale to vám nevyjde a jste čtvrtí, a pak už jste v úzkých."
"Na několik kol můžete vypadnout z tempa nebo to zabere tolik času, než si vyčistíte mysl. U každého jezdce to je tak, že když zablokujete brzdy v jedné zatáčce, pak na to zřejmě myslíte i v té další. Takové věci tedy vždy můžete zlepšit. Jako u nováčka to možná byla slabina - nedokázat se rychle zbavit té chyby," popisuje Ricciardo.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.