Sebastian Vettel tvrdí, že se Ferrari podařilo identifikovat slabiny letošního monopostu SF16-H a že díky tomu bude po letní přestávce konkurenceschopnější.
Italská stáj v posledních třech velkých cenách nedosáhla na pódium a získala jen 50 bodů oproti Red Bullu, který jich nasbíral 88 a dostal se před ní. Podle Vettela ztrácejí ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách, před druhou části sezóny ale zůstává pozitivní.
"Víme, že posledních pár závodů bylo pro nás tvrdých a náročných, byly však užitečné a my jsme toho o silných a slabých stránkách našeho vozu hodně pochopili. Víme tedy, na co se soustředit. Po několika prvních závodech to nebylo úplně jasné, ale je to čím dál tím evidentnější," popisuje pilot Scuderie.
"Je těžké na to přijít a my nejsme tak konkurenceschopní, jak bychom chtěli. Víme ale, co dělat. Nejde o nic, co se dá změnit během noci, máme však plán a druhá polovina by kvůli tomu měla být lepší. Také to záleží na tom, co budou dělat ostatní, nyní se ale soustředíme na sebe," pokračuje pro Autosport Vettel.
Proč podle něj Ferrari své slabiny neidentifikovalo dříve? "Některé věci trvají, ale celkově je nejdůležitější to, že se sami toužíme zlepšovat. Máte pravdu v tom, že by to bylo příjemnější na to přijít trochu dříve, ale takhle už to je."
"Hlavní je nicméně to, že na to přicházíme. Stále se snažíme zlepšovat, ale jak už jsem řekl, poslední závody byly poučné v tom, že jsme dokázali odhalit naše potenciální slabiny," těší čtyřnásobného mistra světa.
V Maranellu se sice již hodně soustředí na vůz pro sezónu 2017 kvůli rozsáhlým změnám v aerodynamice, přesto však několik novinek nasadí ještě i na letošní auto.
"Hodně toho ještě přichází, jak to bylo vždy plánem, ale podobně jako všichni ostatní se hodně připravujeme na rok 2017. Jde o jiný projekt a vozy se budou hodně lišit, ale stále se můžeme letos něco naučit a dozvědět, což nám pomůže příští rok," dodává Vettel.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.