Sebastian Vettel tvrdí, že se Ferrari podařilo identifikovat slabiny letošního monopostu SF16-H a že díky tomu bude po letní přestávce konkurenceschopnější.
Italská stáj v posledních třech velkých cenách nedosáhla na pódium a získala jen 50 bodů oproti Red Bullu, který jich nasbíral 88 a dostal se před ní. Podle Vettela ztrácejí ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách, před druhou části sezóny ale zůstává pozitivní.
"Víme, že posledních pár závodů bylo pro nás tvrdých a náročných, byly však užitečné a my jsme toho o silných a slabých stránkách našeho vozu hodně pochopili. Víme tedy, na co se soustředit. Po několika prvních závodech to nebylo úplně jasné, ale je to čím dál tím evidentnější," popisuje pilot Scuderie.
"Je těžké na to přijít a my nejsme tak konkurenceschopní, jak bychom chtěli. Víme ale, co dělat. Nejde o nic, co se dá změnit během noci, máme však plán a druhá polovina by kvůli tomu měla být lepší. Také to záleží na tom, co budou dělat ostatní, nyní se ale soustředíme na sebe," pokračuje pro Autosport Vettel.
Proč podle něj Ferrari své slabiny neidentifikovalo dříve? "Některé věci trvají, ale celkově je nejdůležitější to, že se sami toužíme zlepšovat. Máte pravdu v tom, že by to bylo příjemnější na to přijít trochu dříve, ale takhle už to je."
"Hlavní je nicméně to, že na to přicházíme. Stále se snažíme zlepšovat, ale jak už jsem řekl, poslední závody byly poučné v tom, že jsme dokázali odhalit naše potenciální slabiny," těší čtyřnásobného mistra světa.
V Maranellu se sice již hodně soustředí na vůz pro sezónu 2017 kvůli rozsáhlým změnám v aerodynamice, přesto však několik novinek nasadí ještě i na letošní auto.
"Hodně toho ještě přichází, jak to bylo vždy plánem, ale podobně jako všichni ostatní se hodně připravujeme na rok 2017. Jde o jiný projekt a vozy se budou hodně lišit, ale stále se můžeme letos něco naučit a dozvědět, což nám pomůže příští rok," dodává Vettel.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.